تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1402 - 17:11
کد خبر : 148459

تیم ملی فوتبال ایران نیاز به تغییر سبک و تاکتیک دارد

تیم ملی فوتبال ایران نیاز به تغییر سبک و تاکتیک دارد

آرمان ذشرق-گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران نیاز به تغییر سبک و تاکتیک دارد و این در درجه نخست نیاز به تغییر بازیکنان و پمپاژ خون تازه در رگ تیم است. همین قطر که توانسته در سال های اخیر به کلی متحول شده و دو بار پیاپی قهرمانی در جام ملت ها را به دست آورد به ندرت از روی ضربات سر و ارسال های بلند به گل رسید. آنها سرعت دادن در کارهای هجومی و ضد حملات را در دستور کار خود قرار دادند.

تیم ملی فوتبال ایران نیاز به تغییر سبک و تاکتیک دارد

شفقنا ورزشی- اکنون که امیر قلعه نویی در تیم ملی فوتبال ایران ماندنی شده است باید در سبک بازی تیم تغییراتی را به وجود آورد.

جام ملت های آسیا بار دیگر با خاطره ای تلخ برای ایران به پایان رسید.

باوجود آنکه تیم ملی ایران با شکست دادن ژاپن بیشتر از قبل به فینال و طلسم شکنی نزدیک شده بود اما شاگردان قلعه نویی بازی ناامید کننده را برابر قطر به نمایش گذاشتند و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند تا تاریخ ناکامی ایران در جام ملت ها ادامه داشته باشد.

فدراسیون فوتبال ایران باوجود ناکامی قلعه نویی در قطر قرارداد این سرمربی باتجربه را تمدید کرد و به این ترتیب او تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۶ در سکان هدایت تیم ملی باقی خواهد ماند.

ایران در گام نخست نیاز به جوانگرایی در تیم دارد و باید سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دست به تغییر نسل زند و تیمی جوان را آماده رقابت های پیش رو کند.

و اما اولویت دوم امیر قلعه نویی در تیم ملی فوتبال ایران تغییر تاکتیک است. تاکتیک غالب تیم ملی فوتبال ایران که حتی در بازی باشکوه برابر ژاپن هم کاملا به چشم می آمد ارسال توپ های بلند برای زدن ضربات سر بود که به تاکتیک علی اصغری در فوتبال ایران مشهور است.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر قطر به این سبک بازی که معروف به سبک بازی احساسی و ارسال توپ های بلند از همه نقاط زمین بود روی آورد و خط دفاعی قطر با وجود مدافعان بلند زن و آماده توانست به خوبی سد راه ایران شود. روی آوردن به توپ های بلند تاکتیکی غالب در فوتبال ایران است و به نظر می رسد که در خون و رگ و پی تیم ها نهادینه شده است این درحالی است که فوتبال روز و مدرن دنیا از این تاکتیک فاصله گرفته و دیگر تیم ها روش های مختلف را برای گل زدن امتحان می کنند.

تیم ملی فوتبال ایران نیاز به تغییر سبک و تاکتیک دارد و این در درجه نخست نیاز به تغییر بازیکنان و پمپاژ خون تازه در رگ تیم است. همین قطر که توانسته در سال های اخیر به کلی متحول شده و دو بار پیاپی قهرمانی در جام ملت ها را به دست آورد به ندرت از روی ضربات سر و ارسال های بلند به گل رسید. آنها سرعت دادن در کارهای هجومی و ضد حملات را در دستور کار خود قرار دادند.

بدون شک در فوتبال ایران بازیکنان زیادی داریم که تاکتیک و سرعت آنها بیشتر و بهتر از اکرم عفیف است و چندین لول از این بازیکن بهتر هستند اما جایی در ترکیب اصلی تیم نداشتند. تیم ملی فوتبال ایران به حضور بازیکنی سرعتی، تکنیکی و فرصت طلب در خط حمله خود مثل خداداد عزیزی نیاز دارد این درحالی است که ما همواره از خلأ علی دایی سخن به میان می آوریم.

در فوتبال مدرن دنیا نیاز به داشتن مهاجمان و بازیکنان کناری سرعتی و تکنیکی بسیار ضروری است و قلعه نویی باید چنین بازیکنانی را بیشتر در ترکیب تیمش بازی دهد و  این قطعا نیاز به تغییر تاکتیک و سبک تیمی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.