چمن:    ورزشگاه آزادی اگرچه در محاصره سکوهای خراب به روح هر مخاطبی چنگ می‌کشد، اما هنوز وضعیت چمن آن مطلوب است. از سال ۸۲ که بهسازی چمن این ورزشگاه در پروسه‌ای طولانی مد نظر قرار گرفت، به ندرت از این نظر مشکلی به وجود آمده است. با این حال فاجعه اصلی در اصفهان رخ داد؛ جایی که چمن خراب ورزشگاه نقش جهان حتی صدای خود سپاهانی‌ها را هم در آورد. فصل گذشته هم پاکو خمز، سرمربی تراکتور نسبت به وضعیت چمن ورزشگاه یادگار اعتراض داشت. بر همین اساس محل میزبانی‌های این تیم به ورزشگاه بنیان دیزل منتقل شد تا چمن یادگار زیر کشت برود. چهارشنبه این هفته و در جریان بازی با پرسپولیس، از چمن جدید این استادیوم رونمایی خواهد شد که امیدواریم کیفیت مطلوبی داشته باشد.

کیفیت تصویربرداری:   تفاوت چندانی با فصل گذشته نداشته است. شبکه سه در جریان پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در زمینه درج اطلاعات تغییرات گرافیکی مختصری ایجاد کرد، اما نیاز اصلی در این زمینه، افزایش دوربین‌ها و مخصوصا بهبود کارگردانی تلویزیونی است. به عنوان مثال روی گل مشکوک پرسپولیس، هیچ دوربینی صحنه را از خط آفساید نشان نداد تا بین کارشناسان اختلاف نظر به وجود بیاید.

وضعیت گلزنی:     لیگ ایران به‌طور متوسط بسیار کم‌گل است، بنابراین اجازه بدهید با توجه به رد و بدل شدن ۱۸ گل، در این زمینه به هفته اول مسابقات لیگ بیست‌وسوم نمره قبولی بدهیم. ما در سال‌های اخیر هفته‌هایی داشته‌ایم که در کل مسابقات ۸ گل به ثمر رسیده؛ بنابراین بگذارید از آمار موجود راضی باشیم. در غیر این صورت می‌دانیم که روییدن ۲۵/ ۲ گل در هر بازی، برای یک لیگ حرفه‌ای قابل دفاع نیست.

ورود بانوان:      در سیرجان گروهی از تماشاگران خانم موفق شدند به تماشای مسابقه گل‌گهر و فولاد بروند، اما در آزادی کلا حضور تماشاگر ممنوع بود. بدتر از همه اصفهان است که شایعه شده حتی اظهارنظر گزارشگر بازی در مورد جای خالی بانوان به تغییر او انجامیده! همه می‌دانند که چاره‌ای جز فراگیر شدن حضور بانوان در همه ورزشگاه‌های کشور وجود ندارد، وگرنه فوتبال کشور با تنبیهات سخت مواجه خواهد شد. دیگر خود دانید!