تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 19:39
کد خبر : 145312

توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه»

توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه»

آرمان شرق-گروه بین الملل:رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه یحیی السنوار امروز (پنجشنبه) شرایط جدیدی را برای آزادی اسرای رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه»

فارس: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار به میانجیگران بین‌المللی تصریح کرد که توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه» پس از برقراری آتش‌بس کامل در غزه امکانپذیر است.

شبکه تلویزیونی «ماکان ۳۳» اسرائیل به نقل از منابع مصری گزارش کرد، السنوار به میانجیگران بین‌المللی تأکید کرده است اگر اسرائیل اسرای خود را «زنده می‌خواهد»، تبادل اسرا تنها پس از «آتش‌بس کامل» و بر اساس طرح «همه در قبال همه» امکانپذیر است.

پیش‌تر مشاور مطبوعاتی رئیس دفتر سیاسی حماس طاهر النونو برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره حماس با تل‌آویو در خصوص یک توافق جدید برای آزادی اسرای رژیم صهیونیستی که در غزه هستند را رد کرده بود.

اظهارات السنوار در شرایطی مطرح شده است که بامداد امروز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرده بود که جنبش حماس بر آتش‌بس دائمی اصرار دارد و نمی‌خواهد آتش‌بس موقت را بپذیرد و تأکید دارد توافق جدید تبادل اسرا باید شامل آزادی سه اسیر فلسطینی به‌نام‌های مروان البرغوثی، عبدالله البرغوثی و احمد سعدات باشد.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

از زمان آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و حماس در عملیات «طوفان الاقصی» خود بیش از ۲۵۰ اسیر در غزه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از چندین آتش‌بس موقت بین حماس و تل‌آویو، ۱۲۶ اسیر صهیونیست و ۱۱ تبعه خارجی همچنان در اختیار حماس هستند و ۱۱۰ اسیر آزاد شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.