تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 20:53
کد خبر : 41476

نجات پرنده شکاری کمیاب در خانه ای در تهران/ تصویر

نجات پرنده شکاری کمیاب در خانه ای در تهران/ تصویر

آرمان شرق:یک پرنده شکاری از گونه ارزشمند و کمیاب که وارد حیاط یک ساختمان مسکونی شده بود، توسط آتش نشانان زنده گیری شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، این پرنده نادر برای حفظ و نگهداری آن تحویل مسئولان بخش حیات وحش پارک پردیسان شد. بر اساس این گزارش، ساکنان یک

آرمان شرق:یک پرنده شکاری از گونه ارزشمند و کمیاب که وارد حیاط یک ساختمان مسکونی شده بود، توسط آتش نشانان زنده گیری شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، این پرنده نادر برای حفظ و نگهداری آن تحویل مسئولان بخش حیات وحش پارک پردیسان شد.
بر اساس این گزارش، ساکنان یک ساختمان مسکونی عصر دیروز طی تماس با سامانه ۱۲۵ از ورود یک پرنده شکاری به حیاط ساختمان مسکونی شان خبر داده و از آتش نشانی تقاضای کمک کردند.
ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۲۴ را به نشانی اعلام شده در منطقه سعادت آباد، خیابان مجد، کوچه شهید نامی رهسپار کرد.
image
به گفته جواد اسماعیلی فرمانده آتش نشانان اعزامی، یک بهله پرنده شکاری به داخل حیاط یک واحد مسکونی وارد شده و چون این پرنده موجب ترس و نگرانی ساکنان شده بود، آنان از آتش نشانی درخواست کمک کرده بودند.
وی در ادامه گفت: آتش نشانان بلافاصله با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات، این پرنده را بدون این که صدمه ای به آن برسد، به دام انداختند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: پرنده مذکور که از نوع عقاب بوده ودر زمره گونه های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و بسیار ارزشمند است، پس از مداوای اولیه طی هماهنگی با مسئولان حیات وحش پارک پردیسان به منظور حفظ و نگهداری و نیز مداوای کامل به این پارک انتقال داده شد.
وی افزود: به دلیل نایاب و ارزشمند بودن این پرنده متاسفانه دلالان برای داشتن این پرنده ی نادر با مراجعات مکرر حاضر به پرداخت پول های هنگفتی بودند که آتش نشانان پس از انجام هماهنگی های لازم، این پرنده را به بوستان پردیسان تحویل دادند.
اسماعیلی در ادامه گفت: بنا به اظهار کارشناسان پارک پردیسان، این نوع از عقاب ها و نیز دیگر پرندگان شکاری از گونه های بسیار ارزشمند پرندگان ایرانی هستند که متاسفانه توسط قاچاقچیان به طمع سود سرشار از فروش این پرندگان، صید شده وبه خارج از کشور به ویژه کشورهای خلیج فارس، قاچاق می شوند.
وی درخاتمه اظهار امیدواری کرد که مسئولان بوستان پردیسان پس از درمان کامل این عقاب، با توجه به نایاب وارزشمند بودن آن به طور دقیق نسبت به حفظ و نگهداری این پرنده و همچنین این گونه پرندگان کمیاب کوشا باشند

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.