تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1403 - 8:21
کد خبر : 154698

پرسپولیس تاریخ‌ساز و دراماتیک!

پرسپولیس تاریخ‌ساز و دراماتیک!

آرمان شرق-گروه ورزش: پرسپولیس در شرایطی از عنوان قهرمانی خود با ۶۸ امتیاز دفاع کرد که فصل گذشته با ۶۶ امتیاز همین عنوان را به دست آورده بود. البته آمار بردهای پرسپولیس نسبت به فصل قبل برابر است و این تیم همانند فصل قبل ۲۰ برد در کارنامه خود ثبت کرده است اما در مقایسه با فصل قبل، دو باخت کمتر دارد و دو مساوی بیشتر به نامش در جدول ثبت شده است. کسب ۶۸ امتیاز برای پرسپولیس یک رکورد به حساب می‌آید چرا که پیش از این پرسپولیس به این امتیاز در لیگ برتر نرسیده بود.

پرسپولیس تاریخ‌ساز و دراماتیک!

پرسپولیس در فصل ۰۳-۱۴۰۲/ تاریخ‌ساز و دراماتیک!

آمار پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد این تیم از نظر کسب امتیاز نسبت به فصول قبل رکوردی تاریخی به ثبت رسانده است.

به گزارش ایسنا، لیگ بیست‌وسوم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با ۶۸ امتیاز و فاصله یک امتیازی نسبت به استقلال به قهرمانی لیگ برتر رسید. شاگردان اوسمار در شرایطی جام قهرمانی را بالای سر بردند، که تا هفته بیست‌وهشتم در جدول رده‌بندی پایین‌تر از استقلال قرار داشتند اما تساوی استقلال برابر نساجی و در ادامه کامبک تاریخی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان سرنوشت قهرمانی را به دست پرسپولیس سپرد تا در نهایت دو برتری برابر شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان باعث شود پرسپولیس قهرمان لیگ لقب بگیرد.

با وجود پایان خوش دراماتیک پرسپولیس در لیگ برتر، اوضاع در جام حذفی برعکس پیش رفت و آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی در دیداری جذاب، پس از تساوی ۴ بر ۴ در پایان ۱۲۰ دقیقه توانست شاگردان اوسمار را در ضربات پنالتی حذف کند.

مقایسه آماری عملکرد پرسپولیس با فصول قبل

پرسپولیس در شرایطی از عنوان قهرمانی خود با ۶۸ امتیاز دفاع کرد که فصل گذشته با ۶۶ امتیاز همین عنوان را به دست آورده بود. البته آمار بردهای پرسپولیس نسبت به فصل قبل برابر است و این تیم همانند فصل قبل ۲۰ برد در کارنامه خود ثبت کرده است اما در مقایسه با فصل قبل، دو باخت کمتر دارد و دو مساوی بیشتر به نامش در جدول ثبت شده است. کسب ۶۸ امتیاز برای پرسپولیس یک رکورد به حساب می‌آید چرا که پیش از این پرسپولیس به این امتیاز در لیگ برتر نرسیده بود.

پرسپولیس در لیگ بیست و سوم ۴۵ گل به ثمر رساند که یک گل نسبت به فصل گذشته کمتر بود. البته افت دفاعی پرسپولیس بیشتر به چشم می‌آید چرا که فصل گذشته با آمار ۱۳ گل خورده فصل را به پایان رسانده بود اما امسال ۱۸ گل دریافت کرد.

پرسپولیس در لیگ بیست و سوم/ تاریخ‌ساز و دراماتیک!

مقایسه ارزش پرسپولیس نسبت به لیگ بیست و دوم

بر اساس اعلام سایت ترانسفرمارکت، ارزش تیم فوتبال پرسپولیس در فصل گذشته ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار یورو براورده شده که از این نظر پرسپولیس با کاهش ارزشی مختصر مواجه شده چرا که ارزش سرخ‌پوشان در لیگ بیست و سوم ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار یورو برآورد شده است. بر اساس اعلام همین سایت، محمد حسین کنعانی‌زادگان در پایان فصل با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکن پرسپولیس در فصل گذشته بوده است.

پرسپولیس در لیگ بیست و سوم/ تاریخ‌ساز و دراماتیک!

ترین‌های انفرادی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم

در بین بازیکنان پرسپولیس عیسی آل‌کثیر با ۹ گل، بهترین گلزن این تیم در فصل گذشته بوده و از نظر پاس گل هم دانیال مهدی ترابی با ۶ پاس گل بهترین پاسور این تیم بوده است. همچنین خشن‌ترین بازیکن پرسپولیس از نظر دریافت کارت زرد و قرمز، سروش رفیعی بوده که ۶ بار کارت زرد دریافت کرد و یک بار هم با کارت قرمز داور مواجه شد.

اگر بخواهیم بازیکن جوانی را در پرسپولیس به عنوان پدیده معرفی کنیم، شاید بتوان گفت امیررضا رفیعی، دروازه‌بان جوان پرسپولیس تاثیر زیادی در قهرمانی این تیم داشت. او از هفته بیست و دوم و دیدار با گل‌گهر در شرایطی که بیراوند مصدوم شده بود، با حضور در چهار بازی لیگ برتر، چهار کلین‌شیت به نام خود ثبت کرد تا به این ترتیب نقش مهمی در کسب ۱۲ امتیاز تیمش داشته باشد.

پرسپولیس در لیگ بیست و سوم/ تاریخ‌ساز و دراماتیک!

مهم‌ترین حواشی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم

درباره حواشی به طور کلی پرسپولیس فصل آرامی را پشت سر گذاشت اما در اوایل فصل درباره کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی چند حاشیه عجیب مطرح شد. کنارگیری‌های متعدد سرمربی وقت سرخ‌ها که حتی یک بار به سفر این سرمربی به دوبی و غیبت در تمرینات منجر شد، مهم‌ترین حاشیه تیمی پرسپولیس بود. البته گل‌محمدی در پایان نیم فصل رسما از سمت خود کنارگیری کرد تا در نهایت بعد از مشورتی که با بازیکنان این تیم شد، پرسپولیس اوسمار ویرا دستیار گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید معرفی کند.

پرسپولیس در لیگ بیست و سوم/ تاریخ‌ساز و دراماتیک!

یکی از مباحث مهم درباره پرسپولیس در فصلی که گذشت، مربوط به انتقال مالکیت این باشگاه بود. بعد از سال‌ها کش و قوس در نهایت سازمان خصوصی‌سازی ۸۵ درصد سهام این باشگاه را به صورت بلوکی در بورس واگذار کرد تا کنسرسیوم بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین مالکان جدید این باشگاه لقب بگیرند و سرخ‌ها رسما از اختیار دولت و وزارت ورزش خارج شوند.

عملکرد سرمربیان پرسپولیس در لیگ بیست و سوم

گل‌محمدی پیش در پایان نیم فصل، ۳۰ امتیاز برای پرسپولیس به دست آورد و در ادامه اوسمار ویرا با کسب ۳۸ امتیاز این تیم را به امتیاز ۶۸ رساند تا بالاتر از استقلال قهرمان لیگ شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.