سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به هفته‌های پایانی لیگ می‌رسیم و چهار بازی پایانی بسیار حساس است.

اوسمار لوس ویرا در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پرسپولیس مقابل هوادار تهران در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: به هفته‌های پایانی لیگ می‌رسیم و چهار بازی پایانی بسیار حساس است. ما از سه مسابقه سخت آمده‌ایم و بازی‌ها ما دشوار و احساسی بود. با این حال به پایان این رقابت‌ها نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه شاگردانش تاکنون عملکرد خوبی در شرایط مختلف داشته‌اند، تصریح کرد: هوادار تیم بسیار خوبی است و بازی‌های خوبی ارائه می‌کند؛ به‌ویژه در هفت هفته اخیر که شکستی متحمل نشده است و مقابل ملوان عملکرد خیلی خوبی داشت. بازی در انزلی خیلی سخت است، اما هوادار عملکرد بسیار خوبی در این مسابقه ارائه کرد. فردا بازی خوبی خواهیم داشت. هوادار می‌تواند با ترکیب‌ها و سیستم‌های مختلف به میدان برود و ورزشگاه پاس قوامین زمین خوبی دارد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ درباره دلیل اخراج‌های بازیکنان پرسپولیس طی هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: نمی‌توان جلوی این اتفاق را بگیریم که بازیکن ما با بازیکن حریف برای تصاحب توپ درگیری نداشته باشد. کارت گرفتن به اعضای تیم فشار وارد می‌کند، اما بازیکنان روی خودشان کار می‌کنند که هم با حریف رقابت کنند، هم جنگندگی داشته باشند و هم خودشان را کنترل کنند که این اتفاقات رخ ندهد.

اوسمار در مواجهه با خبرنگاری که معتقد بود با اظهارنظر بازیکنان استقلال برخورد نمی‌شود، بیان کرد: برخی چیزها از قدرت سرمربی خارج است. مدیران باشگاه پرسپولیس و افشین پیروانی (مدیر تیم پرسپولیس) می‌توانند در این زمینه بیشتر کار کنند. ما و بازیکنان تلاش می‌کنیم تمام تمرکزمان روی مسابقات باشد. بازی مهمی پیش رو داریم. تمرکزمان بر این است که استراتژی خوبی انتخاب کنیم و با ارائه بازی خوب، نتیجه خوبی بگیریم.

وی درباره اینکه بازیکنان خارجی تیم‌های باشگاهی باید در ۶۰ درصد دقایق بازی‌های یک فصل به میدان بروند تا آن بازیکن بتواند در فصل آینده از سهمیه‌های خارجی خود استفاده کند، گفت: نمی‌دانم قانون چگونه است و اطلاع ندارم این ۶۰ درصد به یک بازیکن اختصاص دارد یا همه بازیکنان خارجی. ممکن است یک بازیکن مصدوم باشد و نتواند بازی کند. نباید کل تیم را به خاطر بازی کردن یا نکردن یک بازیکن از دست بدهد. قانون را نمی‌دانم و اطلاع ندارم چه اتفاقی می‌افتد.

سرمربی پرسپولیس پس از اینکه خبرنگاری دیگر به قانون فوق صحه گذاشت و گفت باشگاه ممکن است یک سهمیه خارجی خود را برای فصل آینده (در صورت استفاده نکردن از بازیکن خارجی در ۶۰ درصد دقایق بازی‌ها) از دست بدهد، عنوان کرد: بازیکن سهمیه‌اش را از دست می‌دهد یا باشگاه؟ اگر اینگونه است که ناحق است. شاید بازیکن مصدوم باشد و نتواند بازی کند. این فصل ارتباطی با فصل آینده ندارد. هر قانونی که برای یک تیم اجرا می‌شود، باید برای تیم دیگر اجرا شود.

اوسمار درباره فوتبال تهاجمی پرسپولیس، برخلاف بازی‌های سایر تیم‌ها که بسیاری از آنها به تساوی‌های کم‌گل می‌انجامد، اظهار داشت: این موضوع به تاکتیک و ترکیبی انتخاب‌شده سرمربی یا فرهنگ فوتبالی برمی‌گردد. در سال‌های گذشته بازی‌های مهمی در فوتبال ایران داشتیم که گل‌های زیادی به ثمر رسیده است. شاید سرمربی در یک فصل، تیمش را چندان هجومی نبسته است.

وی در مورد اینکه بار تهاجمی پرسپولیس روی اوستون ارونوف قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ارونوف دوران خوبی دارد و بازی‌های خیلی خوبی ارائه می‌کند، اما همه بازیکنان کمک می‌کنند که چنین اتفاقی بیفتد. فقط ارونوف نیست که عملکرد خوبی دارد. سایر بازیکنان هم خوب کار می‌کنند تا بازی ارونوف دیده شود. عیسی آل‌کثیر عملکرد خوبی در خط حمله دارد و مدافعان ما برای گلزنی به مهاجمان کمک می‌کنند. شاید یک بازیکن بیشتر دیده شود، اما همه بازیکنان به او کمک می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت تمدید قرارداد خودش با این باشگاه تصریح کرد: در نشست خبری بعد از بازی با نساجی گفتم که صحبت‌ها در حال انجام است، اما تمرکزمان بر این است که بازی‌هابی خوبی ارائه کنیم. بقیه کار دست باشگاه است.

اوسمار در پاسخ به این سؤال که آیا تمایل دارد در باشگاه پرسپولیس بماند یا خیر، گفت: پرسپولیس را دوست دارم و احساس خوبی در این باشگاه دارم. از بازی‌های انجام شده و نتایج پرسپولیس لذت می‌برم. دوست دارم در پرسپولیس بمانم. باید صحبت کنیم و حرف‌ها ادامه یابد تا ببینیم چه می‌شود.

وی در واکنش به این پرسش که آیا نتایج اخیر پرسپولیس باعث شده او پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی دریافت کند یا خیر، پاسخی نداد و از خبرنگاران بابت حضور در نشست خبری تشکر کرد.