تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 10:38
کد خبر : 150747

باد و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها/ وضعیت جاده ها

باد و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها/ وضعیت جاده ها

آرمان شرق-گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در خراسان رضوی و جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، یزد، کرمان و هرمزگان، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما رخ می‌دهد. همچنین طی ۲ روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

باد و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها/ وضعیت جاده ها

asdasd

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور برای اغلب مناطق، امروز و طی دو روز آینده همراه با بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در خراسان رضوی و جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، یزد، کرمان و هرمزگان، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما رخ می‌دهد. همچنین طی ۲ روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

شنبه ۱۱ فروردین در شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۰ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش باران در مناطق شرقی کشور طی امروز و بارش‌های پراکنده در روزهای شنبه و یکشنبه در سایر نقاط ایران خبر داد.

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی نقاط یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین کاهش دما و در نقاط مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا (شنبه ۱۱ فروردین) در شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران رخ خواهد داد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین) نیز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) علاوه بر مناطق فوق در استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهار داشت: آسمان شهر تهران فردا (۱۱ فروردین‌) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین‌) نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان با بیان این که طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود، عنوان کرد: طی فردا و پس‌فردا (شنبه و یکشنبه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین و اردبیل با کمینه دمای ۰ و ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود

مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تمهیدات لازم برای موج بازگشت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: روزهای ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه مسیر جنوب به شمال در محور چالوس به تهران مسدود اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مومنی با بیان اینکه اکثر محورهای کشور تردد پرحجم و روانی را دارند، گفت: فقط در محورهای شمالی مانند محور هراز و محور چالوس ترافیک نیمه سنگین را شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بار ترافیکی شب گذشته از شمال به جنوب در محور چالوس بسیار زیاد بود امروز نیاز به یک طرفه شدن در حال حاضر نبوده است.

رئیس پلیس راه کشور به تمهیدات پیش بینی شده در موج بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: روز ۱۲ و ۱۴ فروردین مسیر جنوب به شمال در محور چالوس به تهران مسدود اعلام می‌شود تا برای هموطنانی که از محورهای شمالی برمی گردند، مشکل ترافیکی به وجود نیاید.

وی در پایان از هموطنان خواست که در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

ترافیک سنگین در محور‌های چالوس و هراز

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز در دهمین روز فروردین خبر داد و اعلام کرد: تردد در محورهای فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال روان است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز در دهمین روز فروردین خبر داد و اعلام کرد: تردد در محورهای فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال روان است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور در آخرین بروزرسانی مربوط به وضعیت جوی ترافیکی در صبح روز جمعه دهم فروردین، محورهای شمالی ایران ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا دزدبند و مسیر (رفت و برگشت) محدوده سیاه بیشه و در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده سه راهی چلاو را گزارش کرد.

در محورهای فیروزکوه ، آزادراه تهران – شمال و آزادراه رشت – قزوین مسیر (رفت و برگشت) تردد روان است. محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

در سایر محورها آخرین وضعیت جوی ترافیکی، تردد روان گزارش شده است.

آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور نیز حاکی از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کرمان و خراسان جنوبی است.

ترافیک در آزاد راه تهران شمال سنگین است

ترافیک در آزاد راه تهران شمال سنگین است

 رییس پلیس راه مازندران اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مسیر جنوب به شمال، جاده چالوس حد فاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و هم‌چنین در مسیر شمال به جنوب این محور حدفاصل ماسال تا طویر و هزارچم تا سیاه بیشه ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب در گفت‎وگو با ایسنا افزود: هم اکنون محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شامل حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزاد راه نیز سنگین است.

جهانتاب خاطرنشان کرد: در محورهای هراز و فیروزکوه تردد خودروها به صورت عادی و روان جریان دارد.

وی از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه ایام تعطیلات نوروزی امسال از ۲۷ اسفندماه ماه پارسال تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳ با هدف تسهیل در تردد خودرویی در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی در محورهای ارتباطی مازندران خبر داد.

رئیس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی لازم در ارتباط با نحوه اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی به طور مستمر انجام شده است.

این مسئول افزود: رانندگان وسیله نقلیه علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ جهانتاب، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد.

وی گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.