تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 5:40
کد خبر : 78744

اگر واکسن با یک تلفن وارد شد چرا بقیه مشکلات باقی است؟

اگر واکسن با یک تلفن وارد شد چرا بقیه مشکلات باقی است؟

آرمان شرق-چطور عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و تامین واکسن ساده بود، اما حل مسائل اقتصادی سخت و زمان‌بر است؟ مگر نمی‌گویید که صد میلیارد دلار در نفت سرمایه‌گذاری می‌کنید، کاری می‌کنید که قطعی برق نداشته باشیم، سالی یک میلیون مسکن می‌سازید و … خب بسم‌الله.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در دوره پنجم در یادداشتی اختصاصی برای «عصر ما» نوشت: اگر واکسن با یک تلفن وارد شد چرا بقیه مشکلات باقی است
اصولگریان و رسانه‌های آنان در روزهای اخیر هر اتفاقی را به حساب خود گذاشته و دستاورد بزرگی برای خود تلقی می‌کنند. این رویکرد به طور قطع درست نبوده و برای آنها تبعاتی دارد. پیش از برشمردن آسیب‌های این نگاه اما باید توجهی به شرایط کشور داشته باشیم.

می‌دانیم که ایران در یکی دو سال اخیر در وضعیت سختی قرار داشته و مردم به واسطه #تحریم‌، مشکلات اقتصادی و برخی حوادث داخلی مثل ساقط کردن #هواپیمای_اوکراینی به شدت خودشان را در عسرت و دشواری دیدند. #کرونا هم مزید بر علت شد و چالش‌ها ادامه یافت.

در این مخمصه بد اما دو نگاه و نظریه حاکم شد. اصولگرایان همه مشکلات را به دولت و روحانی نسبت دادند و اصلاح‌طلب با وجود پذیرش سهم او ، به این هم توجه داشتند که مسائل و ارکان و نهادهای تصمیم‌گیرنده دیگری نیز در وضع موجود دخیل هستند.

جریان منتقد و مخالف دولت با نگاه مختص به خود پیش رفت و حتی مجلس را نیز در چارچوب نگاه‌ خود تشکیل دارد و به سویی برد که حتی مباحثی مثل عدم کفایت روحانی را مطرح کنند. با ادامه این رویه علی‌الظاهر موفق شدند که همه نابه‌سامانی‌ها را گردن دولت قبل اندازند.

به اینکه انتخابات اخیر متفاوت بود و میزان رای آقای رئیسی با دوره قبل تفاوت چندانی نداشت کاری نداریم اما آنچه باید به آقایان یادآوری کرد این است که شما با همه امکانات، ظرفیت‌ها، همسویی‌ها و تریبون‌هایی که دارید از صدا و سیما گرفته تا نماز جمعه و برخی رسانه‌های سپاه؛ توانستید به هدف رسیده و همه چیز را گردن روحانی اندازید. اما این کار اینجا تمام نمی‌شود و خودتان هم باید جواب بدهید.

اصلا آقایان روحانی، جهانگیری و … مسئول همه وضع موجود هستند اما شما که اکنون قوه مجریه را نیز مثل قوای دیگر در اختیار دارید چه خواهید کرد؟ آیا قرار است باز هم دولت قبل را مقصر همه مشکلات جلوه دهید؟

شما که معتقدید مشکل تامین واکسن حد شدنی بود و با یک تلفن هم حل کردید؛ پس چرا مسائل دیگر مثل مشکلات حوزه فولاد، سیمان، مسکن و … را حل نمی‌کنید؟!

چطور عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و تامین واکسن ساده بود، اما حل مسائل اقتصادی سخت و زمان‌بر است؟ مگر نمی‌گویید که صد میلیارد دلار در نفت سرمایه‌گذاری می‌کنید، کاری می‌کنید که قطعی برق نداشته باشیم، سالی یک میلیون مسکن می‌سازید و … خب بسم‌الله. /عصر ما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.