تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 13:54
کد خبر : 148235

تفکرات تاریخ مصرف گذشته، حسرت ایران را ۵۱ ساله کرد

تفکرات تاریخ مصرف گذشته، حسرت ایران را ۵۱ ساله کرد

آرمان شرق-گروه ورزش:قلعه‌نویی از چند وقت قبل به فکر این حذف و پیدا کردن مقصر بود و از همان روزی که ضعف‌های تاکتیکی خود و کادرش را مستقیماً گردن بازیکنان انداخت و از دشمنان داخلی و خارجی خود حرف زد، می‌شد این روز را پیش‌بینی کرد.آقای ژنرال در پایان هر بازی معتقد است تیمش باید با ۳ – ۴ گل اختلاف پیروز می‌شده، اما خوردن ۷ گل در ۶ بازی را با تفکرات و تصمیمات خود مرتبط نمی‌داند و حالا با تکرار «من مقصر هستم» در پی کسب مقبولیت است.

تفکرات تاریخ مصرف گذشته، حسرت ایران را ۵۱ ساله کرد

تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی برای دومین بار با هدایت امیر قلعه‌نویی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت که در این دوره شانس بسیار بالایی برای حضور در فینال و کسب عنوان قهرمانی داشت.

خبرگزاری میزان – تیم ملی فوتبال ایران با شکست ۳ بر ۲ مقابل قطر، باز هم از جام ملت‌های آسیا و بازهم در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد و یک فرصت دیگر برای قهرمانی آسیا را از دست داد. حالا مردم، کارشناسان و اهالی رسانه مجدداً باید از ناکامی‌ها و تلخی‌های شکست بگویند و انگار قرار نیست این دور باطل روزی به پایان برسد.

در این مطلب به نقش اصلی این شکست یعنی سرمربی تیم ملی و صحبت‌های او در این مدت خواهیم پرداخت:

سرمربی ناکام پر ادعا

تیم ملی از جام ملت‌های پیشین تا امروز که ۵ سال از آن می‌گذرد، ۴ بار سرمربی عوض کرده (ویلموتس، اسکوچیچ، کی‌روش و قلعه‌نویی) و به جز دوران کوتاهی که اسکوچیچ روی نیمکت بود (حداقل مقابل تیم‌های عربی) هرگز خوب و مقتدرانه بازی نکرده است.

امیر قلعه‌نویی حالا تنها سرمربی است که ۲ دوره در جام ملت‌های آسیا ناکام می‌ماند. (جام ملت‌های ۲۰۰۷ و حذف مقابل کره در یک چهارم پایانی) او در فوتبال باشگاهی هم سال‌هاست به بن بست خورده و پس از قهرمانی با استقلال در سال ۹۲، بیش از یک دهه است هیچ موفقیتی در سطح باشگاهی کسب نکرده است.

 

در نقد سرمربی شکست خورده‌ تیم ملی؛ تفکرات تاریخ مصرف گذشته، ایران را به قهرمانی آسیا نرساند

قلعه‌نویی از چند وقت قبل به فکر این حذف و پیدا کردن مقصر بود و از همان روزی که ضعف‌های تاکتیکی خود و کادرش را مستقیماً گردن بازیکنان انداخت و از دشمنان داخلی و خارجی خود حرف زد، می‌شد این روز را پیش‌بینی کرد.

آقای ژنرال در پایان هر بازی معتقد است تیمش باید با ۳ – ۴ گل اختلاف پیروز می‌شده، اما خوردن ۷ گل در ۶ بازی را با تفکرات و تصمیمات خود مرتبط نمی‌داند و حالا با تکرار «من مقصر هستم» در پی کسب مقبولیت است.

تیمی که دفاع بلد نبود

قلعه‌نویی همواره ادعا می‌کرد ما می‌توانیم دفاعی کار کنیم، اما این کار را نمی‌کنیم! و‌ ای کاش تیم ملی دفاعی کار می‌کرد تا در ۶ بازی ۷ گل دریافت نکند.

تیمی که مدافعان با تجربه‌ای، چون خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان، رضاییان، حاج صفی، محمدی و… را در اختیار داشت، در اوج سردرگمی و عدم سازماندهی به سر می‌برد و هر حمله جدی از سوی حریف می‌توانست تهدیدی جدی برای دروازه بیرانوند باشد.

 

در نقد سرمربی شکست خورده‌ تیم ملی؛ تفکرات تاریخ مصرف گذشته، ایران را به قهرمانی آسیا نرساند

تیم ملی تنها یک نیمه خوب بود

تیم ملی در بیشتر لحظات این جام از کیفیت فنی مناسبی برخوردار نبود و با وجود ستارگانی از باشگاه‌های مطرح اروپا و آسیا، نوسان زیادی در سطح فنی تیم وجود داشت.

تنها دقایقی که تیم ملی در قد و قواره یک تیم قهرمان فوتبال بازی کرد، نیمه دوم دیدار با ژاپن بود و به جز آن و به خصوص در دیدار مقابل هنگ‌کنگ، سوریه و البته قطر، نمایشی بسیار ضعیف از شاگردان قلعه نویی را شاهد بودیم.

امسال هم مانند سال‌های گذشته از شکست و حذف و نرسیدن تیم ملی نوشتیم و معلوم نیست چه زمانی این شکست‌نامه‌ها پایان خواهد یافت. حالا حسرت مردم ایران برای دیدن قهرمانی آسیا، به فرض قهرمانی تیم ملی در سال ۲۰۲۷! حداقل ۵۱ ساله خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.