تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 0:31
کد خبر : 140460

 بهره برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف به همت شرکت فولاد سنگان

 بهره برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف به همت شرکت فولاد سنگان

آرمان شرق-گروه اقتصاد: با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در خواف، آئین بهره برداری از چندین کلاس درس با مشارکت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و با هدف توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان خواف برگزار شد.

 بهره برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف به همت شرکت فولاد سنگان

photo7052695777

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در خواف، آئین بهره برداری از چندین کلاس درس با مشارکت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و با هدف توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان خواف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی فولاد سنگان، حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از ۳۰ کلاس درس ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم راه آن از مدرسه می‌گذرد و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید مدارس آن آباد باشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که فضاهای نیمه تمامی که آغاز شده است را تکمیل کند و بعد بر اساس نیازهای جدید به احداث مدرسه بپردازد. خوشحالم که در مهر ماه امسال ۲۳۵ مدرسه با ۱۱۰۰ کلاس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بود که نشان از عزم دولت سیزدهم و تلاش جهادی همکاران ما در سازمان نوسازی و دیگر مسئولان دارد.

دکتر خان محمدی گفت: راه نرفته بسیار است اما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. ابتدای انقلاب، سرانه دانش آموزی یک و نیم متر مربع بود اما الان ۵/۲ متر مربع است که این با جنگ، تحریم و تنگناهای اقتصادی به اینجا رسیده ایم و  امیدوارم این راه امتداد و استمرار داشته باشد و بهترین نقاط شهر ما مدرسه باشد اگر بهترین فضا و جذاب‌ترین فضا مدرسه باشد، آینده آن منطقه تضمین می گردد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مشارکت فولاد سنگان در عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت: در رابطه با مشارکت خیرین عزیز و بزرگوار در احداث مدارس به شکل مشارکتی تسهیلاتی قائل شده ایم و اگر خیرین بزرگوار با پنجاه  درصد در احداث پروژه‌ها مشارکت داشته باشند پنجاه درصد دیگر آورده اعتبارات دولتی و اعتبارات ملی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با مشارکت خیرین بزرگوار و مخصوصاً بخش صنعت و به ویژه شرکت فولاد سنگان خواف که فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه مدرسه سازی در شهرستان خواف داشته اند، کمبودهای فضاهای آموزش و پرورش را در این شهرستان کاهش دهیم.

خان محمدی گفت: اگر امروز بهره‌ای از زندگی داریم به خاطر این است که پشت نیمکت‌ها نشسته‌ایم و درس عشق و زندگی آموخته‌ایم. همه ما به مدرسه مدیون هستیم و باید دین خود را نسبت به مدرسه ادا کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: امروز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ریاست محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهرستان خواف شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰ کلاس درس در این شهرستان هستیم و ۸۰ کلاس درس نیز در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه استاد عثمان محمدپرست، مدرسه ۶ کلاسه مهربخش و مدرسه ۶ کلاسه فرزندان ایران نیز با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به بهره برداری رسید و انشاالله تا پایان مهر ماه و اوایل آبان ماه پنجاه کلاس درس دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار هزینه شده حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از اعتبارات ملی، استانی، مشارکت خیرین و مشارکت شرکت فولاد سنگان تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، این شرکت در اهتمام به مسئولیت های اجتماعی تابحال مدارس و فضاهای آموزشی بسیار زیادی را با هدف توسعه عدالت آموزشی از جمله ، ساخت هفت باب مدرسه  و کلنگ زنی چهل و شش کلاس درس در سال های اخیر را بر عهده گرفته که کمک بسیار شایانی به کاهش محرومیت مردم شهرستان خواف در حوزه آموزشی نموده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.