تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 - 13:02
کد خبر : 103464

کارمندان شاخصه‌های عفاف و حجاب را رعایت کنند/تعلیق مسئول مافوق و محکومیت در صورت عدم رعایت

کارمندان شاخصه‌های عفاف و حجاب را رعایت کنند/تعلیق مسئول مافوق و محکومیت در صورت عدم رعایت

آرمان شرق-گروه جامعه :کارمند موظف هست که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، ابتدا مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و در در صورت تکرار های مکرر تا تعلیق مسئول در کار هم محکومیت دیده شده است. همچنین فعلا مرحله اول اجرای قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده و در فاز‌های بعد برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود.

آرمان شرق-گروه جامعه :کارمند موظف است که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، ابتدا مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و در در صورت تکرار های مکرر تا تعلیق مسئول در کار هم محکومیت دیده شده است. همچنین فعلا مرحله اول اجرای قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده و در فاز‌های بعد برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود.

کارمندان شاخصه‌های عفاف و حجاب را رعایت کنند/تعلیق مسئول مافوق و محکومیت در صورت عدم رعایت

سخنگوی ستاد امر به معروف گفت: قانون عفاف و حجاب از سوی وزیر کشور به همه نهاد‌ها ابلاغ شد و باید این قانون در مرحله اول از دستگاه‌های دولتی آغاز شود.

یک هفته قبل حجت‌الاسلام خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تدوین برنامه‌ای جامع برای عفاف و حجاب تو سط این ستاد خبر داد.

به نوشته فارس، خان‌محمدی همچنین گفت‌ که این طرح منتظر ابلاغ وزارت کشور به همه نهاد‌ها است و به قرارگاهی هم برای اجرا نیاز دارد که باید مسئولیت این قرارگاه هم به یک نهاد واگذار شود.

اما طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور به همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها ابلاغ شد و مسئولیت قرارگاه اجرای طرح را هم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر واگذار کرد.

برای اطلاع از چند و چون ابلاغ این طرح به سراغ حجت‌الاسلام خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف رفتیم.

تشکیل ستاد «۲۱ تیر» برای اجرای قانون امر به معروف/ اجرای مرحله اول از دستگاه‌های دولتی

وی  با تأیید این خبر گفت: اجرای مرحله اول طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و مسئولیت قرارگاه اجرایی آن هم با عنوان «ستاد ۲۱ تیرماه» به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده است. مرحله اول اجرای قانون عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی آغاز و در مراحل بعد همه جامعه را دربر می‌گیرد.

خان‌محمدی از برگزاری جلسات توجیهی برای دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: پس از ابلاغ جلسات توجیهی برای مسئولان سراسر کشور و حتی استانداران برگزار شده و همه از اجرای این طرح با خبرند، همچنین شاخصه‌های عفاف و حجاب برای هم مردان و هم زنان ابلاغ شده و از این پس برای عدم اجرای قانون، توجیهی پذیرفته نیست و باید مسئولان هر نهاد اجرای آن را ابلاغ و بر آن نظارت کنند.

فرایند نظارت بر قانون حجاب و عفاف

سخنگوی ستاد امر به معروف درباره نظارت بر اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: بحث نظارت بر اجرای قانون به ستاد امر به معروف واگذار شده و بازرسان ما با حضور در نهاد‌ها و ادارات موضوع اجرای قانون یا عدم اجرای قانون را گزارش می‌دهند، همچنین در این راستا شبکه بزرگ تشکل‌های مردمی عفاف و حجاب را هم به کار گرفته‌ایم و آنها به ما گزارش می‌دهند و ما موضوع را رصد و پی‌گیری می‌کنیم. دیگر راه نظارت ما از طریق شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است که اجرای درست قانون را از طریق آنها هم پی‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کارمند موظف هست که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، ابتدا مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و در در صورت تکرار های مکرر تا تعلیق مسئول در کار هم محکومیت دیده شده است. همچنین فعلا مرحله اول اجرای قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده و در فاز‌های بعد برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود.

خان‌محمدی با تقدیر از دولت برای فعالیت‌ در حوزه حجاب و عفاف گفت: خوشبختانه دولت هم پای کار آمد و وزارت کشور به خوبی پی‌گیر موضوع شده و باید موضوع عفاف و حجاب هم مانند دیگر مشکلات جامعه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.