تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 7:57
کد خبر : 140505

ماجراجویی «احمدی‌نژاد» در دور دنیا

ماجراجویی «احمدی‌نژاد» در دور دنیا

آرمان شرق-گروه سیاست:انتشار خبر سفر احمدی نژاد به گواتمالا، کشوری با شعار «سرزمین همیشه بهار»، همانقدر عجیب و شاید جذاب بود که ممانعت از خروج او در فرودگاه و اصرار چندین ساعته اش برای گرفتن پاسپورت. احمدی‌نژاد بعد از مدت‌ها سکوت، خاصه در جریان اعتراضات سال گذشته، به یکباره راهی فرودگاه شده بود تا به کشوری سفر کند که اولین دور انتخابات دموکراتیک در آن، بعد از سال ها جنگ در ۴ تیر ۱۴۰۲ برگزار شده بود و این روزها این کشور درگیر منازعه ای است که رهبران سیاسی بر سر تقلب در انتخابات، از انتقال قدرت به فرد پیروز ممانعت می کنند

ماجراجویی «احمدی‌نژاد» در دور دنیا

آرمان امروز: انتشار خبر سفر احمدی نژاد به گواتمالا، کشوری با شعار «سرزمین همیشه بهار»، همانقدر عجیب و شاید جذاب بود که ممانعت از خروج او در فرودگاه و اصرار چندین ساعته اش برای گرفتن پاسپورت. احمدی‌نژاد بعد از مدت‌ها سکوت، خاصه در جریان اعتراضات سال گذشته، به یکباره راهی فرودگاه شده بود تا به کشوری سفر کند که اولین دور انتخابات دموکراتیک در آن، بعد از سال ها جنگ در ۴ تیر ۱۴۰۲ برگزار شده بود و این روزها این کشور درگیر منازعه ای است که رهبران سیاسی بر سر تقلب در انتخابات، از انتقال قدرت به فرد پیروز ممانعت می کنند. و شاید همین فضای بلبشوی سیاسی اولین سیگنال به نهادهای امنیتی بود که رئیس جمهور پیشین نباید راهی این سفر شود و پاسپورتش را توقیف کردند.

خبرآنلاین در این مورد نوشت: برخی تحلیلگران حتی بر این اعتقادند که رفتن به این سفر هم در راستای مطرح کردن خود بعد از مدت ها بود؛ آنچنان که امیری فر که زمانی عضو دولت احمدی نژاد نیز بوده و بعدها به لیست مخالفانش وارد شد به خبرآنلاین می گوید: «اقدامات احمدی نژاد در راستای مطرح کردن خود است در واقع روحیه او این گونه است به عبارتی وقتی اگر ببیند نمی تواند نقشی ایفا کند دست به یک سری رفتارها می زند.» برخی نیز معتقدند تحرکات احمدی نژاد معطوف به انتخابات ریاست جمهوری و باز هم به دنبال بازگشت به پاستور است. آنچنان که عباس امیری فر ، از مدیران سابق دولت دهم و منتقد فعلی رئیس دولت بهار معتقد است «احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد آمد.

او مانند دوره‌های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد و در واقع به دنبال این مسئله است که به نوعی حضور پیدا کند که البته این بار هم مثل گذشته ردصلاحیت خواهد شد و نظام، ایشان را تایید نمی‌کند.» در این میان برخی نیز با نگاه خوش بینانه بر این اعتقادند احمدی نژاد در آب نمک خوابانده شده و حاکمیت آنقدر به شور انتخاباتی نیاز خواهد داشت که او را وارد گود کند، از طرفی عملکرد دولت رئیسی قابل قبول نباشد، بعید نیست او را از گیت های بررسی صلاحیت ها در انتخابات ۱۴۰۴ عبور دهد و او را سیاستمداری برای روز مبادا می دانند. نگاهی که در نقطه مقابل کسانی است که احمدی نژاد را اپوزیسیون داخلی نظامی می دانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.