تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 - 12:12
کد خبر : 33814

هیچ پیام‌رسانی با دستور، محبوب نمی‌شود

هیچ پیام‌رسانی با دستور، محبوب نمی‌شود

آرمان شرق: سید‌میثم سید صالحی، مدیر سروش نیز در این‌باره گفت: «اساساً شرایط بازار خودش این را تعیین می‌کند و نیاز نیست مردم را الزام کنیم یا به شکل کاملاً دستوری به سمت یک پیام‌رسان دعوت کنیم. یکی شدن پیام‌رسان‌های فعلی نشدنی است چون تکنولوژی‌ها و خدماتشان متفاوت است. به گزارش آرمان شرق؛ این که

آرمان شرق: سید‌میثم سید صالحی، مدیر سروش نیز در این‌باره گفت: «اساساً شرایط بازار خودش این را تعیین می‌کند و نیاز نیست مردم را الزام کنیم یا به شکل کاملاً دستوری به سمت یک پیام‌رسان دعوت کنیم. یکی شدن پیام‌رسان‌های فعلی نشدنی است چون تکنولوژی‌ها و خدماتشان متفاوت است.

به گزارش آرمان شرق؛ این که همه با هم شروع کنند به تعریف یک پروژه ملی و نوشتن یک پیام‌رسان به لحاظ فنی بخشی از این افراد شاید اصلاً مناسب آن پروژه نباشند، چون دانش‌های متفاوتی دارند. چون ما همه پیام‌رسان نوشته‌ایم معنایش این نیست که از یک تکنولوژی یا یک شیوه برنامه‌نویسی یا یک زیرساخت مشخص فنی استفاده کردیم. این مسائل متفاوت بوده و هست. غیر از مسأله فنی این را باید بدانیم که تنوع بازار خود یک مزیت است.

بازار در مدت کوتاه تعیین تکلیف خواهد کرد که کدام پیام رسان برجسته‌تر و ملی خواهد بود و کدام پیام‌رسان را مردم کمتر توجه می‌کنند. همچنین این فرصت نیز فراهم خواهد شد که سایر پیام‌رسان‌ها بتوانند در حوزه دیگر فعالیت کنند. در حال حاضر کلی ارگان و مجموعه وجود دارد که نمی‌خواهند در یک پیام‌رسان عمومی فعالیت کنند. این‌که ما همه را تبدیل کنیم یا مجبور کنیم که با هم یک چهارچوب تعریف کنند و یک پیام‌رسان بشوند چیز خوبی نیست.»

سیدصالحی در ادامه به بحث رقابت در بازار بدون دخالت‌های پشت پرده اشاره می‌کند و می‌گوید: در بازار اگر دقیقاً دو ماه فرصت رقابتی بدون دخالت وجود داشته باشد یعنی نیایند در این میان یک هاتگرام یا طلاگرامی را دخیل کنند و کل پلن را بر هم بزنند – خود مردم با رفتن و تجمع در یک پیام‌رسان تکلیف پیام‌رسان‌ها را مشخص می‌کنند. در مجموع نیازی نیست که در این زمینه دستوری عمل کنیم. دستوری عمل کردن یک فرصت استراتژیک را هم از کشور می‌گیرد.

یعنی ممکن است هر پیام‌رسان به هر دلیلی تبدیل به یک انحصار بزرگ بشود و به جای تلگرام یک انحصار داخلی داشته باشیم و اگر این همگرایی اتفاق بیفتد فرصت و تنوع از بین می‌رود. در حالی که اگر همگرایی به این شکل نباشد و دقیقاً همین شرایط فعلی باشد بهتر است. بالاخره یک عده‌ای تلاش کرده‌اند و یک ظرفیتی را ایجاد کرده‌اند.

متناسب نیاز بازار ظرفیت و کسب و کارشان را تنظیم می‌کنند و در صورتی که یکی دچار افول شود بلافاصله یک پیام‌رسان دیگر می‌تواند با سرویس بهتر و کیفیت خدمات جایگزین آن شود ولی وقتی صرفاً یک پیام‌رسان ملی داشته باشیم اگر آن پیام‌رسان افول هم بکند هم چنان یک پیام‌رسان ملی است و مردم دیگر این کیفیت پایین خدمات را نخواهند پذیرفت و این فرصت هم از بقیه گرفته خواهد شد که بتوانند یک طرح و ایده نو را جایگزین کنند.

بنابراین مدل دستوری درست نیست اما اگر بازار انتخاب کند مسأله دیگری است و این مسأله را باید در اختیار مردم و بازار قرار دهیم. سید صالحی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون در این زمینه گفت‌وگو داشته‌اید نیز گفت: «‌بارها صحبت شده و نکاتی مطرح شده اما این مسأله هم به لحاظ فنی دچار اشکال است و هم به لحاظ منطق اقتصادی.‌»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.