تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 9:07
کد خبر : 140911

«سورپرایز» ستاد انتخابات کشور

«سورپرایز» ستاد انتخابات کشور

آرمان شرق-گروه سیاست:در این بیانیه به نکاتی اشاره شده است که به تازگی در موردش اطلاع رسانی شده است و آن هم مروبوط به گواهی‌های لازم جهت بارگذاری در حین ثبت نام است.  در این قسمت آمده است: «ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط از سوی همه داوطلبان، مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضائی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیر عمومی در هنگام ثبت نام.»

«سورپرایز» ستاد انتخابات کشور

 

آرمان امروز: باتوجه به اینکه تنها ۳ روز تا شروع روند انتخابات مجلس باقی مانده است، ستاد انتخابات کشور با صدرو بیانیه‌ای شرایط جدیدی را برای داوطلبان اعلام کرد. ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۸) آنچه را که داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید برای ثبت نام قطعی بدانند اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعلام شده را داشته باشند.   داوطلبان گرامی پیش از تکمیل کاربرگ پرسشنامه، می‌بایست به نکات زیر دقت نمایند: تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره ۳ ماده ۵۳ است که حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب است. این پرسشنامه توسط وزارت کشور تهیه و به تأیید هیأت مرکزی نظارت رسیده است.

پس از تکمیل پرسشنامه و اخذ شناسه رهگیری، ثبت نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد، لذا ضروری است داوطلب با دقت کامل پرسشنامه را تکمیل کنند. چنانچه به غیر از نام و نام خانوادگی مندرج در شناسنامه، به نام دیگری نیز مشهور هستید، لازم است در قسمت «شهرت» این پرسشنامه آن را اعلام کنید. درج «شهرت» در آگهی اسامی نامزدها (روز اخذ رأی)، منوط به درج آن در این پرسشنامه و تأیید هیأت اجرایی است. شورای نگهبان می‌تواند به منظور اطمینان از داشتن «سلامت جسمی و روانی»، «توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی» و «عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان» داوطلبان، موضوع را از «سازمان پزشکی قانونی» استعلام کند. (تبصره ذیل بند ۷ ماده ۳۱)

در ادامه این بیانیه به نکاتی اشاره شده است که به تازگی در موردش اطلاع رسانی شده است و آن هم مروبوط به گواهی‌های لازم جهت بارگذاری در حین ثبت نام است.  در این قسمت آمده است: «ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط از سوی همه داوطلبان، مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضائی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیر عمومی در هنگام ثبت نام.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.