تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 7:42
کد خبر : 152410

لیست‌ها و حاشیه‌های داغ دور دوم انتخابات

لیست‌ها و حاشیه‌های داغ دور دوم انتخابات

آرمان شرق-گروه سیاست:در حالیکه، ۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران نیز در روزهای گذشته کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده بودند. بررسی فهرست های منتشر شده از سوی ۵ حزب یاد شده، نشان می دهد که در هیچ یک از ۳۲ داوطلب تهران اشتراک صددرصد ندارند. برهمین اساس نیز پیش بینی می شود این دور از انتخابات نیز به مثابه دور اول لیست های انتخاباتی یکدست رأی نیاورند و افرادی از لیست های مختلف وارد پارلمان دوازدهم شوند.

لیست‌ها و حاشیه‌های داغ دور دوم انتخابات

آرمان امروز، گروه سیاسی: کمتر از شش روز تا روز برگزاری فینال رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است و در این مورد به آخرین تحرکات لیست‌های انتخاباتی و حاشیه‌های موجود خواهیم پرداخت.

دعوا بر سر یک نام

طی روزهای اخیر لیست های انتخاباتی اصولگرایان یکی بعد از دیگری رونمایی شده است. لیست هایی که نقطه اشتراکات آنها گاهی زیاد و گاهی حداقلی بوده است. براساس آخرین خبری که در برخی کانال ها و رسانه های اصولگرا منتشر شده است،مهدی شریفیان که دور اول انتخابات با حضور در لیست شانا از ورود به مجلس جا مانده و به مرحله دوم رسیده بود، در دور دوم انتخابات هم در لیست شانا – پایداری حضور دارد هم در لیست امنا. نکته عجیب آنجاست که بنا به گفته سیدنظام الدین موسوی از اعضای تشکیلات انتخاباتی امنا، مهدی شریفیان رسما اعلام کرده که خود را متعهد به رویکردهای امناء در مجلس آینده می داند و به این ترتیب راه خود را از شورای ائتلاف جدا کرده است.

جمیعت زاگرس نشینان نیز اطلاعیه ای را درباره شریفیان و خبرهای مربوط به حضورش در لیست های انتخاباتی را منتشر کرده است. روابط عمومی دفتر مرکزی جمعیت زاگرس نشینان ایران اسلامی با صدور اعلامیه‌ای شیطنت برخی در سواستفاده از نام این مجموعه برای فعالیت‌های انتخاباتی را تکذیب کرد.

نفرات مشترک در لیستهای اصولگراها

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

فهرست جوانان انقلاب اسلامی

«محمد جواد محمدی نوری»، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک برخی اعضای ستاد انتخابات این حزب با برخی راه یافتگان به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس ضمن تاکید بر تاثیر مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای اصلاح امور و تقویت هرگونه تصمیمات بر سر رفع مشکلات جامعه از تعیین ۱۶ کاندید مورد حمایت این حزب در انتخابات دور دوم حوزه تهران خبرداد.

اعلام لیست شورای وحدت برای تهران

آنگونه که ایرنا روایت کرده، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد.

«احسان محمدحسینی» مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

۵ لیست قطعی در انتخابات

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و همزمان با شروع تبلیغات، فهرست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و همچنین لیست اُمنا در تهران هم منتشر شد. در حالیکه، ۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران نیز در روزهای گذشته کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده بودند. بررسی فهرست های منتشر شده از سوی ۵ حزب یاد شده، نشان می دهد که در هیچ یک از ۳۲ داوطلب تهران اشتراک صددرصد ندارند. برهمین اساس نیز پیش بینی می شود این دور از انتخابات نیز به مثابه دور اول لیست های انتخاباتی یکدست رأی نیاورند و افرادی از لیست های مختلف وارد پارلمان دوازدهم شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.