تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 8:20
کد خبر : 143667

انتقاد تند قاسمپور از برچسب‌زنی به منتقدان : گفتم به جوانان میدان دهند،به جهنم‌ که ناراحت شدند!

انتقاد تند قاسمپور از برچسب‌زنی به منتقدان : گفتم به جوانان میدان دهند،به جهنم‌ که ناراحت شدند!

آرمان شرق-گروه ورزش:آقایان ‌دوست ‌دارند همیشه به‌به و چه‌چه کنیم. به‌به و چه‌چه کردیم ‌که رفتیم بازی‌های جام‌جهانی گند زدیم و آمدیم! انتخاب بد و ‌خیلی مسائل دیگر رخ داد. خب باید قبول کنند دیگر.

انتقاد تند قاسمپور از برچسب‌زنی به منتقدان : گفتم به جوانان میدان دهند،به جهنم‌ که ناراحت شدند!

 
 «اعتماد»: تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل ازبکستان به نتیجه مساوی رضایت داد. ملی‌پوشان در نیمه دوم نمایش دور از انتظاری را ارایه دادند تا حدی که سرمربی تیم ملی هم به عملکرد بازیکنان انتقاد کرد، اما انتقادات بعضی کارشناسان از تیم ملی با واکنش برخی از اعضای منتسب به کادر فنی همراه شد. برخی‌ها حتی بابت این انتقادات به منتقدان برچسب «خیانت» زدند! ابراهیم قاسمپور یکی از پیشکسوتان کارنامه‌دار فوتبال ایران و یکی از منتقدین تیم ملی بود که بعد از بازی با ازبکستان گفته بود با این وضع بازی معلوم نیست جلوی ژاپن چه اتفاقی رخ خواهد داد! با این حال مجموعه صحبت‌های منتقدین گویا به مذاق دست‌اندرکاران فعلی خوش نیامد و همین حاشیه‌هایی به وجود آورد. ستاره اسبق فوتبال ایران درگفت‌وگو با خبرنگار اعتماد درخصوص تعبیر نقدهای خودش و سایر کارشناسان به خیانت در حق تیم ملی واکنش تندی نشان داد که در ادامه می‌خوانید.
‌انتقاد شما به میانگین بالای سنی بازیکنان تیم ملی بود؟
معتقدم اگر به کره یا عربستان بخوریم به مشکل خواهیم خورد، اگرچه در فوتبال ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که اصلا قابل پیش‌بینی نیست. گاهی در بدترین شرایط، بهترین نتایج به دست می‌آید و گاهی هم برعکس. اگر جوان بااستعداد، توان فنی و بضاعت فنی قوی داشته باشد، می‌توانیم در بازی‌های مختلف مثل همین بازی هنگ‌کنگ از آنها‌ استفاده کنیم تا در کنار با تجربه‌ها بازی کند تا اعتماد به نفس پیدا کند، اما استفاده از جوانان هم تبعات دارد. در فوتبال ما به جز دو، سه تا بازیکن در سپاهان و یکی، دو تا در چند تیم دیگر زیاد نیستند که از آنها استفاده کنیم. در تورنمنتی مثل جام ملت‌ها که زمان زیادی هم باقی نمانده، خیلی سخت است‌ که تیم را زیر و رو کرد و از جوانانی استفاده کنیم که باید کم‌کم جایگزین بازیکن بزرگ شوند.
‌گفته بودید امیدی به تیم ملی نیست؟
من نگفتم امیدی نداریم. اول هم گفتم در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست، اما وقتی روی کاغذ نگاه می‌کنیم که ژاپن چهارتا به آلمان و ترکیه و امریکا می‌زند خب با این شرایط کارمان سخت می‌شود. اگر تا آن زمان اتفاقی رخ ندهد ما یکسری بازیکن داریم که بیرون ایران هستند و تجربیات خوبی کسب کردند، البته نه در بازی آخر که تجربه‌ای ندیدیم که بتواند تیم را جمع و جور کند، اما ان‌شاءالله در جام ملت‌ها این تجربیات به کار بیاید. فراموش نکنید چه در گذشته و چه حال، چه بعدا نتیجه گرفتیم یا هر چیزی براساس برنامه‌ریزی نبوده و نیست، بلکه جرقه یا امداد غیبی و خلاقیت و توانایی بازیکنان است.
‌خبر دارید مربی و سرپرست تیم ملی گفته انتقاد به تیم ملی خیانت محسوب می‌شود؟‌
افرادی که انتقاد درست و منطقی و اصولی انجام می‌دهند برای بهبود وضعیت تیم ملی است. کسانی مثل ما که ۵۰ سال است‌ در فوتبال هستیم ‌احمقیم و از فوتبال نمی‌فهمیم؟ من انتقاد کردم‌ تعریف هم‌ کردم. یکی مثل من یا امثال من وقتی انتقاد می‌کنیم راهکار هم می‌گذاریم. متاسفانه آقایان به قدری غد و خودخواه هستند که ماها را نفهم ‌قلمداد می‌کنند یا ناراحت می‌شوند. لذا یک آدم منطقی که انتقاد منطقی می‌کند بیاید با او یک‌ مناظره بگذارید. خودم را به عنوان ‌منتقد نمی‌گویم چون خوشم‌ نمی‌آید آقایان را ببینم! ما اگر انتقاد می‌کنیم و ضعف‌ها و مشکلات را می‌گوییم به دلیل بهتر شدن تیم ملی ماست وگرنه به ما ارتباطی ندارد. چرا ناراحت می‌شوند؟ وقتی خوب بازی می‌کنند و می‌برند چطور باد به غبغب می‌کنند و ‌عکس‌های‌شان را می‌گیرند حالا وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد باید انتقاد را قبول کنند. حالا هر کسی می‌خواهد باشد؛ از رییس فدراسیون و وزیر ورزش و اعضای تیم ‌ملی، مثلا به‌ من‌ گفتند آقای نوراللهی این کار را کرد من هم گفتم قلعه‌نویی خوب کاری کرد و من هم اگر باشم اصلا به تیم‌ ملی دعوتش نمی‌کنم. چطور برخورد قلعه‌نویی با بازیکن‌سالاری را تایید می‌کنم و برخورد با بازیکن‌سالاری مورد تایید من هم هست اما زمان نقد هم انتقاد می‌کنم چون تیم ‌ملی ملک شخصی هیچ‌ کسی نیست و وقتی انتقاد می‌کنم برای دلسوزی است.
‌اصلا شما پیشکسوتان با چند دهه سابقه نظر ندهید پس چه کسی نظر دهد؟
آقایان ‌دوست ‌دارند همیشه به‌به و چه‌چه کنیم. به‌به و چه‌چه کردیم ‌که رفتیم بازی‌های جام‌جهانی گند زدیم و آمدیم! انتخاب بد و ‌خیلی مسائل دیگر رخ داد. خب باید قبول کنند دیگر.
‌تازه انتقاد شما هم چندان تند یا جانبداری از فردی هم نبود.
برای این شرایط سنی هم تازه تعریف هم کردم گفتم مربیان ایرانی مجبور هستند در زمان‌ کوتاه از بازیکن سن بالا اما باکیفیت استفاده کنند ‌مثل طارمی، اما بازیکن بی‌کیفیت و سن بالا هم‌ داریم که هر کسی می‌رود و می‌آید اینها هم باید باشند! گفتم قلعه‌نویی اگر از جوانان در کوتاه‌مدت استفاده کند تبعات دارد و مربی مجبور است به بازیکن باتجربه بازی دهد، اما در بازی با هنگ‌کنگ که تحت هر شرایطی در تهران می‌بردیم به بازیکنان ‌جوان بازی می‌دادیم‌. حالا هر کسی می‌خواهد از حرف‌هایم ناراحت شود به جهنم که از حرف‌هایم ناراحت می‌شود! من چیزی که صلاح ملی و مملکتم است می‌گویم، به تریش قبای هر کسی می‌خواهد بر بخورد.
‌سوال آخر، سالگرد فوت مرحوم دهداری است در مورد ایشان صحبتی دارید؟
با ایشان برخورد و تماس داشتم. من بچه آبادان هستم، ‌ایشان هم آبادان بود. آقای دهداری زبانزد خاص و عام است و به نظم و انضباط معروف بودند. بعد از استعفای چهارده بازیکن و آوردن بازیکنانی مثل عابدزاده و زرینچه و… او یک الگو بود. آن زمان شاید در فوتبال مسائل اخلاقی زیاد ملاک نبود البته الان هم ملاک نیست اما ایشان به مسائل اخلاقی پایبند بود، چون از مکتب شاهین بود مثل دکتر اکرامی و دکتر برومند. سالگرد ایشان را به خانواده ایشان و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم.
‌در تمام سال‌هایی که در فوتبال بودید وضعیت را به لحاظ اخلاقی تا این حد زیر سوال رفته دیده بودید تا جایی که رییس کمیته داوران می‌گوید شناسنامه پسرم را تغییر دادیم و از این کار دفاع هم می‌کند؟
زمان خود ما که نه این مسائل نبود اما این حد رشد نکرده بود و این‌قدر وقیح نشده بودند و دلال‌بازی و واسطه و بی‌ادبی تا این حد رواج پیدا نکرده بود. متاسفانه ‌ملاک شده پول! پول مثل یک شمشیر
دو لبه است. هم‌ فساد می‌آورد و هم رفاه. پول زیاد اگر ظرفیت نباشد به فساد کشیده‌ خواهید شد.‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.