تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 9:38
کد خبر : 115241

فراخوان نوزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور

فراخوان نوزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور

آرمان شرق-گروه ارتباطات:دبیرخانه جشنواره برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی سازمان های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی برای مشارکت در نوزدهمین دوره این رویداد دعوت کرد.

آرمان شرق-گروه ارتباطات:دبیرخانه جشنواره برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی سازمان های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی برای مشارکت در نوزدهمین دوره این رویداد دعوت کرد.

فراخوان نوزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور

دبیرخانه جشنواره برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی سازمان های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی برای مشارکت در نوزدهمین دوره این رویداد دعوت کرد.

بنابه این گزارش، نوزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی که برگزیدگان خود را در روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه، در دو سطح ملی و استانی و ۷ رشته شامل “برنامه ریزی ارتباطی و پیوست های ارتباطی”، “مدیریت راهبردی روابط عمومی”، “ارتباطات الکترونیکی و مجازی”، “ارتباطات مردمی”، “ارتباطات رسانه ای”، “پژوهش های ارتباطی” و “ارتباطات فرهنگی” معرفی خواهد کرد. براین اساس، روابط عمومی های داوطلب برای حضور در این دوره، از هم اکنون حداکثر تا ۵ آذر ماه فرصت دارند تا آثار و مستندات عملکردی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمناً شماره تماس دبیرخانه جشنواره ۶۶۹۰۵۲۷۱ برای هماهنگی های لازم اعلام می شود.

خاطرنشان می سازد، یکی از بخشهای مهم رویداد سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی (بخش افتتاحیه و اختتامیه)، معرفی برترینهای روابط عمومیهای ایران در رشتههای مختلف فعالیتی است؛ درواقع، «دبیرخانه جشنواره برترینهای روابط عمومی ایران» با هدف ارتقای دانش دستاندرکاران روابط عمومی، معرفی الگوهای موفق، شناسایی نقاط ضعف و قوت، معرفی و شناسایی استعدادها، ایجاد رقابت سالم، تشویق و ترغیب به امر فعالیت علمی – تخصصی در روابط عمومی و نیز کمک به ارتقای کیفی فعالیتهای روابط عمومی در کشور، نوزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابط عمومی ایران را در روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه سال ۱۴۰۱ سال جاری برگزار خواهد کرد.

لذا در صورت تمایل، روابط عمومی دستگاههای اجرایی، سازمانها، بانکها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و غیردولتی و خصوصی برای شرکت در این بخش، میتوانند بر اساس طبقهبندی آثار و مقررات مربوط اقدام کنند:

طبقهبندی آثار: در هجدهمین جشنواره، بهمنظور امکان معرفی و تقدیر در زمینههای مختلف، آثار ارسالی در ۷ رشته عمومی به شرح زیر طبقهبندی شدهاند تا بررسی دقیقتر و علمی صورت پذیرد:

۱- برنامهریزی ارتباطی و پیوستهای ارتباطی (برنامه عمل سالانه یا بلندمدت و برنامههای ارتباطی در اهداف و موضوعات مختلف)

شاخصهای ارزیابی: ساختار برنامه عمل، مقدمه و منطق برنامه، توجه به زمانبندی، تکیه بر نظریههای ارتباطی، بودجهریزی مناسب، توجه به اهداف سازمان، تکیه بر پژوهش ارتباطی و نتایج آنها، پیشبینی کاربرد ابزارها و روشهای ارتباطی مختلف و مشخص بودن روش اثرسنجی

۲- مدیریت راهبردی روابط عمومی

شاخصهای ارزیابی: توجه به آموزش تخصصی همکاران، اصلاح ساختار روابط عمومی، برونسپاری فعالیتها، افزایش اعتبارات روابط عمومی، رعایت قاعده چهارمرحله ای در فعالیتهای روابط عمومی، ایجاد سیستم ارتباطی، جذب نیروهای متخصص، ایجاد نظام جامع و نهادهای ارتباطی درونسازمانی

۳- ارتباطات الکترونیکی و مجازی

شاخصهای ارزیابی: ایجاد وبسایت، خبرنامه الکترونیکی، نظرسنجی الکترونیکی، ارسال پیامک، پادکست، ویدئو کنفرانس، ویدئو کست، مولتیمدیا، ایجاد وبلاگ سازمانی، ایجاد پورتال، خدمات و امکانات، تعداد کامنتها، ارسال خبرنامه RSS، تعداد لینکهای ثابت و غیرثابت و صفحهآرایی و لوگوی مناسب، نمایش آمار بازدیدکنندگان، نظر دادن درباره صفحات جستجو پذیری، وب ۲ و وب ۳ و بروز بودن، سبک نوشتاری و ادبیات

۴-ارتباطات مردمی

شاخصهای ارزیابی: اختصاص فضای مناسب فیزیکی برای اربابرجوع، راهنمایی مناسب مراجعان، پاسخگویی نظاممند و سریع به نامههای مردمی، نظرسنجی از مراجعان، تقدیر از همکاران پاسخگو و همراه با مراجعان، ایجاد امکانات پاسخگویی اینترنتی به مردم

۵- رشته ارتباطات رسانهای

رشته ارتباطات رسانهای: تعامل رسانه ای مناسب با رسانه ها، تکریم خبرنگاران، استفاده از قابلیت های رسانه های متعدد، رعایت قواعد علمی در تنظیم خبر، گزارش مطبوعاتی و مقاله مطبوعاتی، تنظیم و ارسال قالبهای تحلیلی به رسانهها، نگاه جامع به قابلیتهای رسانهای موجود و بهرهبرداری از آنها بر اساس اولویتبندی، داشتن تحلیل رسانهای، تقویم و راهبرد و خطمشی رسانهای.

۶- پژوهش های ارتباطی

رعایت ساختار گزارش پژوهشی، نمونهگیری آماری، توصیف و تحلیل مناسب دادهها، روششناسی مشخص، استنباط آماری، ارائه راهکار

۷- رشته ارتباطات فرهنگی

رشته مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص: استفاده از ابزارها و روشهای متنوع و مختلف در آگاهسازی و تلاش برای ایجاد عقیده و رفتار خاص، مطالعه دیدگاههای مخاطبان هدف برای تنظیم راهبرد، تغییر نگرش و رفتار، تأثیرگذاری رسانههای کاربردی برای فرهنگسازی، استمرار و تکرار مناسب اطلاعرسانی

آیین قدردانی و سپاس:

آیین قدردانی از برگزیدگان، ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خواهد شد.

مزایای شرکت در جشنواره:

۱- ارسال تقدیرنامه به کلیه شرکتکنندگان در جشنواره

۲- اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه به برگزیدگان

مقررات جشنواره:

۱ – آثار ارسالی روابط عمومیها باید بر اساس ملاکها و شاخصهای مندرج در فراخوان و بهصورت تفکیکشده برای هر یک از بخشها باشد.

۲ – در این دوره از جشنواره، آثاری مورد بررسی قرار میگیرند که از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ تا اول آذر ماه سال ۱۴۰۱ تولید شده باشند.

۳ – بهمنظور ایجاد ارتباط مؤثر، همچنین رفع نقایص احتمالی آثار ارسالی، روابط عمومیها باید یک نفر را بهعنوان نماینده تامالاختیار به دبیرخانه معرفی کنند.

۴ ـ لازم است همراه آثار ارسالی، برگ درخواست شرکت در جشنواره تکمیل و ارسال شود.

۵- مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، لیکن ارسال آثار از هم اینک امکانپذیر است.

۶- دفاتر روابط عمومی وزارتخانهها، سازمانها، شرکتها و سایر نهادها و ارگانها و متقاضیان شرکت در جشنواره لازم است مدارک و آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و رسید تحویل مدارک را دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.