تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 0:56
کد خبر : 137775

افشای دلایل تعلیق «رابرت مالی»

افشای دلایل تعلیق «رابرت مالی»

آرمان شرق-گروه بین الملل: نسخه منتشر شده، زیر عنوان «حساس اما طبقه‌بندی‌نشده» منتشر شده، و تهران تایمز می‌گوید، در این یادداشت سه دلیل برای این تعلیق ذکر شده که درباره «رفتار شخصی، مدیریت اطلاعات حفاظت‌شده و استفاده از فناوری اطلاعات» از سوی آقای مالی است.

افشای دلایل تعلیق «رابرت مالی»

 

 آرمان امروز-سرویس بین الملل: روزنامه «تهران تایمز» چاپ تهران ادعا کرد که به یک یادداشت ارین اسمارت، مدیر دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا، درباره «تعلیق مجوز امنیتی» رابرت مالی دسترسی یافته است.

در این زمینه وبسایت پولیتیکو شامگاه دوشنبه به نقل از یک منبع مطلع از روند تحقیقات در مورد رابرت مالی که نامش فاش نشده و سند اصلی را مشاهده کرده، نوشت نسخه‌ ای که تهران ‌تایمز به آن دسترسی پیدا کرده به نظر می ‌رسد با نسخه اصلی یادداشت مطابقت دارد.

پولیتکو همچنین به نقل از یک مقام ارشد پیشین در دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا نوشت که صورت ‌بندی این سند، زبان، تاریخ و نام‌ هایی که در آن به چشم می‌ خورد، همه مطابق استانداردهای وزارت خارجه است.

نسخه منتشر شده، زیر عنوان «حساس اما طبقه‌بندی‌نشده» منتشر شده، و تهران تایمز می‌گوید، در این یادداشت سه دلیل برای این تعلیق ذکر شده که درباره «رفتار شخصی، مدیریت اطلاعات حفاظت‌شده و استفاده از فناوری اطلاعات» از سوی آقای مالی است.

سند ادعایی اخیر موجب شد که بار دیگر انتقاد اعضای جمهوری‌ خواه کنگره آمریکا از عملکرد وزارت خارجه این کشور درباره رابرت مالی افزایش یابد.

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از نشت اطلاعات دولتی در آمریکا، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه این کشور در مورد انتشار این سند ادعایی درباره «تعلیق مجوز امنیتی» رابرت مالی، نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در امور ایران، شده است.

مایکل مک‌ کال، نماینده ارشد جمهوری‌ خواه در مجلس نمایندگان آمریکا،  با انتشار بیانیه ‌ای نوشت: «اگر این یادداشت معتبر باشد، بسیار نگران ‌کننده است، به‌ ویژه به این دلیل که در مدت اخیر این اولین بار نیست که به نظر می‌ رسد روزنامه بلندگوی ایران [تهران تایمز] به اطلاعات حساس دولت آمریکا دسترسی یافته، در حالی که کنگره در بی ‌اطلاعی نگاه داشته می‌شود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.