اردلان آشتیانی بازیکن اسبق پرسپولیس بازیکن ازبکستانی را بهترین خرید پرسپولیس می‌داند اما معتقد است هنوز در چند پست بازیکنانی که پرسپولیس به آنها نیاز داشته را به خدمت نگرفته است.

آشتیانی معتقد است پرسپولیس در دو پست هافبک نیاز به جذب بازیکن دارد. در رابطه با مسائل فنی پرسپولیس و مواردی که پیرامون این تیم وجود دارد گفت و گویی با آشتیانی داشتیم.

در بین خریدهای پرسپولیس کدام بازیکن جدید را بهترین می‌دانید؟
به نظرم اورنوف بازیکن ازبکستانی بهترین خرید پرسپولیس بوده است اما در مورد بقیه بازیکنان باید دید آنها در تیم چه کارآیی خواهند داشت. در مورد اورونوف دلیل دارم و بازی‌های این بازیکن را در تیم نوبهار مقابل نساجی و الهلال دیدم که چه بازی‌هایی را به نمایش گذاشت و حتی مقابل تیم ملی ما هم گل زد و بهترین نمایش ممکن را ارائه داد. این بازیکن حتی در خط حمله هم می‌تواند به تیم کمک کند و جدا از کارهای تهاجمی روی گلزنی هم می‌توان روی اورونوف حساب ویژه‌ای باز کرد و به آن دل بست هر چند در این رابطه باید دید سیستم سرمربی جدید چیست و ایشان دقیقاً قصد دارد از چه سیستمی در پرسپولیس استفاده کند اما در مورد دفاع چپ قطری باید دید او در یکی دو فصل اخیر چه شرایطی داشته و چقدر می‌تواند به پرسپولیس در قالب کارهای دفاعی کمک کند.

جای سرلک هم پرسپولیس بازیکنی را به خدمت نگرفته!
به نظرم پرسپولیس در پست ۶ و ۸ دچار مشکل است ضمن اینکه سروش هم از دید من بازیکنی یک نیمه‌ای است و ریگی هم آن بازیکن خوب زمان استقلالش نیست. در این پست بازیکنی مانند خدابنده‌لو خیلی می‌توانست کمک کند که نمی‌دانم چرا این بازیکن در نهایت در تیمش ماند البته یک نکته دیگر هم هست که باید بازگو کرد؛ من نمی‌دانم بازیکنانی که از حضور مربی جدید حمایت کردند و او را به باشگاه یکجورهایی به عنوان مربی دلخواهشان معرفی کردند چگونه مربی می‌خواهد برای آن دسته از بازیکنان مربیگری کند. مربی که شاید به نوعی بخشی از حضورش در پرسپولیس را مدیون آن بازیکنان باشد.

در رابطه با بضاعت خط حمله پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
شهاب و عیسی مهاجمان خوبی هستند و می‌توان روی آنها در گلزنی حساب کرد.

شما به گونه‌ای صحبت می‌کنید که به نظر نگران اوسمار در پرسپولیس هستید؟
من می‌خواهم یک مثال خارجی برای شما بزنم و به شما بگویم که مربی مانند ژابی آلونسو در تیم بایرلورکورن با وجود اینکه بهترین بازیکنانش را فروخته اما باز هم به دلیل دیسیپیلین‌اش تیمش را در بوندس لیگا در بالاترین رده قرار داده است به همین دلیل نگران مدیریت سرمربی جدید پرسپولیس هستم و امیدوارم او بتواند در تیمش موفق شود.

در خصوص بازی پرسپولیس مقابل تیم آلومینیوم اراک در این شهر چه نظری دارید؟
بازی خیلی سختی پیش روی پرسپولیس است و من امیدوارم بعد از تعطیلات از این دیدار سربلند خارج شود اما جدا از این مسأله برای من خیلی عجیب است که چرا سرمربی پرسپولیس از برگزاری بازی دوم تیمش در اردوی دبی جلوگیری می‌کند و به نوعی می‌ترسد که شاید تیمش با باختی دیگر مواجه شود در حالی که این موضوع یک اشتباه است و در بازی‌های دوستانه است که مربی می‌تواند شرایط تیمش را بهبود بخشد. جدا از اینها من می‌خواهم این را بگویم که ۹۰ درصد موفقیت برانکو غیر از پرداختن به مسائل تاکتیکی نظم و دیسیپلین بود اما ما شاهدیم که دو بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تنها دو روز قبل از بازی رسمی تیمشان به تمرینات تیمشان ملحق می‌شوند