تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 22:47
کد خبر : 36823

روزی که ایران تاریخ ساز شد

روزی که ایران تاریخ ساز شد

آرمان شرق:تعداد مدال های طلای ایران به عدد ۱۲ رسید. به گزارش آرمان شرق به نقل از “ورزش سه”، این اتفاق دقایقی پیش پس از برتری قاطع کبدی کاران ایرانی مقابل تیم کره رقم خورد در شرایطی که تیم ایران بعد از پیروزی مقابل هند گام اصلی را برای قهرمانی برداشت. در مسابقه امروز که

آرمان شرق:تعداد مدال های طلای ایران به عدد ۱۲ رسید.

به گزارش آرمان شرق به نقل از “ورزش سه”، این اتفاق دقایقی پیش پس از برتری قاطع کبدی کاران ایرانی مقابل تیم کره رقم خورد در شرایطی که تیم ایران بعد از پیروزی مقابل هند گام اصلی را برای قهرمانی برداشت.

در مسابقه امروز که با حضور جالب توجه دختران قهرمان آسیا روی سکوهای سالن برگزار می شد، پسران تیم کبدی ایران هم با نمایشی قدرتمند و فوق العاده خود را نیز مقابل کره جنوبی ادامه دادند و با برتری در دو نیمه با قاطعیت دومین طلای آسیا را در رشته تیمی کبدی به گردن خود آویختند تا ایران قهرمان بلامنازع این رشته شود.

نتیجه ای که ایران در این مسابقه گرفت ۲۶ بر ۱۶ بود؛ ایران در نیمه اول مسابقه با نتیجه ۸ ـ ۱۰ از کره پیش بود اما مقاومت و سختکوشی کره بعد از یک نیمه جای خود را به تسلیم داد چراکه ماشین موفقیت کبدی کاران ایران به هیچ عنوان قابل کنترل نبود و آنها چه در حمله و چه در دفاع آنقدر بی نقص بودند که بعید به نظر می رسید کره بختی در این مسابقه داشته باشد. البته شاهکار تیم کبدی ایران در مرحله قبلی مقابل هندوستان رخ داده بود جایی که بعد از عقب افتادن ۶ ـ یک مقابل قدرت اول کبدی جهان با تلاش بازی را به تساوی ۸ ـ ۸ کشاند و این مسابقه را با نتیجه ۱۷ ـ ۲۷ این مسابقه را به سود خود تمام کرد. به خاطر داشته باشید که هند ۸ هزار باشگاه کبدی دارد اما به نظر می رسد ایران حالا قدرت جدید این رشته ورزشی در جهان است، قدرتی که با پیروزی امروز دختران ایران مقابل تیم ملی کبدی زنان هند نیز مهر قطعی بر آن خورد.

با دو قهرمانی تیم های دختران و پسران کبدی ایران تعداد طلاهای کاروان ایران در بازی های آسیایی به عدد ۱۲ رسید.

دختران ایران که امروز بعد از کسب مدال طلا در سالن محل برگزاری رقابت های فینال کبدی حضور داشتند با انرژی خود جشن این رشته ورزشی را که حالا طرفداران بیشماری در ایران پیدا کرده مضاعف کردند.

ورزشکاران  کبدی امروز در بازی های آسیایی صدوهفتاد و صدوهفتادو یکمین طلای تاریخ این رقابت ها را برای کاروان های مختلف ایران به ارمغان آوردند و باتوجه به اینکه این طلا در یک رشته تیمی متعلق به کشور هند به دست آمده قهرمانی این دم تیم از ارزشی فوق العاده برخوردار است این درست شبیه اتفاقی است که در بازی های آسیایی ۱۹۸۶ برای هاکی پاکستان رخ داد کشوری که قهرمان بلامنازع این رشته ورزشی بود و فینال مسابقات را به کره جنوبی باخت تا فصلی نو در رقابت های این رشته رقم بخورد.

نکته آخر اینکه طلای دختران کبدی در رقابت های آسیایی اولین طلای تاریخ بازی های آسیایی برای زنان ایرانی است که البته یک مربی بانوی هندی نقش غیرقابل انکار در این موفقیت داشته است، همینطورغلامرضا مازندرانی  سرمربی تیم مردان کبدی که ستاره های تیم ملی  در پایان مسابقات او را روی دوش خود گرفته و دور سالن چرخاندند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.