تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 23:10
کد خبر : 144849

راه اندازی مدارس وابسته به حوزه/جذب سه هزار طلبه در آموزش و پرورش

راه اندازی مدارس وابسته به حوزه/جذب سه هزار طلبه در آموزش و پرورش

آرمان شرق-گروه جامعه:طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» هنوز توفیق لازم را کسب نکرده و یکی از مواردی است که وزیر آموزش و پرورش با جدیت پیگیر آن است، نقش دستگاه های بیرونی در این طرح جدی گرفته نشده و برای خود دانش آموز هم باید نقش تعریف شود، دانش آموز را باید به مسجد وصل کنیم. راه اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستور کار است و طلبه هایی که توانمندی لازم را دارند جذب شده اند که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم.

راه اندازی مدارس وابسته به حوزه/جذب سه هزار طلبه در آموزش و پرورش

حوزه: دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه قدرت ایمان بزرگترین پشتوانه و نجات بخش است، از راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید نیکزاد عصر روز دوشنبه در نشست قطب ۵ کشوری ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در کرمان با بیان اینکه اگر از غزه نگوییم کم لطفی کرده ایم، گفت: امروز شاهد شکافی هستیم که بین آمریکا و کشورهای اروپایی حتی در دستگاه حاکمیتی اسرائیل ایجاد شده، جریانی که ابتدا از غرب شروع و دنبال شد و خوی درندگی اسرائیل را بیش از پیش نشان داد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که در بسیاری از کشورها تظاهرات و حضور مردمی در کف میدان اتفاق می افتد، نگاه غرب امروز با خدشه مواجه شده و نخبگان باید در این زمینه با راهبرد، شفاف سازی و روشنگری کنند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: موجی که برای نیروهای مقاومت راه افتاده آنچه هست که رهبری و امام ایجاد کردند، قدرت ایمان نجات بخش است و بزرگ ترین پشتوانه نیروهای مقاومت است، در فرازی از دعای صحیفه سجادیه آمده “پناه به خدا از مظلومی که پناه و دفاعی ندارد” فرهنگ حمایت از مظلوم را باید در حد توان خود نهادینه کنیم.

حجت الاسلام نیکزاد اظهار کرد: ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه براساس مصوبه ۷۸۶ انقلاب فرهنگی و ابلاغ رئیس جمهور شکل گرفته، آیین نامه شورای همکاری کمیته ها ۲۰ سال هست ابلاغ شده و به تازگی تغییراتی کرده که به زودی ابلاغ می شود و تا قبل از ابلاغ، نظر همکاران برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه نقش فرهنگی شورای استانی آموزش و پرورش کم رنگ است، بیان کرد: برای طرح امین هم باید دستورالعملی ابلاغ شود و نظر همکاران را برای بهبود کیفیت اجرای آن جمع آوری می کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» هنوز توفیق لازم را کسب نکرده و یکی از مواردی است که وزیر آموزش و پرورش با جدیت پیگیر آن است، نقش دستگاه های بیرونی در این طرح جدی گرفته نشده و برای خود دانش آموز هم باید نقش تعریف شود، دانش آموز را باید به مسجد وصل کنیم.

حجت الاسلام نیکزاد گفت: راه اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستور کار است و طلبه هایی که توانمندی لازم را دارند جذب شده اند که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش: ۳ هزار طلبه جذب آموزش و پرورش شدند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می‌شود. بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.
ایسنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می‌شود. بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

رضامراد صحرایی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، با بیان اینکه مهارت‌افزایی از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی، بر اساس نیازهای هر منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش ۲۰۰ هزار معلم نیاز داشت که برای جبران کمبود معلم امسال ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت این دانشگاه کمبود معلم در کشور برطرف خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه با حضور نیروهای جهادی وطلاب در مدارس برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان دنبال می‌شود افزود: در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از طلاب و جمعی از  نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: ۵۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار کشور به‌عنوان زیارت اولی به شهر مقدس قم اعزام شدند که این امر در راستای توجه به‌بعد تربیتی و معنوی دانش‌آموزان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.