تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 8:50
کد خبر : 148638

جزییات «هک» خبرگزاری مجلس

جزییات «هک» خبرگزاری مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست:سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند

جزییات «هک» خبرگزاری مجلس

 

آرمان امروز: روز گذشته خبرگزاری «خانه ملت» وابسته به مجلس شورای اسلامی از دسترس خارج شد که بعد از آن در خبرها آمد که این خبرگزاری هک شده است و در ادامه تصاویری از سران منافقین بارگزاری شده است. در ادامه روابط‌ عمومی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس اطلاعیه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه صادر شده از سوی روابط عمومی مجلس درباره از دسترس خارج شدن سایت خانه ملت و حمله هکری به سامانه های داخلی آمده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

بنا بر روایت ایلنا، «با توجه به بارگذاری عکس سران منافقین به نظر می‌رسد این خبرگزاری هک شده باشد.» خبرگزاری برنا نیز گفته، «گروهی که مدعی هک سرورهای مجلس شده، تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان و اسناد مالی و اداری مجلس منتشر کرده است». همچنین خبر فوری اعلام کرد: «گروه وابسته به گروهک منافقین مدعی شد که سایت خانه ملت و برخی سامانه‌ های داخلی مجلس شورای اسلامی را هک کرده است. این گروه تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان مجلس منتشر کرده است.» علاوه بر خبرگزاری خانه ملت برخی دیگر از سامانه های مرتبط با مجلس از دسترس خارج شده است. در ادامه ادعاها مربوط به از دسترس خارج شدن صفحه خبرگزاری خانه ملت و افشای لیست حقوق نمایندگان،در برخی کانال های خبری اعلام شده است سایت های زیر از دسترس خارج شده است.

هک و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان مجلس

نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره هک سایت مجلس و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان گفت: آنچه که تحت عنوان اطلاعات هک شده در فضای مجازی و توسط برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده، بعضا مخدوش است.

نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره هک سایت مجلس و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان گفت: اطلاعات بیرون آمده «بعضا» مخدوش است.
به گزارش «انتخاب»؛ وی در گفتگوی خبری گفت: آنچه که تحت عنوان اطلاعات هک شده در فضای مجازی و توسط برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده‌، بعضا مخدوش است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: دسترسی‌هایی که می‌توانست بیش از این مسئله‌ساز شود مسدود شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.