تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 19:47
کد خبر : 128279

ارتقای عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

ارتقای عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۶۹۴ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

ارتقای عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۶۹۴ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، دکتر «کامران داستانی» با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۹ شرکت با بیش از ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه عظیم اقتصادی در حال فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها با ایجاد ارزش‌افزوده‌ی بیشتر نقش بسزایی را در جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی بارگیری مواد معدنی به‌وسیله‌ی کشتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، بیان داشت: بارگیری بیش از دو میلیون تن انواع مواد معدنی نشان از حجم گسترده‌ی فعالیت همکاران ما در این بخش دارد و امیدواریم با هم‌افزایی شاهد ارتقا این عملکرد در سال پیش رو نیز باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بیش از ۱۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹۴ هزار تنی و ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در بخش تخلیه‌ی واگنی نیز با افزایش هشت درصدی، عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم و اعتقاد داریم که با این عملکرد اعتماد سرمایه‌گذاران برای حضور پرقدرت‌تر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیشتر خواهد شد.

داستانی در پایان توسعه‌ی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه در سایت توسعه‌ی این منطقه عظیم صنعتی را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه ویژه خلیج فارس با پشتیبانی حداکثری از صنایع مستقر و احداث و تقویت زیرساخت‌ها به دنبال افزایش شتاب تولید، جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقشی پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.