تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 8:11
کد خبر : 142687

ال‌کلاسیکوی ایران ؛ بازی‌ بزرگ‌ ، مهم و سخت

ال‌کلاسیکوی ایران ؛ بازی‌ بزرگ‌ ، مهم و سخت

آرمان شرق-گروه ورزش:فکر نکنید برای سپاهان راحت است. اصلا این‌طوری نیست‌، پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و‌ اسم بزرگی دارد و ‌سپاهان‌ با یک‌ تیم ‌قهرمان بازی دارد و پرسپولیس هم با تیمی بازی می‌کند که امسال هزینه‌ زیادی کرده و بازیکنان بزرگ زیادی را گرفته و‌ مربی خوبی هم دارد اما باز هم می‌گویم مقابل تیمی بازی دارند که قهرمان چند دوره لیگ است.

ال‌کلاسیکوی ایران ؛ بازی‌ بزرگ‌ ، مهم و سخت

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و سپاهان در اصفهان به مصاف یکدیگر ‌می‌روند. دو تیمی‌که هم در لیگ برتر و هم در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در یک کورس رقابتی سنگین قرار دارند. کار صعود پرسپولیس پس از توقف در برابر استقلال تاجیکستان و با توجه به برد پرگل سپاهان در برابر حریف ازبکستانی دشوار به نظر می‌رسد با این حال در بازی‌های آسیایی امیدواریم هر دو نماینده کشورمان به مراحل بالاتر صعود کنند. اما در لیگ برتر هم این دو ‌تیم جدا از تمرکز برابر حریفان خود نیم‌نگاهی هم به لغزش مدعی قهرمانی دیگر دارند! جدال رودرروی این دو تیم برای هواداران و اعضای آنها اهمیت بالایی دارد. بازی که به ال‌کلاسیکوی ایران معروف است اما حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دیگری دارد! از شما ‌دعوت می‌کنیم گفت‌وگوی خبرنگار اعتماد با درخشان را در ادامه بخوانید.

‌نظر شما درباره بازی پرسپولیس و سپاهان یا همان‌ ال‌کلاسیکوی ایران چیست؟

ما یک ال‌کلاسیکو داریم نه دوتا. آن‌هم استقلال و پرسپولیس است، درست است؟

‌اما این بازی هم به‌دلیل حساسیتش به ال‌کلاسیکو‌ معروف است.

بازی مهمی است. می‌شود گفت هم بازی‌ بزرگ‌ و ‌هم ‌بازی ‌مهمی است. بازی که سکویی است برای رسیدن به قهرمانی و هر تیمی بازی را ببرد شانسش برای قهرمانی بیشتر می‌شود. اما درباره بازی با توجه به اینکه پرسپولیس مقداری مشکلات حاشیه‌ای و مصدوم داشته و این مصدومان کارش را سخت کرده اما چیزی از بزرگی این تیم‌ کم نمی‌شود. این بازی، بازی سختی برای هر دو‌ تیم است. فکر نکنید برای سپاهان راحت است. اصلا این‌طوری نیست‌، پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و‌ اسم بزرگی دارد و ‌سپاهان‌ با یک‌ تیم ‌قهرمان بازی دارد و پرسپولیس هم با تیمی بازی می‌کند که امسال هزینه‌ زیادی کرده و بازیکنان بزرگ زیادی را گرفته و‌ مربی خوبی هم دارد اما باز هم می‌گویم مقابل تیمی بازی دارند که قهرمان چند دوره لیگ است.

‌پرسپولیس در سه بازی قبلی‌ خودش سه مساوی به دست آورده از طرفی سپاهانی‌ها در آسیا با ۹ گل حریف خودشان را شکست دادند. از لحاظ روحی شرایط به‌ نفع سپاهان است؟‌

نه، من اینطور فکر نمی‌کنم‌ چون این موضوع را جلوی استقلال هم‌ تجربه کردیم. ‌یک زمانی استقلال بازی‌هایش را می‌برد و ‌می‌آمد ‌مقابل پرسپولیس بازی می‌کرد و‌ می‌باخت. این حرف‌ها در فوتبال ایران برای بیرون ‌از زمین است و درون‌ زمین شرایط جور دیگری است. شما هیچ‌وقت در تیم‌های ایرانی رشد را به‌طور هفته ‌به هفته‌ نمی‌بینید، مثلا در یک‌ هفته یک‌ تیم‌ خیلی ‌عالی است ‌اما ‌هفته ‌بعد به تیم ‌ته جدولی می‌بازد! چون ‌در لیگ ما ثبات تا این حد رشد‌ ندارد که‌ بگوییم هفته ‌به هفته‌ یک‌ تیم نتیجه خوب بگیرد‌ و ‌برای همین اصلا قابل پیش‌بینی نیست. اما آنچه روز بازی از طریق بازیکنان ‌شکل می‌گیرد مهم‌ است. امیدوارم یک بازی خوب را تماشاگران ‌و بیننده‌ها ببینند و ‌هم ‌ارزش فنی پیدا کند برای فوتبال ما.‌

‌بازی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان همیشه با حاشیه‌ همراه بوده. فکر ‌می‌کنید‌ این‌بار می‌توانیم یک بازی به دور از حاشیه را تماشا کنیم؟

این را قبول دارم! «فیرپلی» یا همان بازی جوانمردانه‌ شعار فیفا است. امیدوارم ‌در اصفهان هم بازی جوانمردانه‌ای را ببینیم، خارج از مسائل حاشیه‌ای و‌ دور از هر نوع مسائلی. ما آنقدر در بازی اصفهان حاشیه دیدیم که دیگر‌ نگویم برایتان! امیدوارم ‌فوتبال به‌ قدری پیشرفت‌ کند‌ که فقط به مسائل فنی پرداخته شود و هر تیمی‌که فنی خوب بود ، برنده شود. خارج ‌از مسائل داور و‌ حاشیه‌ای.

‌نکته ‌دیگر صحبت‌هایی از اختلاف بین ‌مدیر و مربی پرسپولیس بود. همین الان که با شما صحبت می‌کنم ‌در خبرها آمده‌ که‌ درویش از یحیی‌ حمایت کرده. ‌در این باره چه نظری دارید؟

صد درصد؛ شما به عنوان ‌مدیرعامل باید کادر فنی تیم‌ خود را حمایت کنید و‌ همراه باشید. نمی‌شود که بگویید من کادر فنی‌ام را قبول ندارم‌، اصلا این امکان‌ ندارد! مطمئن باشید‌ مشکلات کوچک و بزرگ ‌در باشگاه هست. شما در خانه‌تا‌ن دارید ‌و ممکن است‌ جای دیگر ‌هم ‌داشته باشید اما ‌مسائل خانه‌ را می‌شود ‌به ‌یک‌ راه‌حل رسید. کادر فنی و‌ مدیریت همین‌ است ممکن‌ است اختلاف نظر‌ داشته باشند ‌اما ‌در ‌نهایت ‌حمایت یکدیگر را لازم دارند.‌

‌سوال دیگر درباره ‌عملکرد دور از انتظار مهاجم خارجی پرسپولیس است. باید‌ به نبیل فرصت‌ بیشتری داد؟

اعتقاد دارم در یکی، دو بازی می‌شود ‌عیار یک بازیکن خارجی را سنجید، چرا؟ اگر قرار است بازیکن ‌خارجی بیاوریم باید ‌حداقل ۲۰ کلاس بالاتر از بازیکنان‌ داخلی باشد‌. خب وقتی ‌در دو بازی می‌بینیم کیفیت ‌این بازیکن ‌هنوز مشخص نشده نمی‌توانیم بگوییم ‌که‌ کیفیت این بازیکن خیلی خوب است‌ اما ‌چیزی در این‌ سه بازی از او ‌ندیدیم ‌و ‌همین موضوع کمی ما را گیج می‌کند‌. از نظر من او ‌نمی‌تواند کیفیت ‌بالایی داشته باشد‌ چون ‌اگر داشت در این ‌دو، سه بازی می‌توانستیم ‌حداقل‌۵۰ درصد‌ آن را ‌ببینیم. البته این ‌نظر شخصی من‌ است و‌ ممکن است تغییر کند و بهتر شود ‌اما تا الان چیزی از او ‌ ندیدم.

‌قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل از شما نتیجه بازی را پرسیدیم‌ که درست ‌حدس زدید. پیش بینی شما از نتیجه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان چیست؟

این بازی خیلی سخت و‌ اصلا نمی‌توانم پیش بینی کنم‌ چون شرایط نرمالی را در این بازی نمی‌بینم و این مسابقه سختی است واحتمال دارد هر نتیجه‌ای رقم بخورد.‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.