تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 8:03
کد خبر : 150368

تله بالستیک روسیه برای ایران!

تله بالستیک روسیه برای ایران!

آرمان شرق-گروه بین الملل: نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در واکنش به این گفته نوشته بود: ایران به‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی در فروش موشک‌های بالستیک ندارد اما از لحاظ اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در زمان درگیری میان روسیه و اوکراین جهت جلوگیری از تشدید جنگ جلوگیری کند. این تعهد در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ریشه دارد.

تله بالستیک روسیه برای ایران!

آرمان امروز-سرویس دیپلماسی: در هفته ها و ماه های اخیر شاید خطرناک ترین خبری که شنیده شده است، شائبه انتقال موشک های بالستیک از ایران به روسیه است.

هر چند این شائبه از سوی مقامات ایران و آمریکا رد شده است و هیچ مدرکی مبنی بر انتقال و فروش موشک از سوی ایران به روسیه وجود ندارد اما این خبر به قدری خطرناک اشست که شاید دامن زنندگان به آن، در مورد عواقب آن برای ایران نقشه هایی کشیده باشند.

نقشه هایی که عملا یک تله بالستیک برای ایران است. تله ای که در گذشته باعث شد تا مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب به حاشیه رانده شود و عملا مذاکراتی که در حال نتیجه دادن بود، به تعویق افتاد.

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که این کشور همچنان نمی‌تواند ارسال موشک ‌های بالستیک از ایران به روسیه را تایید کند.

این مقام آمریکایی مدعی شد در صورتی که ایران به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه بپردازد با عواقب سریع و جدی مواجه خواهد شد.

اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود که ایران تعداد زیادی موشک زمین به زمین به روسیه ارسال کرده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در واکنش به این گفته نوشته بود: ایران به‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی در فروش موشک‌های بالستیک ندارد اما از لحاظ اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در زمان درگیری میان روسیه و اوکراین جهت جلوگیری از تشدید جنگ جلوگیری کند. این تعهد در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ریشه دارد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز ‌پیش‌تر اذعان کرده بود که واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالستیک از تهران به مسکو نشده است.

کشورهای گروه هفت نیز گفته اند که درباره گزارش هایی مبنی بر اینکه ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری های مرتبط به آن به روسیه است، بسیار نگران هستند.

با وجود رد فروش موشک به روسیه اما نباید از سیاست های روسیه در سال های اخیر علیه ایران غافل بود. از رای دادن علیه ایران در شورای امنیت گرفته تا آن بازرس روس تبار آژانس اتمی که گزارش تخلف دروغین ایران را به مجامع بین المللی ارائه داده بود.

به تازگی نیز که مذاکراتی برای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا شکل گرفته است و مذاکرات در مسیر خوبی پیش می رود، اولیانوف در موضع گیری عجیبی اعلام نگرانی کرده است و عنوان کرده که برنامه هسته ای ایران می تواند تبعات ناخوشایندی در پیش داشته باشد. اظهارنظری عجیب که معلوم نیست ریشه آن در کجای سیاست خارجی روسیه قرار دارد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.