سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به ۵ نکته مهم هفته دوم لیگ قهرمانان اشاره کرد.

هفته دوم از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا این هفته پیگیری می‌شود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی مهمترین اتفاقات پیش رو در دور گروهی پرداخته است.

اولین حضور “جادوگر کوچک” در لیگ قهرمانان

یکی از خریدهایی که در غرب آسیا در ماه‌های اخیر خبرساز شد، انتقال قرضی فیلیپه کوتینیو از استون ویلا به الدحیل بود. این برزیلی در پی از دست دادن بازی اول تیمش برابر استقلال تاجیکستان، می‌تواند اولین بازی خود در قاره را روز سه‌شنبه مقابل پرسپولیس انجام دهد.

روزهای خوب کوتینیو به لیورپول بازمی‌گردد. او سپس به بارسلونا منتقل شد و لی نتوانست انتظارات را برآورده کند. البته او در استون ویلا و بایرن مونیخ توانست نشانه‌های از توانایی هایش را به نماش گذارد. مثلا او در سال ۲۰۲۰ با بایرن مونیخ قهرمان اروپا شد. البته نمی توان از مصدومیت‌های پرتعداد او نیز گذشت که باعث شد تا ستاره ۳۱ ساله عملکردش افت کند.

او دوران خود را در قطر به خوبی آغاز کرد و روز پنجشنبه برابر المریخیه گل برتری تیمش را به ثمر رساند. ادمیلسون جونیور، بهترین گلزن فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا مصدوم است و حالا کوتینیو ستاره اول تیمی است که المعز علی و مایکل اولونگا را در اختیار دارد.

AFC از کوتینیو به عنوان «جادوگر کوچک» نام برد و مدعی شد که می‌تواند در خط تهاجمی الدحیل مهره‌ای بزرگ شمرده شود.

مصاف الهلال با تیم پیچیده ایرانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین به بازی الهلال عربستان با نساجی مازندران پرداخت و نوشت: بازی اول نیمار در لیگ قهرمانان آسیا خوب پیش نرفت و آنها به سختی توانستند به تساوی دست یابند. عملکرد نیمار آن گونه که باید نبود و الهلال حالا سعی دارد در مقابل نساجی مازندران، تیمی که برای اولین بار در آسیا شرکت می‌کند، به موفقیت دست یابد.

حالا الهلال نیمار را در اختیار دارد ولی نباید فراموش کند که تیم‌ها وقتی برابر فوق ستاره‌ها قرار می‌گیرند سطح بازی‌شان را بالا می‌برند. الهلال قهرمان چهار دوره آسیا به ایران سفر می‌کند تا روز دوشنبه به مصاف نساجی مازندران برود.

قهرمان جام حذفی ایران در فصل ۲۲-۲۰۲۱ با پیروزی خارج از خانه در شهر بمبئی شروعی عالی در لیگ قهرمانان داشت و حالا در ورزشگاه آزادی چیزی برای از دست دادن ندارد. شاید تیم مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و سرمربی فعلی نساجی در این سطح کم‌تجربه باشد اما اگر بتواند مانع کسب سه امتیاز توسط الهلال شود، در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت. فشار بدون شک روی تیم مهمان است.

چهار تیم کره‌ای همچنان خواهند تاخت؟

از بین کشورهایی که بیش از یک تیم در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دارند، تنها تیم‌های کره‌ای توانستند در هفته اول بازی‌هایشان را ببرند. باید دید تیم‌های کره‌ای این روند خوب را در هفته دوم نیز ادامه خواهند داد یا خیر.

مارینوها باید به عقب برگردند

یکی از موفق‌ترین تیم‌های ژاپن در سال‌های اخیر، یوکوهاما مارینوس در چهار فصل گذشته دو بار قهرمان لیگ ژاپن شده است ولی باخت بسیار ناامیدکننده خانگی مقابل اینچئون یونایتد کار آنها را برای صعود سخت کرده است و باید دید این تیم ژاپنی می‌تواند به رقابت‌ها برگردد یا خیر.

العین را باید جدی گرفت؟

قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در سه فینال حضور داشته و بارها به دور حذفی رسیده اما در سال‌های اخیر نتوانسته در آسیا درخشش قبل را داشته باشد. شکست ۸ بر ۳ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل الدحیل در مرحله یک هشتم نهایی ۲۰۱۸ آخرین باری بود که آنها از مرحله گروهی پا را فراتر گذاشتند. آنها در دوره ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ غایب بودند و حالا امیدوارند برد روز اول را در هفته دوم نیز تکرار کنند.