تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 19:30
کد خبر : 136443

 امیرعبداللهیان: تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم

 امیرعبداللهیان: تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم

آرمان شرق-گروه بین الملل: امیرعبداللهیان در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است، گفت: عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌هاست بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود.

 امیرعبداللهیان: تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم

ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نشست «ایران و بریکس؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در تهران، با تبریک روز خبرنگار گفت: در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی رسانه‌ای، ابتر است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور گسترده خبرنگاران زن در حوزه سیاست خارجی گفت: در مراسم ها و دیدارهای خارجی حضور فعال خبرنگاران و عکاسان زن در برنامه‌ها موضوعی است که مورد توجه مهمانان ما قرار می‌گیرد و در دیدارها به موضوع اشاره می‌کنند.

امیرعبداللهیان همچنین یاد شهدای دیپلمات ایرانی را که در حمله طالبان به سرکنسولگری ایران در مزار شریف جان باختند، گرامی داشت.

ایده‌های نخست‌وزیر ژاپن درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن و دیدارهایش با مقامات این کشور گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ژاپن صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی را در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها و کمک به این روند مطرح کرد.

او با تاکید بر اینکه سفر به ژاپن در چارچوب نگاه به آسیا که در دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است انجام شد، گفت: دولت ژاپن و نخست‌وزیر این کشور علاقمند هستند که حجم تبادلات تجاری دو کشور به سطح بالاتری گسترش پیدا کند و همکاری‌های نیرومندتری بین دو کشور در این زمینه وجود داشته باشد. در همین چهارچوب آن‌ها علاقمند هستند که موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها مورد توجه قرار بگیرد و در همین راستا نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی را در این زمینه مطرح کرد.

امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: ما در مسیر دیپلماسی از ابتکاراتی که به رفع تحریم‌ها کمک کند، استقبال می‌کنیم.

شرکت رئیس‌جمهور در نشست سران بریکس پلاس در آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه ایران همچنین با بیان این‌که در اواخر  هفته جاری برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به این کشور سفر می کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور نیز در دوم شهریور ماه در نشست سران بریکس پلاس در آفریقای جنوبی شرکت خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به تلاش‌های ایران برای تسریع عضویت در گروه بریکس اظهار کرد: پیش‌بینی می شود که در نشست سران بریکس در اول شهریورماه معیارها برای پذیرش اعضای جدید مورد بررسی قرار بگیرد. ما به تلاش های خود برای تسریع عضویت  ایران در گروه بریکس ادامه می دهیم و رایزنی‌ها در سطوح مختلف در این زمینه ادامه دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به نهایی‌شدن عضویت  ایران در سازمان شانگهای و تلاش ایران برای استفاده حداکثری از حضور در این سازمان گفت: حضور در سازمان‌هایی همچون شانگهای و بریکس فرصت خوبی برای توسعه چندجانبه‌گرایی است.

روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا

امیرعبداللهیان در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است نیز گفت: عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌هاست بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود.

دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.