تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 12:59
کد خبر : 36796

سخنان وزیر بهداشت در رابطه با فضای سیاسی مشهد

آرمان شرق:وزیر بهداشت: در مشهد به دلیل اینکه غلظت سیاسی آن همیشه زیاد بوده خدمت در حاشیه قرار گرفته است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا ،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در مراسم افتتاح شش پایگاه سلامت در مشهد افزود: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور

آرمان شرق:وزیر بهداشت: در مشهد به دلیل اینکه غلظت سیاسی آن همیشه زیاد بوده خدمت در حاشیه قرار گرفته است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا ،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در مراسم افتتاح شش پایگاه سلامت در مشهد افزود: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور و این در حالی است که سرانه لازم و برنامه مشخص به منظور خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان برای این جمعیت انبوه در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: آنها که مسئولیتشان پررنگتر است سراغ حاشیه ها رفته اند و کلانشهر مشهد همچنان با کمبود حداقل دو هزار دستگاه تخت بیمارستانی مواجه است.
وزیر بهداشت گفت: ضمن احترام به همه زحمات و تلاشهای انجام شده در دولتهای گذشته و دولت یازدهم و دوازدهم اکنون مشهد با مشکلات مختلفی در حوزه بهداشت و درمان روبرو است.
وی در ادامه داد همچنین همکاری شهرداری مشهد را در ساخت پایگاههای سلامت الگویی مثبتی در سطح کشور توصیف و بیان کرد: از همت ارزشمند شهردار و مجموعه شهرداری مشهد بخاطر گام نهادن در رفع مشکلات حوزه سلامت قدردانی می شود.
دکتر هاشمی افزود: راه اندازی پایگاههای سلامت در روستاها، حاشیه شهرها و در تمام مناطق شهری با داشتن پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم اقدام مهم در راستای گسترش غربالگری بیماریها، ارائه مراقبتهای بهداشتی و تحقق امر پیشگیری در حوزه سلامت است.
وی در ادامه هچنین گفت: در ایران بخش عمده کار بهداریها بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی گذاشته شده در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه سیاستگذاری و نظارت را دارد و اداره بیمارستانهایی همچون امام رضا(ع)، هاشمی نژاد، حجازی و قائم(عج) کاری سخت است از جنس دانشگاه با وظیفه تربیت نیروی انسانی نیست.
شش پایگاه سلامت شهری و نخستین مرکز فرماندهی و کنترل بحران مشهد امروز بطور همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنج منطقه کلانشهر مشهد شامل بلوار اندیشه و ادیب، جاده قدیم کلات، جاده سرخس، طرق و مجیدیه بهره برداری شدند.
ساخت این پایگاهها در چارچوب تفاهمنامه بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت و بر این اساس مقرر شد فضای مورد نیاز پایگاهها را شهرداری و تجهیزات پزشکی را دانشگاه علوم پزشکی تامین کنند. به این منظور ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که ۵۰ میلیارد ریال آن از سوی شهرداری مشهد تامین شده است.
افزون بر نیمی از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در کلانشهر مشهد سکونت دارند. دومین کلانشهر بزرگ ایران ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت دارد و شامل ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.