تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 7:45
کد خبر : 141801

جزئیات جدید از اعطای اعتبار ۵ میلیون تومانی خرید کالا به فرهنگیان

جزئیات جدید از اعطای اعتبار ۵ میلیون تومانی خرید کالا به فرهنگیان

آرمان شرق-گروه جامعه: مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از اعطای خدمات اعتباری حداقل ۵ میلیون تومانی جهت خرید کالاهای مصرفی، غیرمصرفی و همچنین کالاهای اساسی به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

جزئیات جدید از اعطای اعتبار ۵ میلیون تومانی خرید کالا به فرهنگیان

جزئیات جدید از اعطای اعتبار ۵ میلیون تومانی خرید کالا به فرهنگیان
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: حداقل ۵ میلیون تومان در ماه خدمات اعتباری در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت و معلمان از شبکه‌های متعامل کالایی در اختیار مجموعه معین می‌توانند کالاهای مصرفی، غیر مصرفی و اساسی زندگی خود را تامین کنند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از اعطای خدمات اعتباری حداقل ۵ میلیون تومانی جهت خرید کالاهای مصرفی، غیرمصرفی و همچنین کالاهای اساسی به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

حمیدرضا نجف پور کردی در نشستی خبری با موضوع شفاف سازی درباره طرح ارزش مالکانه، اظهار کرد: حداقل ۵ میلیون تومان در ماه خدمات اعتباری در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت و معلمان از شبکه‌های متعامل کالایی در اختیار مجموعه معین می‌توانند کالاهای مصرفی، غیر مصرفی و اساسی زندگی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه رقم این اعتبار در گام اول حداقل ۵ میلیون تومان است، توضیح داد: رقم این اعتبار را حدود ۴۰ درصد از حقوق تعیین کردیم. طبق توافقات صورت گرفته، اعتبار قرض‌الحسنه «صفر درصد» دو ماهه در اختیار معلمان می‌گذاریم تا بتوانند از فروشگاه‌های کثیری خرید کنند. اینگونه برای مثال اگر فرهنگی ۱۰ میلیون تومان حقوق دارد، با این ۵ میلیون تومان، قدرت خرید ۱۵ میلیون تومانی در اخیتار خواهد داشت. کار این امر را به مرحله نهایی رساندیم که رقم آن حداقل ۵ میلیون تومان است و متناسب با حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره مباحث مربوط به مسکن اعضای این صندوق نیز گفت: با آموزش و پرورش راهبردهایی را اجرایی کردیم تا به وسیله ظرفیت‌هایی که آموزش و پرورش دارد این امر را محقق کنیم. در بخش تولید مسکن موفقیت کم داشتیم اما شروع این موضوع اتفاق مبارکی است که در گذشته وجود نداشت.

 

رکورد صندوق ذخیره با رشد ۲۲۰ درصدی کسب سود

نجف پور کردی در بخش دیگر سخنان خود افزود: سال مالی صندوق هر سال از اول مهر تا ۳۱ شهریور ماه است و در سال مالی گذشته صندوق ذخیره فرهنگیان در سطح کلان با تمام شرکت‌هایش بیش از ۴۴۰۰ میلیارد تومان سود کسب کرد.

وی ادامه داد: این میزان سود برای اولین بار طی فعالیت‌های ۲۹ سال گذشته رقم خورده است. اصطلاحا ما رکورد کسب سود را با ۲۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته زده‌ایم.

نجف پور کردی در بخش دیگر سخنان خود درباره  اقداماتی که در جهت ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است، تصریح کرد: در سطح کلان آنچه وعده داده بودیم،عمل کردیم‌ و در مرحله اجرا است‌. از آن تست آزمایشی رفتیم و نمونه را در اختیار معلمان قرار دادیم. ارزش مالکانه قبلا مفهومی بیش نبود اما امروز در مرحله انعکاس واقعیت های ارزش مالکانه معلمان هستیم که هر معلم چه میزان سهم از صندوق دارد. اصطلاحا آنچه ۲۸ سال معلمان انتطارش را کشیدند و ۱۲ سال وعده داده شده بود، ما در یک سال اخیر در جلسات گوناگون مبتنی بر خروجی و جهت گیری کلان صندوق، آن را تبیین کردیم و اکنون ارزش مالکانه به مرحله نهایی رسیده است.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان  با بیان اینکه ارزش مالکانه مهم ترین مطالبه فرهنگیان است، افزود: شاید به لحاظ زمان نتوان زمان دقیقی را برای تحقق ارزش مالکانه تعیین کرد. برای اینکه سهم هر فرهنگی را احصا کنیم و نسبت سهم الشرکه او از صندوق را به خودش اختصاص دهیم باید طبق قانون سازمان بورس برای کشف قیمت اقداماتی انجام می‌دادیم. این کارهای زیر ساختی انجام شد. در ادامه باید این سهام را در زمانی تقویم کنیم که بهترین زمان به لحاظ زمان شناسی در عرصه شاخص های کلان اقتصادی و بورسی باشد.

نجف پور کردی تصریح کرد: الان آماده به منظور زمان مناسب برای اجرا هستیم. یکی از شاخصه‌های اینکه زمان مناسب کی هست، بورس است. از جمله دیگر شاخص ها، شاخص‌های اقتصاد کلان و هماهنگی حداکثری است تا ارزش خوبی برای معلمان خلق شود. این امر در مسیر شکل گیری است و کارهای خوبی انجام شده است. امیدواریم این زمان به‌زودی برسد تا ما خود سهام را تقدیم معلمان کنیم.

وی ادامه داد: در گام اول وعده دادیم حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق را در قالب یک شرکت بورسی تقدیم کنیم. در این مرحله مهم  این است که معلمان به نسبت سهم الشرکه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو صندوق تعدادی سهام از شرکت بورسی بگیرند. برای مثال به یک معلم ۱۰ سهم و یک معلم ۲۰ هزار سهم می‌دهیم تا مدیریت ارزش دارایی خود فرهنگیان را داشته باشیم. روی رقم مانور نمی‌دهیم بلکه کیفیت شرکت در حال واگذاری اعم از بورسی، غیر بورسی و پتروشیمی برایمان مهم است. مدیریت ریسک و بازده در ذات این دارایی است. امیدواریم هرکس به اندازه جریان مالی که با صندوق داشته، سهم ببرد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیش حقوقی یکی از کارمندان صندوق و اضافه کاری‌ نجومی او گفت: تا زمانی که آنچه ما به معلمین عزیز وعده دادیم در خصوص اصلاح و بهبود صندوق ذخیره فرهنگیان محقق نشود، در حوزه پرداخت‌ها هم سختگیری خواهم کرد. پاداش و کارانه و اضافه و کار ندادم. شبانه روز کار کردند تا محقق شود و کارهای خوبی اتفاق افتاد. به این عزیزان بعد از ۱۰ ماه اضافه کار و معوقه دادیم. تا حدود ۸۰ درصد اضافه کارها نیز اضافه کار واقعی خودشان بوده است.

نجف پور کردی تصریح کرد: اضافه کار این شخص را نیز پرداخت نکرده بودیم و طول کشید. حدود ۱۸ ماه از اضافه کار را به ایشان نداده بودیم و نهایتا گزارش مالی ایشان را درآورد. به ایشان ۵۵ درصد از اضافه کار واقعی خودش را دادیم و ۴۵ درصد از کاری که انجام داده بودند را ندادیم اما تکلیف داریم که مبلغ را پرداخت کنیم. برخی افراد در این موضوع رفتارهای پروپاگاندایی داشتند که بخشی از آن واقعیت بود اما بخشی موج سواری بود.

وی در خصوص ساماندهی حقوق و دستمزد اعضای صندوق و شفافیت در این زمینه تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک که شاید یک الی دو ماه طول نکشد، وضعیت حقوق و دستمزد کل کارکنان و مدیران در اختیار هیات مدیریت و هیات امنا قرار می‌گیرد و این شفافیت است. زیر ساخت‌ها را برای این امر فراهم کردیم، در حوزه تخصیص اعداد و ارقام و پرداخت‌ها چارچوب‌هایی را وضع کردیم که هر کسی در هر هلدینگ و شرکتی اعدادی که خودش تشخیص می‌دهد را به عزیزان خودش تخصیص ندهد. بعضا می‌گویند تخصص افراد دارای اهمیت است و از این رو یک نفر می‌تواند چندین برابر مدیر عامل بگیرد اما ما ابلاغ کردیم که چنین پرداخت‌هایی ممنوع است.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: از زمانی که بنده آمدم برای هرکسی که اطراف من بوده است تعیین کردم که ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از کسانی که قبلا در این پست بودند، حقوق بگیرند. در سال گذشته در حوزه شفاف سازی حقوق و دستمزد هلدینگ‌ها و شرکت‌ها تعیین کردیم که گرچه این حقوق‌ها در مقایسه با حقوق صنعت بالا نیست اما در مقایسه با حقوق آموزش و پرورش بالا است.

نجف پور کردی تاکید کرد: سال گذشته این مصوبه را دادیم که افزایش حقوق‌های امسال به صورت ۳۰ درصد از افزایش متعارف باشد و ۷۰ درصد آن از مولفه بهره‌وری در قالب نظام بودجه ریزی عملیاتی بهره وری پرداخت شود. یعنی ابتدا منافع سازمان، شرکت، هلدینگ و در راس اینها منافع معلم باید محقق شود و بعد خود این افراد بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ساخت مسکن فرهنگیان، توضیح داد: در شناسایی ظرفیت ها اقداماتی انجام دادیم و موقعیت‌ها را شناسایی کردیم اما هنوز کار آن شروع نشده است. در سطح کلان و ملی با وزارت مسکن و وزارت شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش موضوعات را دنبال می‌کنیم. ساخت مسکن در حال پیگیری است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، درباره اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص شفافیت گفت: این وعده محقق شد؛ به طوری که امروز بیش از ۴۵ درصد از افرادی که به عنوان تیم مدیریتی در صندوق، هلدینگ‌ها و شرکت ها منصوب شدند از فرهنگیان هستند. وعده دادیم اطلاعات مالی بنگاه را مبتنی بر قوانین تجارت به مرور زمان در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهیم که طی یک سال اخیر زیرساخت‌هایش را فراهم کردیم. در حال حاضر اطلاعات مالی همه شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و موسسات در کدال داخلی صندوق منعکس می‌شود و هیات مدیره صندوق از وضعیت همه شرکت ها می‌توانند مطلع شوند.

نجف پور کردی درباره اقدامات پرداخت مالی نیز توضیح داد: در حال حاضر ساماندهی و نظم بخشی و متمرکز کردن نظام پرداخت حقوق مدیرعامل‌ها و اعضای هیات مدیره کلیه هلدینگ ها شرکت ها ۱۰۰ درصد شده است؛ درحالی که این امر قبلا نبود. مرحله بعدی برای شفافیت، داشتن نظام مشخص مدیریت هزینه و معاملات است.

وی توضیح داد: نظام سرمایه گذاری و اوزان سرمایه گذاری ما در بخش های گوناگون مبتنی بر قواعد ریسک بازده نبود و مشکلات جدی داشتیم. امروز به آنچه وعده دادیم یک به یک عمل کردیم. خروج از حوزه های سرمایه گذاری “های ریسک” و ورود به حوزه‌های سرمایه گذاری “لو ریسک” از برنامه‌های ما بود. برای همه شرکت‌ها تبیین کردیم که صندوق ذخیره در هم تنیده و هدف‌دار است که صرفا به یک هلدینگ ختم نمی‌شود و ما حتی پاسخگوی عملکرد یک شرکت در یک نقطه کوچک هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.