تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 9:50
کد خبر : 149721

پرسپولیس بالاتر از استاندارد ایران!

پرسپولیس بالاتر از استاندارد ایران!

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس با اوسمار ویرا اوج گرفته و به عقیده خیلی‌ها برزیلی بازی می‌کند؛ امید گل بالا و دروازه بسته به مشخصه‌های این تیم تبدیل شده‌اند.

 پرسپولیس بالاتر از استاندارد ایران!

امید به گل پرسپولیس بالاتر از استاندارد ایران!

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از همشهری، پرسپولیس و مس رفسنجان ۲ تیمی بودند که در تعطیلات نیم‌فصل و تقریبا به شکل همزمان سرمربیان خود را تغییر دادند. در رفسنجان محرم نویدکیا جانشین ساکت الهامی شد و در باشگاه سرخپوش تهران هم اوسمار ویرا جای یحیی گل‌محمدی را گرفت. نتیجه‌ای که ۲ تیم از این تغییر و تحولات گرفتند تا امروز تقریبا مشابه بوده و هر دو باشگاه می‌توانند از فعل‌وانفعالات رخ‌داده راضی باشند. محرم در رفسنجان از ۳بازی لیگ و یک بازی حذفی به ۲برد و ۲مساوی رسیده و در هر ۴بازی هم دروازه تیمش بسته مانده است.

اوسمار هم اگرچه در بازی اول مغلوب شد و شروع بدی داشت اما بعد از باخت در اراک به ۳ پیروزی همراه با کلین‌شیت رسید. جالب است که باخت اراک هم با تک‌گل خاص و ویژ‌ه‌ای رقم خورد که روی اشتباه علیرضا بیرانوند اتفاق افتاد. در واقع اگر بیرانوند اشتباه نمی‌کرد و آن گل ۵۰- ۴۰متری به ثمر نمی‌رسید، تیم ویرا هم امروز مثل تیم نویدکیا صاحب ۴ کلین‌شیت از ۴ بازی بود و همچنان دسترسی به دروازه‌اش غیرممکن بود.

1998322

به هر حال این از بداقبالی اوسمار ویرا بود که بیرانوند یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات سالیان اخیرش را درست در نخستین بازی پرسپولیس با سرمربیگری این مرد برزیلی انجام داد. البته با وجود این اشتباه و این باخت هم ویرا در مدت سرمربیگری‌اش تا اینجا نمره قبولی گرفته است. او در جام‌حذفی دور اول را به سادگی و به سلامت گذراند و در لیگ برتر هم بعد از آن باخت ابتدایی در ۲بازی بعدی ۲ حریف قدر را شکست داد.

مهم‌ترین نکته درباره ویرا این است که با سرمربی شدن او حملات پرسپولیس تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند. در اواخر دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی به‌نظر می‌رسید حملات پرسپولیس شکل یکنواختی پیدا کرده‌اند و خیلی از رقبا می‌توانند با پیش‌بینی‌های لازم، کار گل زدن را برای سرخپوشان مشکل کنند. همچنین پرسپولیسی‌ها گل‌های نسبتا زیادی دریافت می‌کردند و خبری از صلابت گذشته در خط دفاعی این تیم نبود.

کافی است به یاد بیاورید که ۲ تیم قعرنشین استقلال خوزستان و نفت آبادان هر کدام ۲ بار دروازه پرسپولیس را باز کردند، درحالی‌که این دو تیم قعرنشین حتی در مصاف با تیم‌های پایین جدول هم به ندرت موفق به زدن ۲گل می‌شوند. اما در دوره اوسمار ویرا و البته تا اینجای کار، هم تنوع حملات بیشتر شده و موقعیت‌های زیادی به‌دست می‌آید و هم خط دفاعی شکل محکم‌تری پیدا کرده و گل‌های کمتری وارد دروازه پرسپولیس می‌شود.

1997815

نگاهی به آمارهای سایت متریکا نشان می‌دهد پرسپولیس در هر ۳ بازی‌اش تحت هدایت ویرا به امید گل بالاتر از یک رسیده و در بازی حذفی هم این کار را تکرار کرده است. تیم او در همه بازی‌هایش لااقل به اندازه زدن یک گل موقعیت ایجاد می‌کند و این اتفاقی است که در زمان یحیی با این استمرار رخ نمی‌داد.

در تحلیل وضعیت پرسپولیس بعد از تغییر سرمربی، این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که سرخپوشان در نیم‌فصل بازیکنان خوبی به خدمت گرفته‌اند و دست اوسمار خیلی بازتر از یحیی گل‌محمدی است. یحیی مدت‌ها از نبود یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن رنج می‌برد اما سرمربی برزیلی عیسی آل‌کثیر را در اختیار دارد. در سمت چپ زمین هم عبدالکریم و اورونوف چهره‌های درخشانی نشان داده‌اند که تازه حضور آنها همزمان شده با بازگشت وحید امیری که درصورت هماهنگ شدن با آن ۲ستاره خارجی می‌تواند سمت چپ پرسپولیس را برای حریفان وحشتناک‌تر از همیشه کند. اوسمار ویرا خیلی خوش‌اقبال بوده که در این مقطع و با این شرایط عالی سرمربی یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایرانی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.