تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 8:13
کد خبر : 144917

جنس نیمکت پرسپولیس و استقلال/کجای دنیا با وقت‌کشی تاکتیک عوض می‌کنند؟

جنس نیمکت پرسپولیس و استقلال/کجای دنیا با وقت‌کشی تاکتیک عوض می‌کنند؟

آرمان شرق-گروه ورزش: نکونام از جمله کسانی است که در طول روز ساعات زیادی را به آنالیز و طراحی تاکتیک‌ها گفتگو با بازیکنانش اختصاص می‌دهد. وقتی این مربی با این مشخصات و با آن تجربه زیاد برای تلقین یک تاکتیک – آن هم در مهم‌ترین مسابقه سال یعنی دربی که ماهها روی آن کار شده – نیاز به چنین کارهایی پیدا می‌کند وای به حال بقیه تیم‌ها!

جنس نیمکت پرسپولیس و استقلال/کجای دنیا با وقت‌کشی تاکتیک عوض می‌کنند؟

جواد نکونام به فاصله ۲۴ ساعت در کنفرانس قبل و بعد از دربی حرف‌هایی زد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

جواد نکونام نام کوچکی در فوتبال ما نیست. رکورددار بازی ملی و کاپیتان تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌ها، سال‌ها در لالیگا بازی کرده و تک تک رفتارها و حرف‌هایش مورد توجه فوتبالی‌ها قرار می‌گیرد. جوانترها از نکونام الگو می‌گیرند و بزرگترها روی رفتار او حساس هستند.

حالا جواد نکونام سرمربی استقلال است. جایگاهی که برای هر کسی بسیار توجه به همراه می‌آورد. وقتی شخصیت حقیقی و حقوقی نکونام کنار هم قرار گیرد، آن وقت باید روی جملات و رفتار او تامل کرد.

نکونام قبل از دربی در بخشی از حرف‌هایش این جملات را گفت: «نگران نیمکت آنها نیستم، من از جنس خودشانم و ماهم بلدیم.»

همه از اختلاف قبلی او با یحیی گل‌محمدی و تنش رسانه‌ای بین این دو کاپیتان  بزرگ تیم ملی اطلاع داریم. شاید نکونام بنا به ضرورتی این جمله‌ها را گفت و به او حق می‌دهیم حافظ منافع تیمش باشد اما رفتار دو مربی و دو نیمکت در تمام طول برگزاری دربی هیچ شباهتی به هم نداشت!

اصلاً قصد قضاوت نداریم. شرایط حاکم بر دو تیم و روحیات افراد با هم متفاوت است. آدم‌ها در قبال مشکلات ثابت واکنش‌های متفاوت دارند و به هیچ عنوان نمی‌شود آنها را با هم مقایسه کرد اما به لحاظ نمای کلی، آنچه از رفتارهای دو سرمربی در طول دربی دیدیم هیچ نشانی از اینکه هر دو از یک جنس باشند نداشت!

و حالا به این قسمت از حرف‌های نکونام بعد از مسابقه دقت کنید؛ «بله، من به حسینی گفتم که بخوابد زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود. زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم و دیگر نمی‌توانستیم با همان تاکتیک بازی کنیم، باید وقفه ایجاد می‌کردیم که تاکتیک را اجرا کنیم.»

کجای فوتبال دنیا دیده‌اید که یک مربی برای تغییر تاکتیک تیمش به دروازه‌بان و کاپیتان خود دستور بدهد که روی زمین بخوابد تا وقت بازی گرفته شود تا آنها بتوانند تاکتیک خود را تشریح کنند؟

نکونام از جمله کسانی است که در طول روز ساعات زیادی را به آنالیز و طراحی تاکتیک‌ها گفتگو با بازیکنانش اختصاص می‌دهد. وقتی این مربی با این مشخصات و با آن تجربه زیاد برای تلقین یک تاکتیک – آن هم در مهم‌ترین مسابقه سال یعنی دربی که ماهها روی آن کار شده – نیاز به چنین کارهایی پیدا می‌کند وای به حال بقیه تیم‌ها!

پس یا سایر مربیان و تیم‌های ما با مقوله تغییر و تاکتیک آشنا نیستند و یا جواد نکونام راه سختی را برای تغییر تاکتیک تیمش انتخاب کرده است. چرا که در تمام دنیا کشی و تمارض رفتارهای پسندیده‌ای نیست و هیچکس آن را تایید نمی‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.