تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 10:10
کد خبر : 136617

بلینکن: پیشرفت اخیر نقطه عطف به شمار می آید/ وزارت خارجه با پنج آمریکایی در تماس است

بلینکن: پیشرفت اخیر نقطه عطف به شمار می آید/ وزارت خارجه با پنج آمریکایی در تماس است

آرمان شرق-گروه بین الملل:وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اذعان به طولانی شدن مدت اسارت زندانیان دو تابعیتی ابراز خوش‌بینی کرد که پیشرفت اخیر می‌تواند نقطه‌ عطفی به شمار بیاید.با این حال، او از افشای جزئیات دقیق اقدامات دیپلماتیک در حال انجام ـ برای جلوگیری از به خطر انداختن موفقیت‌آمیز روند بازگشت ـ‌ خودداری کرد.

بلینکن: پیشرفت اخیر نقطه عطف به شمار می آید/ وزارت خارجه با پنج آمریکایی در تماس است

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی از کنفرانس خبری مشترک با همتای مکزیکی خود به نگرانی‌ها در مورد وضعیت پنج شهروند آمریکایی که در ایران از زندان اوین آزاد اما در حبس خانگی قرار گرفتند، پرداخت.

به گزارش «انتخاب»؛ آنتونی بلینکن، اطلاعاتی در مورد «تلاش‌های دیپلماتیک» در حال انجام ارائه و بر تعهد دولت ایالات متحده برای اطمینان از بازگشت امن دوتابعیتی‌ها تاکید کرد.

بلینکن پیشرفت مثبت در توافق مبادله زندانیان را تایید کرد و گفت که این گونه تلاش‌های دیپلماتیک، «اراده مقابله» با «اقدامات بی‌ثبات کننده» ایران در منطقه را «کاهش» نمی‌دهد.

به گفته بلینکن، این که این پنج تن از زندان به حبس خانگی منتقل شده‌اند، گامی مهم برای بازگرداندن نهایی آنها به کشورشان است.

او همچنین بر اهمیت اولویت دادن به رفاه و امنیت شهروندان آمریکایی در سراسر جهان تاکید و بر تعهد دولت برای حل و فصل موارد بازداشت غیرقانونی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اذعان به طولانی شدن مدت اسارت زندانیان دو تابعیتی ابراز خوش‌بینی کرد که پیشرفت اخیر می‌تواند نقطه‌ عطفی به شمار بیاید.

با این حال، او از افشای جزئیات دقیق اقدامات دیپلماتیک در حال انجام ـ برای جلوگیری از به خطر انداختن موفقیت‌آمیز روند بازگشت ـ‌ خودداری کرد.

آنتونی بلینکن تصریح کرد که تلاش برای بازگرداندن این آمریکایی‌ها به خانه منجر به «رفع هیچ‌گونه تحریمی» برای ایران نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که در صورت پیگیری چنین تلاش‌هایی، منابع مالی خود ایران صرفا برای «اهداف بشردوستانه» در حساب‌های «محدود و همسو» با «معافیت‌های تحریمی موجود» و برای «اقلام غیرتحریمی» استفاده می‌شود.

همچنین بلینکن بر تعهد تزلزل‌ناپذیر دولت آمریکا برای حفظ و اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد.

او همچنین تایید کرد که وزارت خارجه با پنج آمریکایی که اکنون در حبس خانگی هستند، تماس برقرار کرده است. وی ضمن ابراز خوشحالی از خروج آنان از زندان، بر لزوم خاتمه دادن به این روند و پیوستن آنان به خانواده هایشان تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش‌ یکی از خبرنگاران اظهار داشت که تا آنجا که می‌داند، در حال حاضر هیچ آمریکایی دیگری به جز پنج نفری که در کانون مذاکرات دیپلماتیک بودند، در زندان‌های ایران نگهداری نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.