تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 19:24
کد خبر : 34098

استیضاح ربیعی را نوعی باج خواهی می دانم/ نمایندگان مجلس توضیح دهند که چرا در حوزه های دیگر ورود نمی کنند؟

آرمان شرق: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزانی که گستردگی فعالیت دارد و این گستردگی می تواند مدیریت این وزارت خانه را به شدت سخت کند، به همان میزان هم حوزه نفوذ و ثروت دارد. این نفوذ و ثروت اگرچه یک اندوخته برای وزارت خانه محسوب می شود اما به اعتقاد بسیاری می

آرمان شرق: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزانی که گستردگی فعالیت دارد و این گستردگی می تواند مدیریت این وزارت خانه را به شدت سخت کند، به همان میزان هم حوزه نفوذ و ثروت دارد. این نفوذ و ثروت اگرچه یک اندوخته برای وزارت خانه محسوب می شود اما به اعتقاد بسیاری می تواند محل باج خواهی و سهم طلبی هم باشد.

به گزارش آرمان شرق،فرامرز توفیقی، فعال قدیمی کارگری و نماینده کارگران در شورای عالی کار این موضوع را یکی از دلایل مهم استیضاح های  پی در پی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می داند و می گوید: «وقتی همین عزیزان ما در قوه مقننه چند وزارت خانه را با هم ادغام کردند و یک نهادی به بزرگی تامین اجتماعی را هم به وزارت خانه ای که محصول این ادغام بود دادند، قابل پیش بینی بود که هر کس در مسند این وزات خانه بنشیند شاهد انواع و اقسام فشارها خواهد بود.»

او ادامه می دهد: «دوست ندارم اینطور باشد اما باید بگویم که برخی عزیزان در قوه مقننه دلشان می خواهد در وزارت خانه ای که ثروت زیادی دارد و به صورت مستقیم امور ۱۳ و نیم میلیون شاغل و چندین میلیون بازنشسته را اداره می کند دخل و تصرف کنند.»

توفیقی به وضعیت نا به سامان اقتصادی هم اشاره می کند و می گوید: «نمی خواهم مستقیما کسی را متهم کنم اما باید بپذیریم که بسیاری از منابع ما در حوزه های گوناگون تمام شده و یا با تکمیل ظرفیت رو به رو شده و به این ترتیب عده ای به دنبال به دست آوردن منابع جدید هستند، منابعی که بسیاری از آنها در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.  باید بدون تعارف بگوییم که عده ای به دنبال دخل و تصرف و برخی انتصابات هستند و برای این کار هر وزیری که روی این صندلی بنشیند تحت فشار می گذارند.»

او می گوید: « اگر من بخواهم بی پرده صحبت کنم که باید بگویم که در استیضاح آقای ربیعی نوعی باج خواهی و رانت خواری سیاسی و مالی می بینم. اگر چنین نیست در شرایط اقتصادی فعلی چرا استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول نمی شود و خاک می خورد؟ چرا وزیر صنعت، معدن و تجارت با آن همه حاشیه هایی که اخیرا پیدا کرد مواخذه نمی شود و ماجرا با یک عذرخواهی ساده وزیر تمام می شود؟ چرا وزرا یک سوال درباره حوزه بهداشت و درمان از وزیر بهداشت نمی ‍پرسند؟ چرا با وجود اذعان همه به نابودی صنعت دارو کسی سراغ وزیر بهداشت نمی رود؟»

او ادامه می دهد: «هر کس به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود دو راه بیشتر ندارد یا به فشارها تن بدهد و منابع باقی مانده را بین مدعیان توزیع کند و یا هر روز با خطر سوال و استیضاح و محاکمه رو به رو باشد.»

توفیقی به عواقب استیضاح های ‍پی درپی هم اشاره می کند و می گوید: «من از نماینده های محترم مجلس می خواهم که به قسمی که خورده اند پایبند باشند و طبق وظیفه شان و قانون اساسی عمل کنند. نمی شود که هر روز ارکان یک وزارت خانه را که با میلیون ها نفر ارتباط مستقیم دارند بلرزانند، نمی شود که مساءل سیاسی و شخصی را بر مصالح عمومی ترجیح دهند. هر بار که بحث استیضاح آقای ربیعی مطرح می شود بخش های مختلف وزارت خانه تحت شعال قرار می گیرند و به تبع مطالبات کارگران و افراد در اتباط با این وزارت خانه هم روی هوا می ماند. این کجای مصالح قشر حقوق بگیر را تامین می کند؟ قشری که با وضعیت فعلی بیشترین آسیب را دیده و بیشترین ضرر را متحمل شده است.»

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.