دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به تساوی ۲ بر ۲ مقابل ازبکستان اظهار داشت: باز هم خدا را شکر که اتفاق بدتری نیفتاد.

علیرضا بیرانوند پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به کشور در پاسخ به تساوی ۲ بر ۲ مقابل ازبکستان اظهار داشت: فیفادی با ۲ بازی تمام شد که به نظرم سخت‌ترین مسابقه با ازبکستان بود که می‌توانستیم پیروز از زمین خارج شویم. ۲ نیمه متفاوت داشتیم، نیمه اول فوق‌العاده بودیم و در نیمه دوم،‌ تیم ملی ازبکستان برای اینکه مقابل هواداران خود نبازد، پرس سنگین را دستور کار قرار داد و به گل رسید.

وی ادامه داد: نتیجه ۲ بر صفر اصلا قابل اعتماد نیست و تا دقیقه ۹۰ هیچ چیزی را مشخص نمی‌کند.گلی که خوردیم از لحاظ روحی باعث شد تا افت کنیم. نیمه دوم را نسبت به نیمه اول، تمرکز پایین‌تری داشتیم و باز هم خداراشکر اتفاق بدتری نیفتاد. به نظرم اردوی خوبی داشتیم و با ۲ بازی خوب به اتمام رسید.

بیرانوند در پاسخ به اینکه پس از تساوی با ازبکستان تخریب‌ها علیه تیم ملی آغاز شد، اظهار داشت: الان کسی اجازه ندارد تیم ملی را تخریب کند یا خدایی ناکرده از بازیکن و کادر فنی تیم ملی ایراد بگیرد. به نظرم بهترین نسل را داریم و الان چه تخریبی یا چه اتفاقی برای تیم ملی رخ داده؟ ۹ بازی بدون باخت پشت سر گذاشتیم و بازی‌های خیلی خوبی را انجام دادیم. نیمه اول هم فوق العاده بودیم. نمایشی که در نیمه اول داشتیم، با خودمان گفتیم که یکی از فینالیست‌های جام ملت‌ها هستیم. فوتبال همین است! ما علیرضا جهانبخش را هم نداشتیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مثلا همین آلمان را ببینید. ۲ بازی متوالی را با آن همه ستاره‌ها می‌بازد و نگاه کنید! هیچ کس حق ندارد تیم ملی را تخریب کند. الان تیم ملی بهترین نسل خودش را در اختیار دارد. به نظر من با نمایشی که در نیمه اول مقابل ازبکستان از خود ارائه دادیم، می‌خواستم یک پست در فضای مجازی بگذارم و به مردم بگویم که بیدار شوید که این تیم بوی قهرمانی می‌دهد.

بیرانوند اظهار داشت: من واقعا نمی‌فهمم از چه چیزی انتقاد دارند؟ سبک بازی؟ الان سبک بازی ما نسبت به چند سال گذشته رو به جلو است. ما می‌توانستیم از ۲ گل خورده خود دفاع کنیم. می‌دانستیم که روی این ۲ گل نمی‌شود حساب باز کرد و برای همین برای زدن گل سوم تلاش کردیم که متاسفانه گل خوردیم و این فوتبال است و سپس گل دوم را هم خوردیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص بستن بازوبند کاپیتانی گفت: اتفاقی که افتاد و نظر لطف تمام بچه‌ها بود. همه بازیکنان تیم ملی از مهدی طارمی، سردار آزمون، جهانبخش، انصاری فرد و حاج صفی، عزت اللهی و رضاییان همه کاپیتان‌های تیم ملی هستند. مهدی طارمی لطف کرد که به سعید گفت که به بازوبند را به من بدهد. من تا دیدم که احسان حاج صفی قرار است به زمین بیاید، بازوبند را به میلاد(محمدی) دادم که به او بدهد.

بیرانوند در خصوص آخرین اردوی تیم ملی و شرایط تیم پیش از جام ملت‌های آسیا گفت: ما بازی‌های خیلی خوبی تا الان انجام دادیم. بازی با قطر، اردن و ۲ بازی با ازبکستان که فوق‌العاده بود. به نظرم به درد جام ملت‌ها می‌خورد. اگر بازی با ازبکستان را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که ما هماهنگ‌تر شدیم. ما نیمه اول سامان قدوس را از دست دادیم. سامانی که ریتم بازی در دستش بود. علیرضا جهانبخش را نداشتیم. امیدوارم قبل از جام ملت‌ها بتوانیم همه بازیکنان را بدون مصدومیت در اختیار داشته باشیم. من مطمئنم و این قول را به شما می‌دهم که با توجه به اردویی که در این فیفادی با هم داشتیم، برای شاد کردن دل مردم در مسابقات جام ملت‌ها شرکت خواهیم کرد.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازی النصر در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: ما وقتی وارد تیم ملی می‌شویم، تمام تمرکزمان به اردوی تیم ملی است. به اتفاقاتی که برای پرسپولیس افتاد توجهی نکردیم زیرا می‌دانستیم بازی‌های تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی است.

وی ادامه داد: از امروز فیفادی و تیم ملی برای ما تمام شد. تمام تمرکزم برای پرسپولیس است. ما جمعه به عربستان پرواز می‌کنیم. بازی سختی با النصر داریم، مخصوصا در آنجا مقابل آن همه ستاره. از مردم می‌خواهم که برای ما انرژی مثبت بفرستند.

بیرانوند در خصوص تقابل با رونالدو و اینکه چه پیامی برای این بازیکن دارد، گفت: ما یک پنالتی گرفتیم،‌ من را وِل نمی کند( باخنده) اگر یک گل به من نزند، ول نمی‌کند. بازیکن بزرگی است و هر کسی آرزو دارد مقابل او بازی کند. من خیلی خوشحالم که برای سومین بار قرار است مقابل او بازی کنم. نه من، تمام بازیکنان پرسپولیس از این خوشحال هستند. من در جام جهانی بازی خوبی مقابل او داشتم. الان نگاه کنید که رونالدو در بالاترین سطح خودش برای تیم ملی پرتغال دارد بازی می‌کند. رونالدو را کنار بگذارید، النصر چند بازیکن بزرگ دیگر دارد. بچه‌های ما می‌توانند. فکر می‌کنم همانطور که کسی فکرش را نمی‌کرد در قطر الدحیل را شکست دهیم، می‌توانیم با همان تمرکز ان‌شاءالله یک نتیجه خیلی خوب بگیریم.