تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 8:37
کد خبر : 115558

جای خالی جناح‌های سیاسی در پیگیری مطالبات مردم

جای خالی جناح‌های سیاسی در پیگیری مطالبات مردم

آرمان شرق-گروه سیاست:اگر مشکلات زیر و درشتی خودنمایی کرده‌اند، اگر بین مردم با سیستم فاصله افتاده است و … یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ چیزی جز حاشیه‌نشینی جریان‌های مهم سیاسی نیست.

جای خالی جناح‌های سیاسی در پیگیری مطالبات مردم

آرمان‌امروز: وقتی فضای کشور به هر دلیل به چالش می‌افتد و با موانعی روبرو می‌شود، لازم است همه نهاد و ارگان‌ها، تشکل‌های مدنی، مردم و البته جریان‌های سیاسی تمام تلاش‌‌شان را به‌کار بگیرند تادر راستای تاثیرگذار باشند. در این بین می‌توان به تاثیرگذاری جریان‌های شاخص اشاره کرد که می‌توانند با کنشگری سیاسی و اجتاعی نقشه‌راه گذر از بحران را نشان بدهند. سئوال این است، در این روزها که به‌هرحال فضای کشور کدر شده است، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان چطور می‌توانند در بهبود وضعیت نقش‌آفرینی کنند و اساسا باید پرسید، چرا اصلاح‌طلبان و اصولگراهای معتدل که دغدغه مردم و کشور را دارند حاشیه‌نشین شده‌اند و این افراطیون تندرو هستند که میدان‌دار شده و با رفتارهای تندشان جامعه را به سمت رادیکالیزه شدن می‌برند.
رسول منتجب‌نیا در این‌باره به‌ « آرمان‌امروز » می‌گوید: قانونی نانوشته به ما این پیام را می‌دهد که اگر کشورها به هر دلیلی به تحزب بی‌توجهی کنند، در راستای توسعه و آرامش ناکام خواهند ماند. این روزها کشور ما مشکلات زیادی دارد و عجیب این است که چهره‌های شاخص اصولگرا و اصلاح‌طلب نظاره‌گر بحران هستند و واکنشی عمل‌گرا از خود نشان نمی‌دهند. البته باید تاکید کرد، اینکه جناح‌های سیاسی سکوت کرده و موثر نیستند، ریشه در بی‌توجهی ساختار سیاسی به مقوله بسیار مهم و با ارزشی چون حزب دارد.
عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه گفت: به‌نظر من دولت، مجلس و همه دستگاه‌هایی که به نوعی با شرایط روز مرتبط هستند، از نظرخواهی از چهره‌های دو جریان استقبال کنند تا بتوانیم با بهره‌بردن از همه پتانسیل‌های موجود در داخل از این مقطع هزینه‌ساز به سلامتی عبور کنیم. بنده اطمینان دارم، دلسوزان هر دو سلیقه آمادگی دارند تا برای رفع مشکل ساختار رسمی کشور را همرامی کنند.
منتجب‌نیا در پایان گفت: در واقع باید گفت، اگر مشکلات زیر و درشتی خودنمایی کرده‌اند، اگر بین مردم با سیستم فاصله افتاده است و … یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ چیزی جز حاشیه‌نشینی جریان‌های مهم سیاسی نیست.
حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با « آرمان‌امروز » با اشاره به اینکه در میان دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب چهره‌هایی خدوم و کارشناس هستند که بتوانند به نظام کمک کنند، ادامه داد: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با وجود اختلاف عقیده‌های جدی‌ای که باهم دارند، در یک مساله اشتراک دارند که آن چیزی جز این نیست که در هر دو طیف شخصیت‌هایی هستند که هم تعهد بالایی به نظام و مردم دارند و هم از دانش و تجربه بالایی برخوردار هستند. پس نظام می‌تواند از آنها بخواهد تا در این برهه حساس سعی‌شان را برای آرام کردن فضا به کار بگیرند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت:‌ البته عده کثیری از سیاسیون هر دو جناح به دلیل اینکه در ساختار قدرت جایی ندارند، به لحاظ قانونی نمی‌توانند کاری کنند. اما فقط کافی است نظام سیاسی از آنها کمک بخواهد تا در راستای اقناع مردم قدم‌های مثبتی بردارند.
ابراهیمی در پایان گفت: کشور برای اینکه بتواند در مسیری صحیح حرکت کند، باید از همه دارایی‌ها بهره ببریم و اگر بدانیم که جریان‌های سیاسی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، می‌توانیم آنها را وارد چرخه تصمیم‌گیری و در نتیجه اثرگذاری کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.