تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 10:09
کد خبر : 149970

تشدید اختلافات پساانتخاباتی اصولگرایان

تشدید اختلافات پساانتخاباتی اصولگرایان

آرمان شرق-گروه سیاست:در حالی که رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند تا جو جامعه را آرام کنند و جدال‌های سیاسی را به متن جامعه نیاورند ولی با این حال مشاهده می‌کنیم از رسانه‌های مختلف حتی صدا و سیما حاشیه‌‍سازی‌های پساانتخاباتی در جریان است و نمایندگانی که باید خود را برای دفاع از منافع ملی و حقوق شهروندان آماده کنند هنوز وارد بهارستان نشده‌اند سر اختلاف و جدال را در پیش‌ گرفته‌اند.

تشدید اختلافات پساانتخاباتی اصولگرایان

آرمان امروز، گروه سیاسی: هرچه فضای رقابتی بین گروه‌های حاضر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرد بود ولی فضای بعد انتخابات هر روز داغ‌تر دنبال می‌شود و به‌نظر جبهه‌هایی که توانسته‌اند بیش از سایر لیست‌ها رای بیاورند و نمایندگان بیشتری را وارد مجلس کنند حالا مدعی هستند که باید در مورد هیات رییسه و به‌خصوص صندلی ریاست حرف اول و آخر را بزنند. آنها در فرصت باقی مانده تلاش می‌کنند تا به هر روشی که شده «محمدباقر قالیباف» را از ریاست کنار بزنند ولی آنها چه شخصی را می‌خواهند جایگزین قالیباف کنند هنوز مشخص نیست. ناگفته نماند که در دوره گذشته هم برخی از جریان‌ها مانند پایداری‌ها در تلاش بودند تا قالیباف را از صندلی ریاست پایین بکشند ولی به‌دلیل عدم نامزد شاخص برای تصدی ریاست مجلس نتوانستند به هدف خود برسند.

در حالی که رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند تا جو جامعه را آرام کنند و جدال‌های سیاسی را به متن جامعه نیاورند ولی با این حال مشاهده می‌کنیم از رسانه‌های مختلف حتی صدا و سیما حاشیه‌‍سازی‌های پساانتخاباتی در جریان است و نمایندگانی که باید خود را برای دفاع از منافع ملی و حقوق شهروندان آماده کنند هنوز وارد بهارستان نشده‌اند سر اختلاف و جدال را در پیش‌ گرفته‌اند. حمید رسایی یکی از این نمایندگان جنجالی است که باتوجه به تریبون‌های تاثیرگذاری که در اختیار دارد تلاش می‌کند تا فضا را به نفع جناح خودش آماده کند.

تاکید برروی اختلافات سیاسی به نفع ملت نیست

در شرایطی که انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت ۴۰ درصدی را تجربه کرد و میزان بالای آرای باطله هم واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. تنها چیزی که جامعه به آن احتیاج دارد، تلاش برای القای این گزاره است که مجلس دوازدهم قرار است‌ دغدغه‌ها و مشکلات مردم را دنبال کند تا امید به جامعه برگردد. در چنین شرایطی بروز و گسترش دعواهای سیاسی تنها چیزی است که می‌تواند بر فضای جامعه اثر منفی بگذارد و این احساس را برای افکارعمومی به همراه داشته باشد که مسئولان کشور بی‌توجه به دغدغه‌های مردم درگیر دعواهای سیاسی هستند. امری که انتظار می‌رود حداقل صداوسیما نیز به آن توجه کند و با در نظر گرفتن این ملاحظات و فضای کشور، حضور نمایندگان منتخب را در همین چهارچوب مورد توجه قرار دهد و از آنها در این‌باره سوال بپرسد. با این حال اما درست روزی که رهبرانقلاب روی این موضوع تاکید کردند که به راه افتادن دعوای سیاسی و اختلاف‌ها به ضرر مجلس دوازدهم است، فردی به گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت می‌شود که یکی از افرادی است که برخی او را مصداق حرف‌های رهبرانقلاب می‌دانند؛ علاوه براین اظهارات و روندی که در این برنامه طی شد را می‌توان خلاف آنچه رهبرانقلاب مطرح کردند، دانست.

دعواهای سیاسی نباید وارد جامعه شود

«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسی با طراوت کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند» می‌گوید: «با توجه به اینکه انتخابات تمام شده و صرفاً انتخابات در تعداد کمی از حوزه‌های انتخابیه به مرحله دوم کشیده شده است، الان دیگر منتخبان ملت باید به فکر برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مردم باشند. فارغ از اینکه چه افرادی رأی آوردند و منتخب ملت شدند، امروز همه به ویژه منتخبان ملت باید تلاش کنند تا مجلس دوازدهم بتواند کارآمد و با پشتوانه قوی کار کند. مجلس بعدی باید تلاش گسترده‌ای کند و کارنامه‌ای از خودش به جا بگذارد تا در چهار سال آینده سطح مشارکت در انتخابات را بالا ببرد و شاهد باشیم که مردم در انتخابات مجلس بعدی بیش از این انتخابات پای صندوق‌های رأی حضور یابند.»

این نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید دوقطبی‌سازی انجام شود ادامه می‌دهد: «دعواهای سیاسی و جناحی نباید وجود داشته باشد و مهم‌تر آن است که نباید این دعواها به جامعه کشانده شود. اگر بحثی میان افراد و جریان‌های سیاسی وجود دارد، آنان باید این مباحث را در جلسات خودشان حل کنند و نگذارند این موارد و مسایل به جامعه ورود پیدا کند؛ نباید هیچ فرد و جریانی به دنبال آن باشد که مجلس شورای اسلامی را به حاشیه بکشاند.

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش، اتحاد و انسجام در کشور نیاز داریم و باید همدلی بین همه قوا و دستگاه‌های کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم از این وضعیت و مشکلاتی که در کشور داریم، عبور کنیم و روز به روز کام مردم شیرین‌تر شود. با گشایش مسایل اقتصادی قطعاً امید مردم بیشتر می‌شود و نباید با دعواهای سیاسی و جناحی باعث ناامیدی و گله‌مندی مردم شویم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.