تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 7:35
کد خبر : 132677

ایران – ازبکستان؛ جنگ قهرمانی

ایران – ازبکستان؛ جنگ قهرمانی

آرمان شرق-گروه ورزش:، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ سه‌شنبه در فینال اولین دوره تورنمنت کافا به میزبانی ورزشگاه ملی (بنیادکار) تاشکند مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد. هرچند ملی‌پوشان کشورمان از زمان کادرفنی جدید به جز نیمه اول بازی با کنیا، فوتبال هجومی را به نمایش گذاشته‌اند اما تقابل در خانه ازبکستان با توجه به حمایت حدود ۳۵ هزار تماشاگر از این تیم را می‌توان سخت‌ترین بازی ایران از زمان حضور مجدد قلعه‌نویی دانست.

ایران – ازبکستان؛ جنگ قهرمانی

ایران - ازبکستان؛ جنگ قهرمانی در سخت‌ترین بازی کافا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ سه‌شنبه در فینال اولین دوره تورنمنت کافا به میزبانی ورزشگاه ملی (بنیادکار) تاشکند مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از کسب ۲ پیروزی پرگل یعنی ۶ بر یک مقابل افغانستان و ۵ بر یک برابر قرقیزستان، با هدف کسب جام از بیشکک به ازبکستان سفر کرده‌اند و قطعا سخت‌ترین بازی خود در این مسابقات را برگزار خواهند کرد. تیم ملی که از حدود ۱۵ سال قبل در هیچ تورنمنتی جام به دست نیاورده، با پیروزی برابر این حریف می‌تواند ضمن از بین بردن این آمار منفی، با روحیه بهتری خود را در مسیر جام ملت‌ها آماده کند.

ازبکستان در جام کافا به ترتیب عمان را ۳ بر صفر، ترکمنستان را ۲ بر صفر و تاجیکستان را ۵ بر یک شکست داده و آن‌ها نیز قصد دارند با ثبت دومین پیروزی تاریخ خود برابر ایران، کاپ قهرمانی اولین دوره کافا را به دست آورند.

هرچند ملی‌پوشان کشورمان از زمان کادرفنی جدید به جز نیمه اول بازی با کنیا، فوتبال هجومی را به نمایش گذاشته‌اند اما تقابل در خانه ازبکستان با توجه به حمایت حدود ۳۵ هزار تماشاگر از این تیم را می‌توان سخت‌ترین بازی ایران از زمان حضور مجدد قلعه‌نویی دانست. حتی دیداری سخت‌تر از روسیه. چرا که گرگ‌ها ( لقب تیم ملی ازبکستان) از ۱۹ دیداری که سرتکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی را روی نیمکت داشته‌اند، ۱۳ بار موفق به پیروزی شده، ۲ بازی را با تساوی به اتمام رسانده و ۴ بار شکست خورده‌اند.

ایران به عنوان تیم دوم قاره کهن در حال حاضر با ازبکستان که در رنکینگ ۷۴ فیفا و دهم آسیا جای گرفته اختلاف ۵۰ رتبه‌ای دارد. در آمار بازی‌های رو در رو نیز تیم کشورمان شرایطش بسیار بهتر است زیرا آمار ۹ برد، یک مساوی، یک باخت، ۱۵ گل زده و ۳ گل خورده را ثبت کرده است که یکی از این پیروزی‌ها مربوط به دوره قبلی حضور قلعه‌نویی است که توانست در جام ملت‌های ۲۰۰۷ حریف را ۲ بر یک شکست بدهد.

علی دایی با به ثمر رساندن ۳ گل بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های ۲ تیم است. البته اگر سردار آزمون، مهدی ترابی و مهدی طارمی ۲ گله در فینال پیش رو موفق به گلزنی شوند، به این رکورد می‌رسند.

تاکنون فقط ۲ بازیکن ازبکستانی یعنی اولوگبک باکائف و الدور شاهمرادف موفق به گلزنی مقابل ایران شده‌اند و اگر تیم ملی برای اولین بار در دوره کادرفنی جدیدش موفق به کلین شیت شود یا مانند گلی که مربی فعلی‌اش یعنی رحمان رضایی در جام ملت‌ها ۲۰۰۷ وارد دروازه خودمان کرد، گل به خودی نخورد، می‌توان امیدوار بود که تعداد گلزنان و گل‌های این تیم بیشتر نشود.

در فهرست فعلی ازبکستان ابراهیم خلیل یولداشف(نیژنی نووگراد روسیه) عبدالغدیر خوسانوف(انرژتیک مینسک بلاروس) عطابک شوکوروف(فاتح کاراگمرک ترکیه) جلال‌الدین ماشاریپوف(النصر عربستان) خاجیمات ارکینوف(تورپدو مسکو روسیه) الدور شاهمرادف( اسپتزیا ایتالیا) ایگور سرگئی‌اف(توبول قزاقستان) بوبور عبدالخلیکوف(اورداباسی قزاقستان) ۹ بازیکن لژیونر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.