تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 17:26
کد خبر : 34077

کارگران و تشکل های کارگری از ربیعی راضی هستند

کارگران و تشکل های کارگری از ربیعی راضی هستند

آرمان شرق: استیضاح به عنوان یکی از مهمترین اهرم های نظارتی است که قانون به نمایندگان مجلس داده تا آنها با بررسی عملکرد وزرا در صورت نیاز آنها را به خانه ملت دعوت کرده و پرسش هایی را مطرح کنند. برای وزرات کار این موضوع به یک موضوع تکراری تبدیل شده که جای پرسش است.

آرمان شرق: استیضاح به عنوان یکی از مهمترین اهرم های نظارتی است که قانون به نمایندگان مجلس داده تا آنها با بررسی عملکرد وزرا در صورت نیاز آنها را به خانه ملت دعوت کرده و پرسش هایی را مطرح کنند. برای وزرات کار این موضوع به یک موضوع تکراری تبدیل شده که جای پرسش است. نمایندگان مجلس در حدود یک سال اخیر برای سومین بار است که می خواهند درباره وزارت علی ربیعی رای گیری کنند.
به گزارش آرمان شرق، در روزهای اخیر تعدای از نمایندگان موفق شدند با جمع آوری چند امضا استیضاح ربیعی را به اعلام وصول برسانند. این درحالی است که در میان غالب نمایندگان مجلس چندان روی خوشی به این موضوع دیده نمی شود. به ویژه اینکه چالش های اصلی کشور این روزها نوسانات قیمت ارز و سکه و همچنین برخی نابسامانی ها در بخش صنعت و تجارت است. استیضاح وزیر کار موجب شده تا برخی نمایندگان بر این موضوع تاکید کنند که این استیضاح در شرایط فعلی اولویت کشور نیست و نمی تواند در راستای منافع مهم و فعلی مردم باشد.
در همین زمینه با یکی از نمایندگان گفت و گو کردیم که در اسفند ۹۶ نیز زمانی که استیضاح ربیعی انجام شد از مخالفان چنین موضوعی بود و آن را به مصلحت نمی‌دانست. سید ابوالفضل موسوی بیدکی به ….. گفت: « درباره اینکه این بار استیضاح به چه نتیجه ای ختم می شود فعلا نمی توان پیش بینی کرد و باید منتظر روز تشکیل جلسه در بهارستان بود اما آنچه قابل گفتن است اینکه در شرایط امروز و با وجود چالش هایی که در دیگر حوزه ها و به ویژه در هسته اصلی اقتصادی دولت و وزرایی که به طور مستقیم با آن ارتباط دارند دچار مشکلاتی هستیم استیضاح وزیر کار اولویت نیست.»
نماینده مردم یزد افزود: « یکی از مهمترین دلایل که چنین استیضاحی در راستای منافع مردم نخواهد بود برآیند نگاهی است که مخاطبان این وزرات خانه نسبت به وزیر کار دارند.»
 او تصریح کرد:« با توجه به روابطی که با جامعه کارگری دارد از نزدیک در جریان است که کارگران و تشکل‌های کارگری از وزارت ربیعی راضی هستند و تمایلی به تغییر وزیر ندارند.»
 موسوی ادامه داد:«از سوی دیگر ربیعی همین پنج ماه پیش به مجلس آمد و از نمایندگان رأی اعتماد گرفت و در شرایط فعلی نیز حتی بیش از آن زمان اولویت و هدف اصلی مجلس تیم اقتصادی کابینه است هرچند که با این وجود اعلام وصول از استیضاح وزیر کار انجام شده است.»
این نماینده مجلس درباره شائبه اینکه استیضاح وزیر کار رنگ و بوی سیاسی دارد و نمی توان چندان مباحث عملکردی را درباره آن مطرح کرد، گفت: «در چنین موضوعاتی طبیعی است برخی انگیزه های سیاسی و جناحی نیز در دستور کار امضا کنندگان استیضاح باشد گاهی این انگیزه ها حرف اول را می زند و به نظر می رسد همیشه درباره انگیزه استیضاح آقای ربیعی انگیزه سیاسی حرف اول را زده است چرا که در بحث عملکردی اکنون بازهم باید گفت هدف اصلی ترمیم و تغییر هسته اصلی اقتصادی کابینه باید باشد.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.