تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 8:12
کد خبر : 139382

 افزایش درآمد فولاد هرمزگان در ۵ ماهه امسال

 افزایش درآمد فولاد هرمزگان در ۵ ماهه امسال

آرمان شرق -گروه اقتصاد:در ۵ ماهه امسال فولاد هرمزگان توانسته با وجود اینکه امسال بازار جهانی با رکود مواجه بوده و مشکلاتی هم در زمینه سهمیه بندی برق و… وجود داشته بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته باشد در حالی که سال گذشته این شرکت ۸۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

 افزایش درآمد فولاد هرمزگان در ۵ ماهه امسال

 فولاد هرمزگان با نماد هرمز در ۹ ماهه گذشته ۵۸ درصد بازدهی داشته که به نسبت تورم عملکرد خوبی را ثبت کرده و حتی در اصلاح اخیر شاخص کل بورس کمتر افت کرده است و این موضوع تحت تاثیر افزایش سودآوری شرکت بوده است.

نماد هرمز در اسفند ۱۴۰۱ حدود ۹۶ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته داشته و همین موضوع روی سود به ازای هر سهم تاثیر گذاشته است، درواقع مجموع سود شرکت در سه ماهه ۱۴۰۲ حدود ۱۷۹۳ میلیارد تومان بود در حالی که سود سه ماهه سال گذشته ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و رشدی ۴۸ درصدی ثبت کرده است در حالی که سود هر سهم در سه ماهه امسال ۳۶.۶ درصد و در سه ماهه سال گذشته حدود ۴۸.۳ درصد بوده است.

در حال حاضر عملکرد شرکت در ۵ ماهه امسال درآمدی ۱۲ هزار میلیارد تومانی از محل فروش داخلی و خارجی ثبت شده در حالی که فروش شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۸۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و این موضوع نشان دهنده رشد درآمدزایی هرمز در ۵ ماهه امسال است.

براساس گزارش کدال تولید اسلب این شرکت در مقایسه با ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۷.۵ درصدی داشته است، در واقع در ۵ ماهه پارسال فولاد هرمزگان ۵۱۱ هزار و ۷۳۹ تن اسلب تولید کرده بود و مبلغ فروش شرکت از ۴۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، تا پایان مرداد ماه امسال ۷۳۸ ‌هزار و ۹۴۹ تن آهن اسفنجی، ۱۱ هزار و ۴۶۷ تن بریکت و ۳۵ هزار و ۳۲۰ تن آهک در فولاد هرمزگان تولید شده است.

۴ هزار و ۹۲۰میلیارد تومان از درآمد ۵ ماهه نخست امسال مربوط به فروش صادراتی بوده در حالی که سال گذشته درهمین مدت ۳ هزار ۸۳۶ میلیارد تومان درآمد شرکت از محل صادرات کسب شده بود.

فولاد هرمزگان به عنوان یکی از پیشگامان عرصه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در یکی دو سال اخیر پروژه‌های بزرگی همچون مگامدول احیا مستقیم، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، گازهای صنعتی، ستاره سیمین هرمز را به اجرا درآورده است و طرح‌های بزرگ دیگری همچون افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۳ میلیون تن و نورد گرم را در دستور کار دارد.

پروژه‌های افزایش سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، واحد شماره ۲ گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب، احداث مدول سوم آهن‌سازی به ظرفیت ۷/۱ میلیون تن با سرعت قابل‌قبولی در حال اجرا است و پروژه لنس سایدوال نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.