تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آبان 1401 - 16:01
کد خبر : 116409

نیکاراگوئه، حریف ناشناخته تیم ملی با جایگاهی نازل

نیکاراگوئه، حریف ناشناخته تیم ملی با جایگاهی نازل

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی فوتبال ایران که این روز‌ها آخرین تمرینات خودش را تا پیش از سفر به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ پیگیری می‌کند، دو دیدار تدارکاتی تا پیش از شروع مسابقات خواهد داشت که یکی از آن‌ها امروز مقابل نیکاراگوئه برگزار می‌شود. حریفی که به دلیل ناشناخته بودن و همچنین شرایط بد رنکینگ فیفا، انتخابش به عنوان حریف تدارکاتی با انتقاداتی همراه بود

حریف تدارکاتی ایران که روز پنجشنبه آماده مصاف با شاگردان کی‌روش می‌شود، تیم ناشناخته‌ای است که جایگاه نازلی هم در رنکینگ فیفا داد.

تیم ملی فوتبال ایران که این روز‌ها آخرین تمرینات خودش را تا پیش از سفر به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ پیگیری می‌کند، دو دیدار تدارکاتی تا پیش از شروع مسابقات خواهد داشت که یکی از آن‌ها امروز مقابل نیکاراگوئه برگزار می‌شود. حریفی که به دلیل ناشناخته بودن و همچنین شرایط بد رنکینگ فیفا، انتخابش به عنوان حریف تدارکاتی با انتقاداتی همراه بود. به این بهانه سعی داریم با این تیم بیشتر آشنا شویم.

نیکاراگوئه در حال حاضر و در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان در رده صد و چهل دوم جهان ایستاده است. پایین‌تر از بروندی و بالاتر از استواتینی، لیتوانی، هنگ کنگ و مالزی و این جایگاه نازل باعث شده انتقاداتی متوجه فدراسیون فوتبال و کی‌روش بابت انتخاب چنین حریفی برای بازی تدارکاتی شود.

نیکاراگوئه در بهترین شرایط خودش در ماه دسامبر ۲۰۱۵ در رده ۹۲ جهان ایستاد، این بهترین جایگاه نیکاراگوئه در رده‌بندی فیفا به‌شمار می‌رود.

حسرت حضور در جام جهانی

این تیم آمریکای مرکزی تاکنون حضور در رقابت‌های جام جهانی را تجربه نکرده است و موفق نشده در هیچ دوره‌ای به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کند.

هدایت تیم ملی نیکاراگوئه به‌عهده مارکو آنتونیو فیگوئروا شیلیایی است، تیمی که اخیراً در دو بازی دوستانه به مصاف غنا و قطر رفت و به‌ترتیب با نتایج یک بر صفر و ۲ بر یک تن به شکست داد.

بیشتر بازیکنان نیکاراگوئه در لیگ این کشور مشغول به بازی هستند و در این بین پنج بازیکن در لیگ کاستاریکا، یک بازیکن در لیگ نروژ و یک بازیکن در لیگ گواتمالا بازی می‌کنند.

باسابقه‌ترین بازیکن این تیم خوسیو کوئیجانو با ۷۹ بازی ملی و بهترین گلزن تیم هم خوان باررا بوده که در ۷۲ بازی ملی ۲۳ گل به ثمر رسانده است.

نیکاراگوئه، حریف ناشناخته تیم ملی با جایگاهی نازل

ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.