تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 10:42
کد خبر : 67661

رسانه انگلیسی: رهبر ایران با استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد

رسانه انگلیسی: رهبر ایران با استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد

ارمان شرق- رسانه انگلیسی در خبری مدعی شد: یک منبع در دفتر رهبری با اعلام این مطلب همچنین گفت که ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی هفت میلیارد پول ایران موافقت کرده اند اما از افشای فوری این خبر، قبل از آنکه پای عراقچی به تهران برسد، شگفت زده شده و عقب کشیدند.

یک رسانه انگلیسی مدعی استعفای وزیر امور خارجه شد که با مخالفت رهبر انقلاب مواجه شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، میدل ایست مانیتور، رسانه انگلیسی در خبری مدعی شد: یک منبع در دفتر رهبری با اعلام این مطلب همچنین گفت که ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی هفت میلیارد پول ایران موافقت کرده اند اما از افشای فوری این خبر، قبل از آنکه پای عراقچی به تهران برسد، شگفت زده شده و عقب کشیدند.

وی همچنین معتقد است در صورت جدایی ظریف از دولت ، گفتگو با قدرت های خارجی در مورد احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ممکن است آسیب ببیند.

این منبع افزود: این راهنما به طور جدی در حال بررسی پرونده مذاکرات هسته ای از وزارت خارجه و برگرداندن آن به شورای عالی امنیت ملی است.

این منبع خاطرنشان کرد که هیئت های ایرانی و آمریکایی در وین قبلاً با مبادله زندانیان و آزادسازی ۷ میلیارد دلار وجوه ایران موافقت کرده اند. منبع افزود: جزئیات این معامله باید تا قبل از اجرای آن مخفی نگه داشته شود. کاخ سفید پیش از این وجود چنین معامله ای را رد کرده بود.

وی افزود: با این حال ، آمریکایی ها از اینکه این معامله حتی قبل از ورود عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران به تهران به بیرون درز کرد ، متعجب شدند که همین امر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را به عقب نشینی وا داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.