تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 8:08
کد خبر : 146576

عدم جذب بازیکن باعث شد یحیی خودش با پای خودش برود!

عدم جذب بازیکن باعث شد یحیی خودش با پای خودش برود!

آرمان شرق-گروه ورزش:یحیی سه تا بازیکن خوب و کلیدی‌اش را به دلیل مصدومیت از دست داد. امیری و سلمانی و پورعلی‌گنجی را از دست داد و برای اینها نفرات جایگزینی نداشت. در ابتدای فصل هم که دیدید آل‌کثیر یا قبل‌تر مغانلو و بعد هم عبدی را از دست داد. من اگر جای‌شان بودم قطعا تدبیری می‌اندیشیدم تا اینها جدا نشوند‌، رفتن اینها خیلی ضرر زد. بعد هم که نتوانستند فوروارد خوبی جذب کنند

عدم جذب بازیکن باعث شد یحیی خودش با پای خودش برود!

اعتماد: سرانجام طبق تفاهمنامه‌ای یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نیم فصل از این تیم جدا شد. یحیی طی چهار سالی که هدایت قرمزپوشان را برعهده داشت به لحاظ آماری در کسب امتیاز و جام یکی از بهترین و موفق‌ترین مربیان تاریخ این باشگاه بود که تا نیم فصل هم از بالانشین‌های لیگ به حساب می‌آمد. با بهنام ابوالقاسم‌پور، پیشکسوت پرسپولیس که در دوره‌ای همبازی یحیی بود در خصوص شرایط این تیم صحبت کردیم. بهنام در بین صحبت‌هایش گفت که وی در مقطعی قرار بود جانشین پیروانی در پرسپولیس شود که نپذیرفت. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با ابوالقاسم‌پور را می‌خوانید.

‌یحیی از پرسپولیس جدا شد. نظر شما درباره یحیی و افتخاراتی که در پرسپولیس به دست‌آورد، چیست؟

خب یحیی افتخارات زیادی برای پرسپولیس آورد و این طبیعی است که جدایی برای هر سرمربی پیش می‌آید. ایشان خودش رفته، اما من به عنوان یک هوادار و فردی که در پرسپولیس بازی کرده از او تشکر می‌کنم، چون دل ما و خیلی‌ها را شاد کرد. برای او در آینده آرزوی موفقیت دارم.

‌همبازی یحیی بودید آیا فکرش را می‌کردید که یک روزی او در مربیگری تا این حد موفق شود؟

بله، در یک دربی که دو بر یک برنده شدیم یک گل را من زدم و یک گل دیگر را او به ثمر رساند. یحیی در دوران بازی هم همین خصوصیات اخلاقی را داشت یعنی یک بازیکن متین و آرام بود که بدون حاشیه کارش را انجام می‌داد‌ و هر چی می‌گذشت، کامل‌تر می‌شد. دیدید که نقطه اوجش در بازی‌های ملی هم در اواخر فوتبالش رقم خورد. طبیعی هم هست. فردی که بازیکن و کاپیتان تیم ملی بوده و برای کشورمان زحمت کشیده در عرصه مربیگری هم همان خصلت‌ها را داشته باشد و بتواند افتخارات زیادی را به دست بیاورد. نامش همیشه ماندگار خواهد بود.

‌استعفاهای زیاد او ناشی از احساسی بودن او بود یا می‌توانست ادامه دهد؟

شرایط طوری شده بود که تمام تقصیرها را به گردن یحیی انداخته بودند و به نظرم فشار زیادی روی او بود. در صورتی که ایشان به تنهایی مقصر نیست و مدیر و هیات‌مدیره و معاون و تدارکات و سرپرست همه در موفقیت‌ها سهم دارند و در شکست هم همین‌طور. البته جایگاه پرسپولیس در جدول بد نیست. عدم جذب بازیکن باعث شد تا رنجیده خاطر شود و این آسیب در نهایت منجر شد تا خودش با پای خودش برود!

‌انتظارات هواداران پرسپولیس تا این حد بالا رفته که فقط قهرمانی از تیم‌شان می‌خواهند، این موضوع اتفاق خوبی است؟

در هر صورت این اتفاق هم خوب است هم بد! خوب به این دلیل که بازیکنان و کادر مربیگری تیم‌های مقابل را دست‌کم نگیرند، چون میلیون‌ها هوادار هستند که باید به آنها پاسخگو باشند، اما از یک طرف فشار بیش از حد می‌تواند تمرکز مدیر و مربی را به هم بزند و تصمیمات منطقی جای خودش را به تصمیمات احساسی دهد. به این دلیل که بخواهند سر و صدای هواداران را بلند نکنند، تصمیمات خوبی نگیرند.

‌تا نیم فصل پرسپولیس خوب کار کرد یا شرایط این‌طور بود که نیاز به تغییرات احساس می‌شد؟

یحیی سه تا بازیکن خوب و کلیدی‌اش را به دلیل مصدومیت از دست داد. امیری و سلمانی و پورعلی‌گنجی را از دست داد و برای اینها نفرات جایگزینی نداشت. در ابتدای فصل هم که دیدید آل‌کثیر یا قبل‌تر مغانلو و بعد هم عبدی را از دست داد. من اگر جای‌شان بودم قطعا تدبیری می‌اندیشیدم تا اینها جدا نشوند‌، رفتن اینها خیلی ضرر زد. بعد هم که نتوانستند فوروارد خوبی جذب کنند، چراکه تمام تیم تلاش می‌کند توپ را به فوروارد برساند و او توپ را به تور بچسباند. وقتی نتوانستند مهاجمی که خواسته مربی است را برآورده کنند تیم دچار مشکل می‌شود. در کل عملکردش خوب که نه از خوب هم بهتر یعنی عالی بود.

‌اگر شما در مدیریت پرسپولیس بودید با استعفای یحیی موافقت می‌کردید؟

نه، اگر شده بود از زیر سنگ پول پیدا می‌کردم و با یحیی حرف می‌زدم. شنیدم می‌خواهند برانکو را بیاورند، اما حتی او هم بیاید تا با بچه‌ها صمیمیت پیدا کند و به ارنج اصلی برسد، زمان می‌خواهد‌. طبیعتا نوع تمرینات عوض می‌شود یا مربی‌ها تغییر می‌کنند . زمانبر است تا با بچه‌ها هماهنگ شوند و آقای برانکو هم می‌تواند از زیرش در برود و بگوید من این تیم را نبستم. باز هم تصمیم خوبی گرفتند که برانکو را آوردند (البته تا زمان انتشار این مصاحبه هنوز آمدن برانکو قطعی نشده است/ خبرنگار) چون هر کس دیگر می‌بود زیر فشار هواداران له می‌شد. دیدید که استیلی به جای دایی آمد و در اولین بازی که با ملوان دو بر دو کرد، هواداران رعایت نکردند. در مجموع ا‌ن‌شاءالله که اتفاقات خوبی رخ دهد. دلم روشن است با مدیریت برانکو تیم را جمع و جور می‌کنند.

‌البته هنوز برانکو ‌انتخاب نشده.

دیگر جواب داده است! دلارهایی که در اینجا می‌گیرد در خیلی جاها نمی‌دهند. او در کارهایش زرنگ است، خیال‌تان راحت باشد!

‌سوال ما درباره این بود که بعد از یحیی، مربی ایرانی یا خارجی کدام بهتر است که نپرسیده جواب دادید!

مربی خوب ایرانی داریم، اما احتمال اینکه زیر فشار هواداران و رسانه‌ها شرایط را تحمل کنند، کم است. اما برانکو بد نیست او مربی خوبی است.

‌هر مربی که بیاید قرارداد کوتاه‌مدت یا درازمدت بهتر است؟

اگر می‌خواهند خاطرجمع باشند قطعا باید با سرمربی قرارداد ۲ یا ۳ ساله یا یک‌سال و نیم ببندند تا بعد چه پیش بیاید.

‌هر مربی که بیاید این تیم نیاز به بازیکن جدید دارد؟

حتما، یک فوروارد و یک پلی میکر و یکی هم در خط دفاع لازم است بازیکن بیاورند.

‌نظر شما درباره نبیل باهویی؟

به نظرم از بچه‌های داخلی ضعیف‌تر یا حداکثر در همین سطح است و نتوانسته آن‌طور که باید و شاید کارش را انجام دهد. او هم نیاز به زمان دارد.

‌یک سوال خارج از بحث؛ الان در سایپا فعالیت می‌کنید، ممکن است روزی شما را در پرسپولیس ببینیم؟

آنقدر بزرگ هستند در پرسپولیس که نوبت به ما نمی‌رسد و فعلا در خدمت سایپا هستم.

‌برای سرپرستی پرسپولیس با شما صحبت کرده بودند؟

بله به من گفته بودند، اما خودم قبول نکردم، چون افشین خان در آنجا بود و ایشان و بقیه هم زحمت می‌کشند.

‌صحبت پایانی؟

هواداران هیچ زمانی یحیی را فراموش نمی‌کنند، چون با زحماتش شوق و ذوق زیادی را برای ما آورد. ان‌شاءالله هر جا که هست موفق باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.