تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 12:00
کد خبر : 142147

کرمانی مقدم: مشکل پرسپولیس این بود که گل سوم را نزد

کرمانی مقدم: مشکل پرسپولیس این بود که گل سوم را نزد

آرمان شرق-گروه ورزش:بازیکنان پرسپولیس بعد از اینکه به گل دوم رسیدند خیلی زود از زدن گل‌های بیشتر صرفنظر کردند که کاملاً از این نکته هم ضرر کردند. یکی از اشتباهات مهم سرخ‌پوشان این بود که زود قانع شدند در حالی که باید بعد از زدن گل دوم گل‌های بعدی را هم با توجه به فرصت‌هایی که در اختیار داشتند به ثمر می‌رساندند.

کرمانی مقدم: مشکل پرسپولیس این بود که گل سوم را نزد

یحیی نباید جواب نکونام را بدهد

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس می گوید: یحیی نباید جواب سرمربی استقلال را می‌داد چون همه می‌دانند سرمربی پرسپولیس مربی بهتر و کاردانی است که ارزشش را هم با کسب قهرمانی‌های متوالی که قهرمانی سه‌گانه آخرین آن بود نشان داد.

ایمان گودرزی: مرتضی کرمانی مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس، اشتباه و ایراد بزرگ سرخ‌پوشان را استفاده نکردن از موقعیت‌های گلزنی می‌داند و بر این نکته تأکید می‌کند که بازیکنان پرسپولیس به دلیل نداشتن تمرکز کافی داشته‌های‌شان را در ثانیه‌های پایانی از دست دادند.

به نظرتان عملکرد فنی پرسپولیس در دیدار مقابل صنعت نفت چگونه بود؟
تیم آبادانی بازی را خوب شروع کرد و به گل هم رسید و واقعاً اگر ده نفره نمی‌شد باز هم شرایط را برای پرسپولیس سخت‌تر می‌کرد. شرایط فنی پرسپولیس نسبت به بازی‌های قبلی‌اش کاملاً متفاوت شده بود، مثلاً پرسی که ما از بازیکنان پرسپولیس می‌دیدیم را در بازی روز پنجشنبه از تیم آبادانی دیدیم. نکته مهمی که موجب شد به جای اینکه پرسپولیس برنده بازی شود در آخرین ثانیه‌ها برتری‌مان را از دست بدهیم و نتوانیم سه امتیاز شیرین را کسب کرده و دوباره صدر را پس بگیریم.

چرا دو مهاجم تخصصی پرسپولیس از ابتدا در بازی حضور نداشتند؟
به هر حال پرسپولیس نفرات آسیب‌دیده مهمی داشت ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس بعد از اینکه به گل دوم رسیدند خیلی زود از زدن گل‌های بیشتر صرفنظر کردند که کاملاً از این نکته هم ضرر کردند. یکی از اشتباهات مهم سرخ‌پوشان این بود که زود قانع شدند در حالی که باید بعد از زدن گل دوم گل‌های بعدی را هم با توجه به فرصت‌هایی که در اختیار داشتند به ثمر می‌رساندند. فوتبال هم بازی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی است نکته‌ای که در بازی مهم پرسپولیس مقابل صنعت نفت رخ داد و پرسپولیس به چیزی که می‌خواست نرسید و در عین ناباوری صنعت نفت در آخرین ثانیه‌های بازی به گل رسید و موجب شد بازی باخته را با تساوی عوض کند.

جنگ لفظی سرمربی پرسپولیس هم با سرمربی استقلال به نظر به ضرر پرسپولیس و تیمش تمام شد.
به نظرم یحیی نباید جواب سرمربی استقلال را می‌داد چون همه می‌دانند سرمربی پرسپولیس مربی بهتر و کاردانی است که ارزشش را هم با کسب قهرمانی‌های متوالی که قهرمانی سه‌گانه آخرین آن بود نشان داده بنابراین چنین مربی نباید جواب سرمربی تیم رقیب را بدهد و وارد حاشیه شود. ضمن اینکه حتماً وقتی تمرکز داشته باشید قادر هستید با برد و قهرمانی مجدد بهترین جواب را به سرمربی تیم رقیب بدهید، کاری که در ۷ دوره اخیر تیم پرسپولیس شش بار به آن رسیده است و خودش را به حق به عنوان بهترین تیم ایران ثابت کرده است.

چرا خط میانی پرسپولیس تغییرات زیادی داشت و جنگ میانه میدان را به نوعی باخت؟
به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. شاگردان ویسی راه‌های ارتباطی هافبک‌های ما را بسته بودند و با دوندگی زیاد و پرس کردن از میانه میدان اجازه ندادند که هافبک‌های ما مانند همیشه نبض میانه میدان را از تیم میهمان بگیرند و در نهایت بازی همیشگی را از بازیکنانان خصوصاً بازیکنی مانند سروش ندیدیم و شاهد نبودیم.

یحیی نباید جواب نکونام را بدهد

قبول دارید که اگر پرسپولیس از موقعیت‌های گلش استفاده می‌کرد سه امتیاز برتری شکننده‌اش را در آخرین لحظات از دست نمی‌داد؟
بله حتماً همین گونه است چون بازیکنان ما ۵-۶ موقعیت داشتند که انها را از دست دادند و وقتی این همه فرصت را تبدیل به گل نمی‌سازید خیلی بد است. وقتی ما دو بر یک از حریف پیش بودیم باید گل سوم و گل‌های بعدی را می‌زدیم که با بی‌دقتی یا هر دلیل دیگری که بود شانس‌های خود را یکی پس از دیگری از دست دادیم تا در عین ناباوری برتری خودمان را از دست بدهیم و به جای کسب سه امتیاز فقط یک امتیاز بگیریم تا در روزی که همه چیزبرای رسیدن پرسپولیس به صدر مهیا بود این شانس را از دست بدهیم.

بازی کردن نبیل از ابتدای بازی هم با وجود مصاحبه قبل از بازی یحیی که گفته بود او هنوز صددرصد آماده نیست عجیب بود.
به هر حال اینجا نظر مربی مهم است و حتماً نکته خاصی مد نظرش بوده که از نبیل استفاده کرده و در ادامه شهاب را هم به زمین آورده است. در هر حال با وجود اینکه پرسپولیس بازی برده را با مساوی عوض کرد و دو امتیاز مهم را از دست داد من به پرسپولیس خوشبینم چون معتقدم از بازی بعدی امیری و ترابی هم بازی می‌کنند که این بهترین خبر برای تیم است. در نهایت معتقدم یحیی باید حاشیه‌ها را جمع کند و بازیکنانی مانند سروش و بقیه بزرگترها هم نباید جواب بازیکنان استقلال را بدهند چه بسا که سرمربی تیم رقیب و بازیکنانش از خدایشان هست که بازیکنان پرسپولیس را به حاشیه ببرند و به نوعی پرسپولیس را از شرایط آرمانی دور کنند. یحیی راه مقابله با حاشیه‌ها را خوب بلد است و حتماً باید حاشیه‌های تیمش را جمع کرده و اجازه ندهد که صدرنشینی تیم رقیب خیلی پایدار بماند و ورق را در بازی‌های آینده به سود تیمش برگرداند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.