طبق قرعه کشی لیگ برتر، پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، لیگ برتر در فصل جدید از تاریخ ۱۲ مرداد ماه آغاز خواهد شد. بر همین اساس قرار است نهایتا تا هفته آینده برنامه ۵ هفته ابتدایی رقابت‌ها از سوی سازمان لیگ اعلام شود. این در حالی است که زمان برگزاری هفته پنجم این رقابت‌ها از آنجایی حائز اهمیت به شمار می‌رود که قرار است در این هفته دربی ۱۰۲ پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود.

سهیل مهدی در این خصوص گفت: «بعد از برگزاری هفته پنجم، فیفادی را درپیش داریم که از ۱۳ شهریور آغاز خواهد شد. اگر نتوانیم برنامه کامل تا نیم‌فصل اول را بدهیم حتما برنامه چند هفته ابتدایی تا قبل از فیفادی را خواهیم داد تا تیم‌ها برنامه‌های خود را براساس آن بچینند.» وی در پاسخ به این سوال که آیا دربی رفت فصل جدید به مانند سال گذشته (برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر) به بعد از برنامه‌های تیم ملی در فیفادی موکول نخواهد شد، گفت: «این دو برنامه به هم ربطی ندارند. فیفادی یک اردوی ۱۰ روزه است که تیم‌ها به اردو می‌روند و سپس برمی‌گردند، درحالی‌که جام‌جهانی شرایط خاص خودش را داشت. فصل گذشته این استدلال وجود داشت که دربی قبل از جام‌جهانی برگزار نشود چون این دیدار، یک دیدار سنگین محسوب می‌شود و این نگرانی وجود داشت که موجب مصدومیت ملی‌پوشان دو تیم شود که نتوانند در جام‌جهانی اثرگذار باشند. اما فیفادی یک اردوی آماده‌سازی محسوب می‌شود و جام ملت‌ها نیز ۴ ماه دیگر برگزار خواهد شد و این دغدغه دیگر وجود ندارد. الان هم برگزاری رقابت‌ها تا هفته پنجم برمی‌گردد به استعلام‌هایی که می‌گیریم و شرایطی که داریم می‌پرسیم. هرچقدر به ما اطلاعات بدهند ما برنامه را متناسب با آن اعلام خواهیم کرد.»

مهدی درباره زمان دقیق برگزاری دیدارهای هفته پنجم و متناسب با آن دربی ۱۰۲ یادآور شد: «۱۳ شهریور فیفادی خواهد بود و ما در بازه زمانی ۹ تا ۱۱ شهریور می‌توانیم هفته پنجم را برگزار کنیم. به هر حال نمی‌توانیم این هفته را به بعد از فیفادی‌ موکول کنیم. اما اینکه چندم باشد هنوز استعلام‌های لازم را نگرفته‌ایم. هنوز برنامه این هفته را نچیدیم و باید مناسبت‌ها را هم ببینیم؛ هرچند یک پلی‌آف آسیایی هم داریم که باید برنامه آن را هم لحاظ کنیم. البته طبق روال همیشگی تیم ملی خط قرمز ماست و باید ببینیم شرایط این تیم و برنامه‌های کادرفنی به چه صورت خواهد بود و این یعنی چه‌بسا با درخواست کادرفنی حتی در برنامه‌های لیگ نیز تغییراتی به ‌وجود آید. بنابراین شاید هفته‌هایمان یک‌مقدار جابه‌جا شود و داریم رویدادهای مختلف را چک می‌کنیم.»

با اعلام مسئولان سازمان لیگ قرار است فصل جدید به صورت فشرده برگزار شود. این در شرایطی است که طی سه چهار هفته ابتدایی این اتفاق نمی‌افتد تا تیم‌ها در زمان مناسب بعد از تمرینات پیش‌فصل در یک مقطع زمانی مناسب وارد رقابت‌های لیگ شده و فشردگی ابتدای لیگ موجب لطمه به آنها نشود. بر همین اساس و طبق پیش‌نویس سازمان لیگ، برنامه ۵ هفته ابتدایی به این صورت خواهد بود که احتمالا تیم‌ها در فواصل هفتگی منظم در روزهای پنجشنبه و جمعه تا قبل از فیفادی شهریورماه به مصاف هم خواهند رفت که بنابر این دیدارهای هفته پنجم و به تبعیت از آن دیدار دربی ۱۰۲ طبق این پیش‌نویس طی یکی از روزهای نهم یا دهم شهریور برگزار خواهد شد.