تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 9:41
کد خبر : 145769

تیم ملی ایران چندمین تیم گران آسیا است؟

تیم ملی ایران چندمین تیم گران آسیا است؟

آرمان شرق-گروه ورزش:در گروه سوم تیم ملی فوتبال ایران که به دنبال چهارمین قهرمانی خود در این مسابقات است حدود ۵۲.۶۸ میلیون یورو ارزش بازار دارد. امارات متحده عربی، نایب قهرمان دوره ۱۹۹۶، با ارزش ۳۲،۳۵ میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد. ارزش تیم ملی فوتبال فلسطین که سومین حضور خود در این بازی‌ها را تجربه می‌کند ۶.۹۵ میلیون یورو است و در نهایت تیم فوتبال هنگ کنگ هم با ۶.۸ میلیون یورو در رده آخر قرار دارد.

تیم ملی ایران چندمین تیم گران آسیا است؟

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در شرایطی از اواخر دی به میزبانی قطر برگزار خواهد شد که تیم ملی فوتبال ایران با در اختیار داشتن چند لژیونر مطرح یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود.

مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار است از تاریخ ۲۲ دی در کشور قطر برگزار شود و تا ۲۱ بهمن ادامه پیدا کند. در بین‌های حاضر در این مسابقات بازیکنان زیادی هستند که چه در لیگ‌های اروپایی و چه در لیگ فوتبال کشور‌های عربی بازی می‌کنند.

بر اساس داده‌های موجود در پایگاه «ترانسفر مارکت» تیم ملی فوتبال ایران با ارزش حدودی ۵۲ میلیون یورو بعد از ژاپن و کره جنوبی سومین تیم گران قیمت این مسابقات است.

در گروه اول جام ملت‌های آسیا تیم فوتبال قطر با ارزش حدودی ۱۶.۳ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین تیم این مسابقات است. تیم فوتبال چین که در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۴ عنوان قهرمانی این رقابت‌های را به دست آورد با ۱۱.۳ میلیون یورو دوم است. تاجیکستان که نخستین حضورش را تجربه می‌کند با ۶.۴۸ میلیون یورو در رده سوم قرار دارد و تیم ملی فوتبال لبنان هم که سومین حضور متوالی خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند با ۶.۱۸ میلیون یورو تیم چهارم این گروه است.

گروه B

در این گروه تیم استرالیا، قهرمان سال ۲۰۱۵، از نظر ارزش بازار با ۳۶.۳۵ میلیون یورو در صدر گروه قرار دارد. تیم ازبکستان که در سال ۲۰۱۱ عنوان چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد با ارزش بازار ۳۲.۵۵ میلیون یورو دوم است. تیم سوریه که برای هفتمین بار در این مسابقات شرکت می‌کند با ارزش ۱۰.۸ میلیون یورو در جایگاه سوم این گروه قرار دارد و هند با ۶.۸۸ میلیون یورو چهارم است.

گروه C

در گروه سوم تیم ملی فوتبال ایران که به دنبال چهارمین قهرمانی خود در این مسابقات است حدود ۵۲.۶۸ میلیون یورو ارزش بازار دارد. امارات متحده عربی، نایب قهرمان دوره ۱۹۹۶، با ارزش ۳۲،۳۵ میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد. ارزش تیم ملی فوتبال فلسطین که سومین حضور خود در این بازی‌ها را تجربه می‌کند ۶.۹۵ میلیون یورو است و در نهایت تیم فوتبال هنگ کنگ هم با ۶.۸ میلیون یورو در رده آخر قرار دارد.

گروه D

گروه چهارم جام ملت‌های آسیا گران‌قیمت‌ترین گروه این مسابقات است. در این گروه تیم ملی فوتبال ژاپن که با ۴ قهرمانی رکورددار است و ارزش آن ۲۳۹.۱۵ میلیون یورو می‌رسد. تایلند با ارزش ۷.۹۳ میلیون یورو در جایگاه دوم قرار دارد، در حالی که عمان با ۶.۴۳ میلیون یورو در رتبه سوم قرار دارد و قرقیزستان چهارم است.

گروه E

در این گروه کره جنوبی با ارزش ۱۸۸.۳۸ میلیون یورو در صدر قرار دارد و برای کسب سومین قهرمانی تاریخ خود مبارزه می‌کند. تیم اردن که برای پنجمین بار در این مسابقات حضور دارد ۱۱.۷۳ میلیون یورو است. تیم ملی فوتبال بحرین که در سال ۲۰۰۴ در رده چهارم قرار گرفت با ارزش ۹.۵۵ میلیون یورو سوم است و مالزی با ۶.۷۸ میلیون یورو در انتهای گروه قرار دارد.

گروه F

در این گروه عربستان که سابقه ۳ عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد با حدود ۱۵.۵۳ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین تیم گروه است. تایلند با ارزش ۷.۹۳ میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که عمان با ۶.۴۳ میلیون یورو در رده سوم و قرقیزستان با ارزش ۶.۰۵ میلیون یورو در انتهای جدول حاضر است./منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.