تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 - 18:43
کد خبر : 44813

دُم خروسِ مُخم و مُخم و مخالفم کیهان و شرکا!

آرمان شرق– رضا رئیسی: قاعدتا حالت طبیعی و منطقی مخالفت ورزی در صحنه سیاسی از دو شق خارج نیست یا آنکه رویه و رویکردی غلط و اشتباه مورد نقد جناح مقابل قرار می گیرد یا آنکه برای تضعف رقیب سیاسی فارغ از درست یا غلط بودن رویکرد و عملکرد به منصه اجرا گذاشته شده، اقدام

آرمان شرق– رضا رئیسی: قاعدتا حالت طبیعی و منطقی مخالفت ورزی در صحنه سیاسی از دو شق خارج نیست یا آنکه رویه و رویکردی غلط و اشتباه مورد نقد جناح مقابل قرار می گیرد یا آنکه برای تضعف رقیب سیاسی فارغ از درست یا غلط بودن رویکرد و عملکرد به منصه اجرا گذاشته شده، اقدام به مخالف خوانی می شود، این دومی البته در ممالک راقیه و کشورهای درست و حسابی! هیچ گاه به حیطه منافع ملی و خیر عمومی دامن نکشیده و خط قرمز نانوشته تمامی جناح ها و طیف های سیاسی است اما در کشور ما رویه کاملا معکوس به اجرا گذاشته شده و فارغ از اهمیت موضوع مطروحه و ارتباط وثیق آن با منافع عمومی و خیر جمعی، طیفی از سیاسیون از همه ابزارها و توان خود برای کوبش رقیب بهره می جویند.

به گزارش آرمان شرق، چند ماهی می شد که از همه تریبون های متعارف و البته در کنار آن از  روش های نامتعارف در دسترس بهره گرفته شده و مخالفان FATF  به انحاء مختلف و دمادم به انتقاد تمام عیار از الحاق ایران به گروه اقدام مالی مشترک و تصویب لوایح چهارگانه پیشنهادی دولت در این زمینه پرداخته و در این مسیر از هیچ کوششی فرو گذاری نکردند. زمین و زمان به هم دوخته شده و تیترهای مشعشع و عجیب و غریب کیهان به عنوان رسانه نشان دار این جریان سیاسی، شقایق و گودرزی و دیگر امور را به هم پیوند می داد و در نقطه نهایی استدلال می کرد که این fatf یک سهم مهلک و یک خطر بزرگ است و کشور را به قهقرای نیستی و نابودی می کشاند و …

به رغم همه این جوسازی ها و مخالفت های تمام عیار اما نمایندگان مردم تسلیم این صحنه آرایی ها نشده و با تصویب CFT  روند حقوقی و قانونی الحاق ایران به گروه اقدام مالی مشترک را در مجلس ریل گذاری کردند، تیر منتقدان به سنگ خورده و نه سخنرانی های آتشین و نه تیترهای آنچنانی و نه پیامک های عجیب و غریب و نه تجمعات گاه و بیگاه، جواب نداده و کارگر نیافتاد.

در پیامد این فعل و انفعال داخلی، مردان دیپلماسی نیز در زوایای بیرونی، در چندمین موفقیت پیاپی یکبار دیگر جناح تندرو و محافظه کار آمریکایی و همراهان عبری و عربی آنان را ناکام گذاشته و برای چهار ماه دیگر تعلیق ایران از فهرست لیست سیاه fatf از تصویب اعضای این گروه اقدام مالی مشترک گذاشت، این بار علاوه بر تندروهای داخلی، همسان های خارجی آنان نیز ناکام شده و عقلای بین المللی و به خصوص اروپایی ها نشان دادند که پای کار ایستاده و تمایلی ندارند که تسلیم ارعاب و قلدرمابی یکسویه ایالات متحده در عرصه نظام بین المللی شوند.

حالا جالب اینجاست که کیهان و دوستان معترض این اقدام گروه اقدام مالی مشترک شده و فریاد وامصیبتا سر داده اند و تاکید می کنند که چرا ایران به عضویت fatf در نیامده و تنها تعلیق چهارماه ایران تمدید شده است!!

یاللعجب! بسی تعجب و یک کرور تامل! اگر اف ای تی اف بد است و مایه خسران و ضرر کشور پس چرا صرف مدت یکهفته شما معترض دولت شده اید که چرا این گروه عضویت ایران به طور کامل را نپذیرفته است؟! مگر این گروه اقدام مالی اخ و بد و بیراهه نبود؟

پاسخ البته ساده است، نیت شما فقط در راستای رویکردهای طیفی و جناحی و سیاسی است و بقیه موارد فرعی است ناقایل بر این اصل، می خواهد منافع ملی را شامل شود یا هر چیسز دیگری مهم نظر و خواست شماست که باید به کرسی بنشیند!

کیهان و دوستان اصولگرای دو آتشه می گویند، چرا با آنکه مجلس ایران لوایح چهارگانه را از تصویب گذرانده، ایران به عضویت این سازمان در نیامده است؟ عزیزان دل یعنی شما مردم را تا این حد نامطلع و ناآگاه فرض کرده اید! هر کودک خردی هم می داند که هم اکنون این مصوبات مجلس در فرآیندهای حقوقی داخلی از جمله شورای نگهبان در حال بررسی است و به قانون رسمی تبدیل نشده است، و گروه اقدام مالی مشترک هم تا این روندها طی نشود، نمی تواند عضویت ایران را پذیرا باشد و نکته بسیار مهم آنست که به رغم پایان ضرب الاجل و عدم تصویب قطعی این قوانین باز دستگاه دیپلماسی و شرکای عقلانی نظام بین المللی توانستند در یک اتحاد مبارک و میمون، پشت تندروهای آمریکایی و شرکای صهیونیست و کارشکنان عرب را به خاک مالیده و تعلیق دوباره ای بر خروج ایران از لیست فهرست سیاه بگیرند .

حالا اگر شما آنقدر وجدان و انصافق و مروت ندارید که همت والا و این توفیق بزرگ را پاس بدارید، لااقل در راستای منافع ملی و ناکامی دشمنان صهیونیستی و آمریکایی قدردان این وضعیت باشید و اگر همه این ها نیز نیست، لااقل توجه کنید که با این مخالف خوانی های بی ربط و بهانه تراشی های کودکانه چوب حراج به حیثیت و اعتبار خود نزنید!

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.