تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 9:01
کد خبر : 140983

 نصب بزرگترین قطعه پروژه مکانیزاسیون انباشت و برداشت مواد اولیه در فولاد خراسان 

 نصب بزرگترین قطعه پروژه مکانیزاسیون انباشت و برداشت مواد اولیه در فولاد خراسان 

آرمان شرق-گروه اقتصاد:نصب بزرگترین قطعه مربوط به ماشین‌های استکر و ریکلیمر در شرکت مجتمع فولاد خراسان با موفقیت انجام شد. نصب این قطعه ۷۵ تنی با طول ۵۰ متر، بخشی از پروژه «بهبود فرایند انباشت و برداشت مواد اولیه»­ی کارخانه گندله سازی فولاد خراسان است که با همکاری شرکت پامیدکو» در حال اجراست.

 نصب بزرگترین قطعه پروژه مکانیزاسیون انباشت و برداشت مواد اولیه در فولاد خراسان 

نصب بزرگترین قطعه مربوط به ماشین‌های استکر و ریکلیمر در شرکت مجتمع فولاد خراسان با موفقیت انجام شد.

نصب این قطعه ۷۵ تنی با طول ۵۰ متر، بخشی از پروژه «بهبود فرایند انباشت و برداشت مواد اولیه»­ی کارخانه گندله سازی فولاد خراسان است که با همکاری شرکت پامیدکو» در حال اجراست.

به گفته معاون «طرح و توسعه» فولاد خراسان، این پروژه با هدف مکانیزه نمودن تخلیه، انبارش و برداشت کنسانتره آهن ورودی به مجتمع و انتقال آن به واحد گندله‌سازی اجرا می شود.

حمیدرضا اسحاقیان با بیان این که پروژه بهبود و مکانیزه سازی فرایند انباشت و برداشت،  بهره­وری مواد اولیه را در کارخانه بالا خواهد برد، افزود: با ساخت این واحد مکانیزه­ی انباشت و برداشت، کنسانتره از طریق واگن برگردان و یا هاپر دفنی تخلیه و توسط نوار نقاله به محل انباشت که گنجایش ۵۰۰.۰۰۰ تن کنسانتره را دارد منتقل می شود.

وی افزود: در مرحله بعدی، کنسانتره های ورودی به مجتمع با بهره گیری از یک دستگاه ماشین استکر با ظرفیت ۱۴۰۰ تن در ساعت در طول محوطه انباشت دپو می شود و برای مصرف در کوره گندله سازی، توسط یک دستگاه ریکلیمر با ظرفیت ۱۴۰۰ تن در ساعت برداشت می‌شود.

معاون طرح و توسعه فولاد خراسان افزود: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات مکانیزه­ی یاد شده، کلیه ماشین آلات سنگین کنونی از فرایند انباشت و برداشت حذف می‌شوند.

گفتنی است از زمان راه اندازی کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۳۹۸ تا کنون، کنسانتره ورودی به مجتمع به صورت غیر مکانیزه و پراکنده در محوطه اطراف واحد گندله‌سازی انباشت و توسط ماشین آلات سنگین از قبیل لودر، بیل مکانیکی و کامیون بارگیری، حمل و شارژ می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.