تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 0:08
کد خبر : 127992

انتقاد پزشکیان از کنار گذاشتن افراد صاحب تخصص، تجربه و علم

انتقاد پزشکیان از کنار گذاشتن افراد صاحب تخصص، تجربه و علم

آرمان شرق-گروه سیاست:مدیریت علم و تجربه و سابقه است، آدم‌هایی سابقه داشتند، علمش را هم یک تعداد داشتند و یک تعداد در جریان کارها تجربه به دست آوردند البته یک اشتباهاتی را هم مرتکب شدند اما به کمک آن تجربه کسب کرده بودند؛ وقتی شما این‌ها را حذف می‌کنید و به‌جای آن‌ها آدم‌هایی را می‌آورید که نه آن سابقه را دارند نه علم و نه تجربه ؛ طبیعی است مشکلات به وجود می‌آید.

انتقاد پزشکیان از کنار گذاشتن افراد صاحب تخصص، تجربه و علم

ایلنا: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود سراغ افراد دارای تخصص برویم، با کنار گذاشتن افرادی که صاحب تخصص، تجربه و علم هستند نمی‌توان به نتیجه مورد انتظار رسید.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره «برخی استعفاءها و جابه‌جایی‌ها در دولت یا انتشار خبرهایی در خصوص برخی تغییر و تحولات و اینکه اساساً ضعف امروز دولت را کارگزاران می‌دانید یا سیاستگذاری‌ها؟»، گفت: هر دو مساله درخصوص ضعف کارگزاران و هم اشکالاتی در سیاست‌گذاری درحال حاضر در دولت وجود دارد. یکی از مسائل این است که این‌ها شعار می‌دادند اشکال در مدیریت است و مدیریت قبلی غلط است و همه‌اش باید عوض شود، خب حالا عوض کردند، نتیجه چه شد؟

وی ادامه داد: مدیریت علم و تجربه و سابقه است، آدم‌هایی سابقه داشتند، علمش را هم یک تعداد داشتند و یک تعداد در جریان کارها تجربه به دست آوردند البته یک اشتباهاتی را هم مرتکب شدند اما به کمک آن تجربه کسب کرده بودند؛ وقتی شما این‌ها را حذف می‌کنید و به‌جای آن‌ها آدم‌هایی را می‌آورید که نه آن سابقه را دارند نه علم و نه تجربه خب طبیعی است که این مشکلات به وجود می‌آید.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تصریح کرد: البته اکثریت اینطور هستند، یک تعدادی هم علم مدنظر را دارند اما اکثریت نه تجربه کاری دارند، نه کارشناس این کار هستند، نه علمی هستند و نه انگیزه دارند.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای اینکه کار را راه بیندازیم، باید از مدیران توانمند استفاده کنیم، از مدیرانی که علم و تجربه دارند، سیاست جهت‌گیری است اما مدیریت یک علم است. مثلا شما برای تیم‌های ورزش مربی خارجی می‌آورید، آیا هدفتان از آوردن مربی خارجی، داشتن یک مربی حزب‌اللهی، نمازخوان و ولایی است؟ خب یک نفر از روحانیت و بچه‌های حزب‌اللهی را بگذارید که مربی فلان رشته ورزشی شود یا مثلا شما وقتی دنبال پزشک می‌گردید، دنبال پزشک حاذق می‌گردید یا پزشک نماز شب‌خوان؟؛ تخصص، تخصص است.

وی افزود: باید دقت کنیم که سیاستگذاری متعلق به نظام و دولت است اما اینکه این سیاستی که داریم، این برنامه‌ای که نوشته‌ایم را چگونه باید به اجرا دربیاوریم و اجرایی کنیم در هر حوزه به کارشناسان متخصص آن حوزه نیاز داریم و حالا این کارشناس ممکن است مذهبی نباشد یا ما را قبول نداشته باشد اما در کار خود مهارت، دانش، تجربه و تخصص دارد و می‌تواند به ما برای تحقق نتایج کمک کند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: باید برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود سراغ افراد دارای تخصص برویم، خب کارشناس متخصص هم اینطور است که می‌گوید راه نتیجه گرفتن و تحقق فلان سیاست این مسیر است و من می‌توانم آن را پیاده کنم، این بحث پیچیده‌ای نیست. با کنار گذاشتن افرادی که صاحب تخصص، تجربه و علم هستند نمی‌توان به نتیجه مورد انتظار رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.