تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 23:17
کد خبر : 145177

شوک ناگهانی به ملی‌پوشان فوتبال ایران

شوک ناگهانی به ملی‌پوشان فوتبال ایران

آرمان شرق-گروه ورزش:با توجه به اعمال ماده سیزده قانون دیوان عدالت اداری که زمان اجرای آن را هیئت عمومی مشخص می‌کند، مصوبه هیئت دولت برای اعطای پاداش (وارد کردن یک خودرو) به ملی‌پوشان ابطال شد و بنابراین مسئله پاداش پرحرف و حدیث ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در‌ حال حاضر موضوعیتی ندارد.

شوک ناگهانی به ملی‌پوشان فوتبال ایران

شوک ناگهانی به ملی‌پوشان فوتبال ایران

به گزارش ورزش سه، در پی انتشار اخبار ضد و نقیض درباره پلاک نشدن خودروهای وارداتی ملی‌پوشانی که مشمول پاداش جام جهانی فوتبال شده بودند، امروز خبرگزاری میزان خبر داد خودروهای واردشده توسط بازیکنان تیم ملی پلاک‌ نخواهد شد‌.

در خبری که منتشر شده، این مسئله با توجه به شکایت یک نهاد مردمی به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری گذاشته شده و خروجی جلسه امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذر) که در مورد بررسی مصوبه هیئت وزیران درباره واردات خودرو توسط بازیکنان تیم ملی و کادرفنی بوده، در نهایت با رای علیه این مجوز به پایان رسیده است.

در این جلسه قضات عضو این هیئت با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی که از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودروی سواری به هر کدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی را مصداق تبعیض ناروا دانستند.

با توجه به اعمال ماده سیزده قانون دیوان عدالت اداری که زمان اجرای آن را هیئت عمومی مشخص می‌کند، مصوبه هیئت دولت برای اعطای پاداش (وارد کردن یک خودرو) به ملی‌پوشان ابطال شد و بنابراین مسئله پاداش پرحرف و حدیث ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در‌ حال حاضر موضوعیتی ندارد.

در خبر منتشره چنین آمده حتی ملی‌پوشان و مربیانی که پیش از این اقدام به واردات خودرو کرده‌اند نیز مشمول رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شده و قادر به پلاک کردن خودروها نیستند‌.

1968618
قول پاداش به ملی پوشان پس از صعود زودهنگام و در چنین فضایی به بازیکنان داده شد

این در حالی است که پاداش یادشده به شکل یک قول شفاهی، پس از پیروزی مقابل عراق و صعود به جام جهانی به ملی‌پوشان داده شده. پس از آن این مسئله وارد چرخه اداری شده و بعد از پایان جام جهانی، فهرستی کامل‌تر که بازیکنان حاضر در جام جهانی و ملی‌پوشان حاضر در اردوهای مختلف را در بر می‌گرفت به وزارت صمت ارسال شد و آنها با دریافت مجوز صاحب حق واردات یک خودروی خارجی به ایران شدند.

تعدادی از بازیکنان مجوزها را به فعالان حوزه خودرو فروخته و برخی شخصا اقدام به واردکردن ماشین کرده و خودروی آنها در انتظار پلاک‌شدن بود که با ابطال این مصوبه، آنها دچار ضرری جدی خواهند شد.

رای یاد شده همچنین ترکش جدی در حوزه تیم ملی خواهد داشت و یقینا بازیکنان باتوجه به این ضرر مالی، درباره روند مربوط به از بین رفتن پاداشی که قولش به آنها داده شده بود، اقدام به گفتگو و مصاحبه خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.