مهاجم سابق پرسپولیس می گوید: به نظرم پیشنهاد استقلال یک احترام بزرگ به پرسپولیس بود و ارزش بالای پرسپولیس و بازیکنش را نشان داد چون وقتی باشگاه رقیب حاضر می‌شود برای دروازه‌بان پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد بپردازد.

اشپیتیم آرفی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است زمان نشان خواهد که مهاجم جدا شده پرسپولیس تصمیم درستی گرفته یا نه. آرفی معتقد است پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده و باقی خواهد ماند و جدایی یک یا دو بازیکن این تیم را ضعیف نمی‌سازد. با وجود این معتقد است کریم باقری مانند علی کریمی و علی دایی و چند چهره منحصر به فرد دیگر در فوتبال ایران تکرار نخواهند شد.

در رابطه با جذب مهاجم جدید پرسپولیس چه صحبتی داری؟
شهاب از اروپا آمده است اما حقیقتاً من خیلی از او شناخت ندارم با وجود این حتماً یحیی او را با تحقیق انتخاب کرده و بی‌گدار به آب نزده است. بازیکنی که در طول فصل عیارش در پرسپولیس مشخص خواهد شد.

در خصوص جدایی آل‌کثیر و رفتنش به سپاهان در حالی که این تیم چهار مهاجم خوب دیگر را در اختیار دارد چه نظر کارشناسی دارید؟
به نظرم بازیکن خودش می‌تواند در خصوص خودش تصمیم بگیرد و بر اساس آمادگی فعلی برای آینده فوتبالش تصمیم بگیرد اما گذشت زمان نشان خواهد داد که عیسی با توجه به شرایطی که در سپاهان وجود داشته تصمیم درستی گرفته یا نه.

به نظر با حالتی کنایه‌آمیز در مورد عیسی صحبت می‌کنید!
هر چه بوده به ما پرسپولیسی‌ها ربطی ندارد چون پرسپولیس بزرگ بوده و بزرگ هم باقی خواهد ماند. بازیکن هم یک روز می‌آید و روز دیگر جدا می‌شود اما تیم پرسپولیس همیشه تیم اول ایران بوده و باز هم تیم اول باقی خواهد ماند. به نظرم جدایی عیسی هیچ تأثیری در پرسپولیس نخواهد گذاشت و با بازیکنان متعددی که سپاهان در خط حمله دارد معلوم می‌شود که عیسی چقدر در انتخابش دقت داشته است.

فکر نمی‌کنید تدارک پرسپولیس به اندازه تراکتور و سپاهان قوی نبوده؟
هر سال ما این داستان را داشته و داریم. مثلاً همین گل‌گهر یا سپاهان یا چند تیم دیگر هر سال خیلی خوب تیمشان را بسته‌اند اما باز در نهایت این پرسپولیس بوده که قهرمان شده است.

در رابطه با شایعه جدایی بیرانوند که مدتی نقل محافل فوتبالی شده بود چه نظری دارید؟

به نظرم پیشنهاد استقلال یک احترام بزرگ به پرسپولیس بود و ارزش بالای پرسپولیس و بازیکنش را نشان داد چون وقتی باشگاه رقیب حاضر می‌شود برای دروازه‌بان پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد بپردازد مشخص می‌شود که آن بازیکن و تیمش چه ارزشی دارند و من فکر می‌کنم مسئولان استقلال از این بابت باخت بزرگشان را هم قبول کردند.

در مورد روش یحیی با وجود سه مدافع تاپ میانی که در این فصل در اختیار دارد چه نظری دارید؟
به نظرم پرسپولیس سه مدافع تاپ میانی دارد به همین دلیل شاید یحیی با روش ۲-۵-۳ بازی کند که در این روش البته نقش پیستون‌ها هم خیلی مهم است و شاید بازیکنانی مانند دانیال یا عالیشاه یا علی نعمتی بتوانند در این روش خودشان را خوب نشان دهند.

در رابطه با جدایی کریم و نقش آن در پرسپولیس چه حدسی می‌زنید؟
کریم باقری مانند علی کریمی و علی دایی و چند چهره منحصر به فرد دیگر کسانی هستند که در فوتبال ایران تک هستند و مانند آنها دیگر تکرار نخواهد شد اما به هر حال حالا که نیست مربیانی مانند سیدجلال هم در تیم پرسپولیس هستند که می‌توانند خودشان را بهتر نشان دهند. کسی نمی‌تواند جای آقا کریم را بگیرد اما به هر حال حتماً سرمربی تیم برای مربی مانند سیدجلال شرح وظایفی خاص معین خواهد کرد و از آنها هم بیشترین بهره را خواهد گرفت که نمونه‌اش را هم بخوبی شاهد بوده‌ایم و تأثیرش در نتایج تیم مشهود بوده است.

در رابطه با جذب بازیکنان دیگری که پرسپولیس به خدمت گرفته چه نظری دارید؟
ریگی هافبک خیلی خوبی است و در تیم‌های خوبی هم بازی کرده است. کنعانی‌زادگان هم بازیکنی است که در فوتبال ما ارزش فنی خودش را بخوبی نشان داده و باز هم در بازی‌های داخلی و خارجی می‌تواند بهترین نمایش را از خودش ارائه دهد. پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد اما به نظرم باید دو مهاجم خارجی تاپ بگیرد چون بازی در آسیا شوخی بردار نیست ضمن اینکه حتماً باید در هر پست دو بازیکن تاپ حضور داشته باشند اما الان مثلاً می‌بینیم که بیرانوند، ذخیره خوبی ندارد که البته حتماً یحیی باید در این رابطه فکر خاصی داشته باشد.

اردو نرفتن پرسپولیس تأثیری روی عملکرد تیم نخواهد گذاشت؟
مسلماً همه تیم‌های دنیا که الکی اردو نمی‌روند و این مسأله بی‌تأثیر نیست. اردو نرفتن هم لطمه نمی‌زند اما به هر حال تا حدودی ممکن است تأثیر منفی روی عملکرد تیم بگذارد.